Slimme Tweakers,
Meestal lukt het me wel om informatie te vinden over alles wat ik wil weten maar nu heb wat waar ik slecht uit kom.
Ik zoek...
USB-C -> DisplayPort kabel met ondersteuning voor 120+ Hertz
Ik heb...
-Een Lenovo IdeaPad S540 13ARE laptop, met een Ryzen 5 4600U en dus een Radeon RX Vega 6 videokaart
-Een ASUS TUF gaming scherm, 1080p en ondersteuning voor maximaal 280Hz.
Want ik wil...
Mijn laptop aan kunnen sluiten op dat scherm en in ieder geval minimaal 120Hz output hebben, meer is optioneel.
Ik ben al een tijd aan het zoeken maar het is een drama qua bronnen en specs over Hertz. Ik heb één optie kunnen vinden:
https://www.amazon.nl/Dis...ook-Surface/dp/B075V27G2R
Bij deze staat expliciet "2K @ 144Hz" , bij de rest staat soms 60Hz, soms niet.
Vragen
Weet iemand of deze constructie überhaupt wel gaat werken?
Weet iemand of het eigenlijk zo is dat alle kabels in principe wel hogere hertz ondersteunen?
Weet iemand of er alternatieven zijn voor die Uni kabel op Amazon?
Of kan ik het op een andere manier oplossen? Met een USB-C -> DisplayPort converter?
Meestal lukt het me wel om informatie te vinden over alles wat ik wil weten maar nu heb wat waar ik slecht uit kom.
Ik zoek...
USB-C -> DisplayPort kabel met ondersteuning voor 120+ Hertz
Ik heb...
-Een Lenovo IdeaPad S540 13ARE laptop, met een Ryzen 5 4600U en dus een Radeon RX Vega 6 videokaart
-Een ASUS TUF gaming scherm, 1080p en ondersteuning voor maximaal 280Hz.
Want ik wil...
Mijn laptop aan kunnen sluiten op dat scherm en in ieder geval minimaal 120Hz output hebben, meer is optioneel.
Ik ben al een tijd aan het zoeken maar het is een drama qua bronnen en specs over Hertz. Ik heb één optie kunnen vinden:
https://www.amazon.nl/Dis...ook-Surface/dp/B075V27G2R
Bij deze staat expliciet "2K @ 144Hz" , bij de rest staat soms 60Hz, soms niet.
Vragen
Weet iemand of deze constructie überhaupt wel gaat werken?
Weet iemand of het eigenlijk zo is dat alle kabels in principe wel hogere hertz ondersteunen?
Weet iemand of er alternatieven zijn voor die Uni kabel op Amazon?
Of kan ik het op een andere manier oplossen? Met een USB-C -> DisplayPort converter?
My life for hire!