Garagepoort automatiseren voor apple homekit.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belrpr
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:23
Mijn vraag
Iemand een oplossing om een garage poort te gaan besturen via apple homekit.
Momenteel werkt de gerage met een druk knop welke 2 contacten op de garagemotor doorlaat of via een 2 afstandsbedieningen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Apple homekit

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik dacht dit te gaan doen via de Shelly 1 maar ik zou graag ook de status van de garage bijhouden met een magnetisch contact. Hierdoor kan ik geen druk knop meer aansluiten op de shelly 1.

Iemand hiervoor een oplossing?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siemed
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-07 17:09
Hoi, ik heb toevallig twee weken geleden mijn garagedeur geautomatiseerd.

Dit heb ik gedaan met de Meross msg100hk, die ik via Amazon heb besteld. Werkt ook met een magneet contact voor open / dicht registratie.
Werkt perfect in combinatie met mijn Novoferm Novoport garagedeur opener, de afstandsbedieningen laat ik nu in de la liggen.

Kun je daar wat mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01:13
Werkt die ook in een Apple omgeving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemed
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-07 17:09
Jazeker, de HK staat voor Homekit, dus wel die versie kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwrichard
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-03-2023
siemed schreef op maandag 21 december 2020 @ 11:57:

Dit heb ik gedaan met de Meross msg100hk, die ik via Amazon heb besteld. Werkt ook met een magneet contact voor open / dicht registratie.
Werkt perfect in combinatie met mijn Novoferm Novoport garagedeur opener, de afstandsbedieningen laat ik nu in de la liggen.

Kun je daar wat mee?
Ik ga mn hormann garage deur ook smart maken met de meross.
Kun je me wat meer vertellen over dat magneet contact?
Wat moet ik hebben en hoe werkt dit met homekit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belrpr
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:23
@vwrichard

ik heb het opgelost door een shelly 1:
https://shelly.cloud/prod...rt-home-automation-relay/
aan te kopen in combinatie met https://www.amazon.de/-/e..._asin_title?ie=UTF8&psc=1

Volgende firmware
https://github.com/mongoo...rage-Door-Opener-Settings

Dit zo aangesloten.
https://savjee.be/uploads...t/shelly-schematic-dc.png

Let wel op dat je 12V adapter gebruikt en dus niet 220V want dan brand de magneet kabel door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicolinden
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-04-2024
siemed schreef op maandag 21 december 2020 @ 11:57:

Kun je daar wat mee?
Hoi ik heb een nieuwbouw woning met een Novoferm elektrische garage deur (Novoport IV) en zou dit ook heel graag willen bereiken. Ik heb al contact gehad met Novoferm leveranciers en die gaven aan dat ik een wifi module kan kopen zodat ik de garage deur met een mobiel kan openen maar volgens mij werkt dit dan niet via homekit en dat zou ik wel graag willen zodat ik ook wat automatisering kan inbouwen (zoals zet hue lamp aan als deur open gaat) en daarnaast vind ik het wel fijn als ik de deur via Siri kan bedienen.

Nu ben ik alleen helemaal niet technisch ingesteld maar zag ik dat het jullie blijkbaar gelukt is via de "Meross msg100hk". Mijn vraag is alleen wat ik nu precies allemaal nodig heb om dit te bereiken? Heb je dan naast dit product ook die wifi module nodig van novoferm of is die dan niet meer noodzakelijk? En hebben jullie iets meer info over hoe dit dan gaat werken en wat er voor nodig is om het te monteren?

Alsvast enorm bedankt als iemand mij hier mee op weg kan helpen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwrichard
Ik ben begonnen met de meross hk.
In principe werkt deze wel, maar iedere keer krijg je in "woning" geen response. Je bent hem dus iedere keer kwijt. Veel ergernis dus!!
Nu heb ik de Shelly aangesloten en deze werkt perfect. Nooit meer problemen. Zeer stabiel dus.
Heb ook een Shelly2 voor mijn zonnescherm. Deze werkt ook perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlavpa
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 28-12-2022
Ook ik heb de Meross msg100hk via Amazon besteld en ben mij op dit moment aan het inlezen op internet (o.a. Tweakers) over de installatie. Ik heb een Novoferm Novoport garagedeur. De enige vraag die ik heb is waar gaan de twee draden in (de bruine en de blauwe)?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bfXElb81xLC-ErV81fPkLGT2MSY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WIjJqXqsynm7f8Ow7HS3Cj0G.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vwrichard
Aansluiten op F.
Maakt niet uit waar bruin en blauw op komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlavpa
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 28-12-2022
Dank! Het is inmiddels gelukt.
Nog een installatietip ivm HomeKit: ik kreeg bij sluiting van de garagedeur telkens een foutmelding dat er een blokkering werd gedetecteerd. Deze foutmelding kun je opheffen door in de Meross app de tijd om de openen te verlengen (in mijn geval van 15 naar 20 seconden).
Verder ging de installatie vlekkeloos en werkt alles naar behoren. Kortom: zeer tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy1
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-06 14:09
Heel blij met dit topic. Inmiddels ook de Meross besteld. Mijn garagedeur opener is een Novoferm novoport iii. Dankzij dit topic is aansluiten een eitje geworden. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simtom
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16-03 02:06
Ik ben van plan om ook zo'n Meross aan te sluiten op mijn Hörmann motor (pak goedkoper dan de modules van hen). Nu hebben ze het wel wat verwarrend gemaakt op Amazon met de talrijke versies van deze module. Ik vermoed dat deze de correcte is voor één poort en Homekit? Ze hebben er ook nog één met een externe antenne maar denk dat die enkel nuttig is als je meerdere poorten wilt aansturen?
Pagina: 1