Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powergrim
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:26
Ik zit hier met een vaag probleem waarvan ik niet weet of het een eigen topic behoeft maar misschien kan iemand mij helpen.

De situatie: Er is een Caiway verbinding aanwezig, 150/150 welke werkte op de Caiway manier. Ofwel een Genexis modem/router. Dit is nu omgebouwd met een TP-Link MC220L met de SFP die normaal in de Genexiz zit, en de de uitgang hiervan zit weer in de WAN van mijn USG 3p. De lan kant gaat weer naar een swtich en zo het netwerk op. Sinds de ombouw werkt alles naar behoren wat betreft internet naar buiten.

Het probleem: Port-forwards lijken maar half te werken. Een port-forward bijvoorbeeld 443 werkt alleen als ik intern zit. Dus ik kan de DNS naam gebruiken om naar de website te komen (een Nginx reverse proxy dan). Die DNS naam is ook gewoon naampje.tld. Dus iets wat buiten mijn netwerk leeft. Echter werkt deze forward niet als niet op mijn eigen netwerk zit. Ik kan dit niet verklaren tot dusver.

Al geprobeerd: Suggesties op het internet waren UPNP uitzetten, DNS naar IP checken etc.. allemaal gedaan maar geen soelaas. Ik zou graag zien op een bepaalde manier of ik de firewall van de USG uberhaupt wel hit, maar ik weet even niet zo goed hoe. Ik kom er met SSH wel in, en ik ben niet vies van terminals maar mijn kennis van USG's is nog te beperkt. Iemand een idee hoe het probleem zou kunnen komen, en wat er aan te doen valt?

Alvast enorm bedankt natuurlijk! :*)

Update: Een port-foward op port8080 gaat wel goed. Dus het lijkt het op dat mijn NGINX reverse proxy de connectie niet wil accepteren. Is dit iets bekends met een USG icm NGINX?

[ Voor 6% gewijzigd door Powergrim op 13-12-2020 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powergrim
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:26
En dit topic kan dicht, de oplossing was simpelweg de machine waar de reverse proxy draait natuurlijk ook aware maken van de nieuwe gateway. Zo bezig geweest met allerlij settings dat ik dat totaal over het hoofd heb gezien.