Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesleyken
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 13-12-2020
Beste

Ik heb voor Kerst een item dat op de muur licht projecteert enz.
Deze werkt binnen in stopcontact of via een verlengdraad en stekkerblok enz.
Echter.is de bedoeling dat deze buiten in de tuin op muur projecteert.
Ik test deze via buitenstopcontact en werkt. Mits deze wel achteraan in tuin moet projecteren, gebruik ik buitenkabel die ook werkt, was voor filter zwembad, grasmachine,... ook nu test met stekkerblok gedaan en werkt dus.
Ik installeer alles, steek de lamp in die projecteert... en werkt niet.
Mits ik niets van elektriciteit ken, tracht ik hier een oplossing of rede te vinden.
In bijlage op foto de gegevens van de lamp die projecteert.
Op de buitenkabel staat IP44 en 16/250
Alvast dank.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesleyken
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 13-12-2020
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9wU0hmfReOZlZKG5s4UQIFxJq1o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oOaI61lr39lEDY5G5I1Zaelj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:48

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Heb je een multimeter? Hoe hoog is de spanning aan het eind van de kabel?

Op de voeding staat 100~240V, maar dat wil niet altijd zeggen dat de voeding ook overweg kan met bijvoorbeeld 180V in. Soms is er een tolerantie van, laten we zeggen, 10 of 15% voor de ingangspanning.

Als dit niet het geval is, misschien een versleten contrastekker van je kabel? Slecht contact? Breuk in de kabel? Meten is weten. :)

[ Voor 21% gewijzigd door PD2JK op 13-12-2020 16:00 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Dit is geen Vraag en/of aanbod advertentie, waar VAO voor bedoeld is. Daarom verplaats ik het topic ook richting AZ.

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:07
heeft je verlengsnoer soms een rubber contrastekker :? Sommige adapters krijg je daar niet ver genoeg in -> geen spanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem aan dat je 230v naar buiten verlengd en het snoer aan de 12v adapter verder niet hebt aangeraakt?

Dan inderdaad dikke kans dat hij er niet goed in gaat/zit ivm rubber afsluitingen op buitenstekkers.

Indien je de 12v uitgangskabel verlengd hebt - dat gaat zomaar niet heel ver, de voltage drop over lange afstanden wordt vaak te groot.
Pagina: 1