Opslagadviezen nodig

Pagina: 1
Acties:

• Kdt
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 03-12-2022
Hallo allemaal ik wil graag mijn pc uitbreiden qua geheugen ik heb momenteen maar 500 GB m2 SSD en een 500 GB HDD * sloom ding * :'(

maar 500 is langena niet genoeg voor gaming in dezen tijd 8)7 |:(

ik zit nu te kijken naar een 1TB SSD intern
maar is dat verstandig want ik lees dat een M2 SSD stukken sneller is ?
maar ik heb geen flauw idee of dat past aangezien ik een M2 al geinstraleerd hebt, ik heb ooit eens gehoord dat je er maar 1 kan instraleren ? klopt dit zal ik toch voor een SSD intern moeten gaan ?

mijn moederboard is een msi mag b550m mortar

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:18

br00ky

Moderator Harde Waren
Je weet dat geheugen op RAM slaat en niet op opslagruimte ;)? Ik heb de topictitel even voor je aangepast.

Je bent dus op zoek naar extra opslag. Wat betreft snelheid: M.2 zegt niets over de snelheid. Dat is alleen de "stekker", simpel gezegd. Je kunt namelijk een M.2 SATA SSD kopen. Die is net zo snel als een reguliere SATA SSD.

Voor de volledigheid, hoe ziet je systeem er op dit moment uit?

Verder schopje naar CAA, want daar hoort aankoopadvies thuis.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je in de handleiding kijkt van je moederbord zie je dat je 2 M.2 sloten hebt, https://www.msi.com/Mothe...550M-MORTAR/Specification
Er eentje bijprikken kan dus makkelijk.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19:57
Tegelijk maakt het heel weinig uit in praktijk.
Wat ik zou doen? Kingston a400. Ben je voor 70 euro klaar.

• Kdt
@TERW_DAN kan dat dan geen kwaad om via die te gaan gamen ? las dat er soms problemen kunnen zijn met een m2 qua instralatie ?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Waar heb je dat gelezen dan? Want het klinkt namelijk als iets waar je je niet druk over hoeft te gaan maken.

• Kdt
@TERW_DAN ergens op een forum werd gezegd dat het kan gaan storen als je er meer als 1 plaats, maar kan het niet terug vinden, dus het is gewoon veilig om nog een m2 stick te plaatsen aangezien die lekker snel zijn !

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ja, waarom zouden er anders meerdere sloten op het bord zitten?

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:27
Als ie niet werkt dan stuur je 'm gewoon terug.

• Kdt
@TERW_DAN Geen idee ik heb helaas niet veel verstand van pc's daarom vraag ik het voor de zekkerheid even na,! zie wel dat me 2de slot vlak onder me MB zit dus ga nu even kyken of dat elkaar niet in de weg zal zitten en dan een goeie M2 SSD zoeken !

Bedankt allemaal !

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Kdt schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:48:
zie wel dat me 2de slot vlak onder me MB zit dus ga nu even kyken of dat elkaar niet in de weg zal zitten en dan een goeie M2 SSD zoeken !
Als ik het zo zo heb je geen M.2 aan de onderkant van je MB zitten hoor, alleen 2 bovenop. Tenzij je iets pakt met een hele lompe heatsink gaat dat gewoon werken.
Pagina: 1