Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• RJVG
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-10 10:53
Hallo allemaal,

Ik zit in een huurhuis met electrische rolluiken die met 433MHz werken. Nu gaat de ene na de andere controller stuk en die krengen kosten nogal wat. Bijna 100 euro per stuk. Inmiddels zijn 4 van de 8 stuk en nu vraagt mijn verhuurder of er geen beter (en goedkoper) alternatief is.

Ik wil deze kans grijpen om een systeem voor te leggen welke -net als het huidige systeem zonder fratsen werkt met schakelaars voor elk rolluik en een remote die alles open of dicht kan doen- maar ook te automatiseren valt met HomeKit.

Het is belangrijk dat wanneer ik uit dit huis vertrek, de bediening zonder meer met de hand blijft werken zonder hub o.i.d.

Mijn huidige domotica bestaat uit HomeKit en HomeBridge i.c.m. Philips Hue, Netatmo, beveiligingscamera's en diverse andere koppelingen m.b.v. plugins in HomeBridge. Het mooie hiervan is dat elk systeem zelfstandig werkt maar met de toevoeging van HomeBridge alles in HomeKit bij elkaar komt.

Ik heb gekeken bij Somfy en Fibaro maar volgens mij moet er dan een hub bij?

Klopt dit en weet iemand dan miscchien een beter systeem?