Laptop aansluiten op hoger hertz (120hz, 144hz) scherm

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eguna
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-09 18:00

Eguna

AMD is liev

Topicstarter
Slimme Tweakers,

Meestal lukt het me wel om informatie te vinden over alles wat ik wil weten maar nu heb wat waar ik slecht uit kom.

Ik zoek...
USB-C -> DisplayPort kabel met ondersteuning voor 120+ Hertz

Ik heb...
-Een Lenovo IdeaPad S540 13ARE laptop, met een Ryzen 5 4600U en dus een Radeon RX Vega 6 videokaart
-Een ASUS TUF gaming scherm, 1080p en ondersteuning voor maximaal 280Hz.

Want ik wil...
Mijn laptop aan kunnen sluiten op dat scherm en in ieder geval minimaal 120Hz output hebben, meer is optioneel.

Ik ben al een tijd aan het zoeken maar het is een drama qua bronnen en specs over Hertz. Ik heb één optie kunnen vinden:

https://www.amazon.nl/Dis...ook-Surface/dp/B075V27G2R

Bij deze staat expliciet "2K @ 144Hz" , bij de rest staat soms 60Hz, soms niet.

Vragen
Weet iemand of deze constructie überhaupt wel gaat werken?
Weet iemand of het eigenlijk zo is dat alle kabels in principe wel hogere hertz ondersteunen?
Weet iemand of er alternatieven zijn voor die Uni kabel op Amazon?
Of kan ik het op een andere manier oplossen? Met een USB-C -> DisplayPort converter?

My life for hire!

Beste antwoord (via Eguna op 15-12-2020 22:47)

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 16:48
Als de kabel een output kan leveren van 4K@60hz, dan kan er gewoon een bepaalde hoeveelheid data doorheen (ten grootte van Displayport 1.2 in dit geval).

Zolang je onder de maximale hoeveelheid data voor die versie blijft, zal high refresh gewoon werken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Die kabel doet toch (volgens de specs) precies wat je wilt?
Enige nadeel is als de specs niet kloppen, maar dan kun je 'm altijd nog terugsturen natuurlijk.

Alternatieven komen waarschijnlijk neer op eenzelfde kabel met een ander merkje eraan. Maar waarom zou je het op een andere manier op willen lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eguna

Eguna

AMD is liev

Topicstarter
Ja, je hebt denk ik wel gelijk, ik mis alleen nog een stukje zekerheid dat die Vega videokaart hogere hertz output kan leveren, en of dit in het algemeen wel werkt.

Daarnaast koop ik liever bij Nederlandse webshops, ben niet zo'n fan van de VerAmerikanisering van ons tech landschap :)

My life for hire!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eguna

Eguna

AMD is liev

Topicstarter
Voor diegene die dit topic later nog gaat vinden, ik heb de gok gewaagd en het werkt.

https://www.amazon.nl/dp/..._422502961_302_E_DDE_dt_1

Ondersteuning voor 120Hz, 144Hz, en in mijn geval zelfs voor 240Hz op Full HD 1080p , vanaf een laptop.

My life for hire!

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 16:48
Als de kabel een output kan leveren van 4K@60hz, dan kan er gewoon een bepaalde hoeveelheid data doorheen (ten grootte van Displayport 1.2 in dit geval).

Zolang je onder de maximale hoeveelheid data voor die versie blijft, zal high refresh gewoon werken.