Iemand ervaring mee? Heb een paar spullen die ik misschien wil meenemen, zoals een bank en bed, maar weet niet of het de moeite waard is of dat ik beter nieuwe meubels kan kopen. Hoeveel waren jullie kwijt? Zijn er bedrijven die hier in Nederland busjes verhuren en in Engeland weer terugnemen?
let heel erg goed op, nu de UK uit de eu is moet je werelddekking kopen vaak.
90% van gevallen is het goedkoper om nieuw te kopen. (of 2e hands ofc)
90% van gevallen is het goedkoper om nieuw te kopen. (of 2e hands ofc)
[ Voor 31% gewijzigd door 99ruud99 op 13-12-2020 16:32 ]
Hertz of een andere internationale partij kan dit volgens mij wel.
Maar let op, het gaat je vanzelfsprekend wel wat extra centen kosten want die auto moet toch door iemand teruggereden worden...
Maar let op, het gaat je vanzelfsprekend wel wat extra centen kosten want die auto moet toch door iemand teruggereden worden...
Welke bronnen heb jezelf aangeboord? Iets van inzet tonen is wel handig met een topicstartSpacejockey schreef op zondag 13 december 2020 @ 16:28:
Iemand ervaring mee? Heb een paar spullen die ik misschien wil meenemen, zoals een bank en bed, maar weet niet of het de moeite waard is of dat ik beter nieuwe meubels kan kopen. Hoeveel waren jullie kwijt? Zijn er bedrijven die hier in Nederland busjes verhuren en in Engeland weer terugnemen?
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Kun je niet gebruiken van een internationaal verhuisbedrijf, bv https://hollandmovers.nl/verhuizen-naar-engeland/
Het is ook de moeite waard om eens naar een aanhanger te kijken. Als je auto die kan trekken scheelt dat veel in de kosten, en daar zet je hem gewoon weer op de lokale marktplaats. Zoiets kan een interessante tussenoplossing zijn.
Alle autoverhuurbedrijven vragen een gigantisch bedrag als je de bestemming niet gelijk is als het ophaalpunt, omdat zij ook mensen moeten regelen om de auto terug te rijden.
Toen wij verhuisden naar Spanje (in 2016) hebben we ook gekeken voor een huurbusje, maar met de huur van het busje, tolkosten en dan nog de diesel + hotels was het vele malen goedkoper met shiply.com. Ik heb mijn motor + tweepersoonsbed en halve appartement voor 700 euro inc BTW naar Spanje gekregen...
Toen wij verhuisden naar Spanje (in 2016) hebben we ook gekeken voor een huurbusje, maar met de huur van het busje, tolkosten en dan nog de diesel + hotels was het vele malen goedkoper met shiply.com. Ik heb mijn motor + tweepersoonsbed en halve appartement voor 700 euro inc BTW naar Spanje gekregen...
Tenzij je hele mooie (dure) spullen hebt of dingen waar je erg aan gehecht bent: verpatsen op marktplaats en daar nieuwe kopen.
De timing om naar de UK te gaan overigens, weet je dat heel, heeeeeeeeeeel zeker?
De timing om naar de UK te gaan overigens, weet je dat heel, heeeeeeeeeeel zeker?
Ik heb het naar Ierland gedaan en weer terug (via de boot/trein combi) en heb alles in 2014 en 2016 uitgerekend: Zelf rijden was het goedkoopst haha. Busje huren in NL -> Ierland rijden -> terug rijden -> vliegen naar Ierland.
Kost je uiteraard wel een weekend maar, als je het samen met een vriend doet is het nog best gezellig. Trouwens in zowel 2014/16 kon ik bij geen enkel verhuurbedrijf de auto in NL of IE inleveren, moest echt weer in het land van huren.. Uiteraard omdat een NL auto in IE niet nuttig is (en andersom). Denk dat je met de UK tegen hetzelfde aan loopt.
Anders inderdaad een verhuisbedrijf of, alles opnieuw kopen (dit laatste hebben we met de US gedaan op 8 dozen na en dat was echt het handigst, mochten we terug gaan doen we dat weer)
Kost je uiteraard wel een weekend maar, als je het samen met een vriend doet is het nog best gezellig. Trouwens in zowel 2014/16 kon ik bij geen enkel verhuurbedrijf de auto in NL of IE inleveren, moest echt weer in het land van huren.. Uiteraard omdat een NL auto in IE niet nuttig is (en andersom). Denk dat je met de UK tegen hetzelfde aan loopt.
Anders inderdaad een verhuisbedrijf of, alles opnieuw kopen (dit laatste hebben we met de US gedaan op 8 dozen na en dat was echt het handigst, mochten we terug gaan doen we dat weer)
Als het een 'grote' inboedel is en eea nog relatief ver in de toekomst is voordat het verscheept moet worden, zou ik een container verschepen overwegen. Als het alleen een bed en een bank is zou ik die hier verkopen en daar opnieuw kopen. Scheelt je een flinke afstand rijden (+ eventueel terug rijden en vliegen) / kostbare inhuis-tijd.
Anoniem: 454358
Kijk ook eens naar een shipping marktplaats als shiply.com oid, vaak genoeg een pallet zo verstuurd door Europa voor relatief weinig. Gewoon je advertentie plaatsen en dan een dag of 5 wachten, en dan iemand kiezen met goede beoordeling
@ToolkiT kom er maar in!
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
Ik verhuisde van Sydney naar de UK... dus kan hier weinig toevoegingen aan geven..
Behalve dat als het kan zou ik voor de 31e verhuizen want daarna word het papierwerk een stuk erger..
Momenteel doen vrachtwagens er al een dag over om op de boot/tunnel te komen ivm aanloop van brexit en drukte met kerstdagen.. in Januari zou dat nog wel eens erger kunnen worden..
Algemene tips:
Waar je op moet letten is: wat is de waarde van wat ik wil verschepen (financieel en emotioneel) en wat kost het te verschepen..
Heb je relatief goedkope meubels en kost dat een hoop om te verhuizen, dan is nieuw kopen een optie..
IKEA is dan een mooi begin..
En kijk heel critisch naar wat je mee neemt, want de helft gebruik je waarschijnlijk niet en komt in een doos op zolder te staan (ik spreek uit ervaring).. dus filter streng en kijk dan wat je over houd en maak dan een plan wat je echt mee wil nemen..
[ Voor 34% gewijzigd door ToolkiT op 14-12-2020 10:25 ]
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Dank voor alle reacties! Ik heb besloten de spullen daar nieuw te gaan kopen en alleen mee te nemen wat in mijn auto past.
[ Voor 4% gewijzigd door Spacejockey op 14-12-2020 20:02 ]
Pagina: 1