Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een home server gaan bouwen. Hierop wil ik gaan draaien: Home assistant, Minecraft server('s), Nextcloud, Een NGINX webserver en een paar .NET Core API's.
Wat mag het systeem gaan kosten?
500 tot 700.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een kitje van 16gb ram en een grafische kaart van een oude build. (Ik wil later misschien nog upgraden naar ECC memory maar deze heb ik nu al en ECC is voor nu nog niet echt nodig lijkt mij.)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk niet super veel storage nodig te gaan hebben. 500gb moet genoeg zijn voor nu en ik kan altijd later nog een extra SATA SSD er bij doen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De server moet in de woonkamer gaan staan omdat hij anders niet bekabeld aan het internet kan. Hierdoor moet hij dus klein en stil zijn.
Ga je overklokken?
Is niet het plan.
Wat verwacht je van ons?
Ik ben op het moment aan het twijfelen tussen de Ryzen 2700 en 3600. Wat zou beter werken voor mijn workload? En hebben jullie nog tips voor een stillere build of compatibility?
Dit heb ik zelf nu bedacht:
Ik wil een home server gaan bouwen. Hierop wil ik gaan draaien: Home assistant, Minecraft server('s), Nextcloud, Een NGINX webserver en een paar .NET Core API's.
Wat mag het systeem gaan kosten?
500 tot 700.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een kitje van 16gb ram en een grafische kaart van een oude build. (Ik wil later misschien nog upgraden naar ECC memory maar deze heb ik nu al en ECC is voor nu nog niet echt nodig lijkt mij.)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk niet super veel storage nodig te gaan hebben. 500gb moet genoeg zijn voor nu en ik kan altijd later nog een extra SATA SSD er bij doen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De server moet in de woonkamer gaan staan omdat hij anders niet bekabeld aan het internet kan. Hierdoor moet hij dus klein en stil zijn.
Ga je overklokken?
Is niet het plan.
Wat verwacht je van ons?
Ik ben op het moment aan het twijfelen tussen de Ryzen 2700 en 3600. Wat zou beter werken voor mijn workload? En hebben jullie nog tips voor een stillere build of compatibility?
Dit heb ik zelf nu bedacht:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed | € 205,- | € 205,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Aorus B450 I Pro WiFi | € 111,51 | € 111,51 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Node 202 | € 75,- | € 75,- |
| 1 | Processorkoeling | Noctua NH-L9a-AM4 | € 38,95 | € 38,95 |
| 1 | Voedingen | be quiet! SFX L Power 600W | € 110,15 | € 110,15 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 500GB | € 74,- | € 74,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 614,61 | ||