Slecht internet in de avond uren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tipf
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 28-08 14:56
Mijn vraag

Beste lezer
Mijn internet situatie is waardeloos elke avond (piek uren ) heb ik op cod continu connection interrupted . En piekerde de televisie . Er zijn al meerdere malen caiway monteurs geweest, met het glasvezel zou niks mis moeten zijn. Volgens de glasvezel monteur . Ook kan de caiway geen drops meten op het modem , dit betwijfel ik .
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
Wij hebben een Genexis modem/router nieuwe type , en daar op een archer A.C. 5400. Deze loopt bekabeld naar het modem , vanaf de router hebben wij 2 keer een switch om elke kamer van internet te voorzien bekabeld het is een net verbouwde woning , met overal nieuwe kabels
. Het modem/ router geeft internet aan de archer die staat op access point

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Kwa instellingen eigenlijk alles wel , statisch , Unpnp , acces point router en modem geprobeerd ,
...

Beste antwoord (via tipf op 13-12-2020 21:46)

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
tipf schreef op zondag 13 december 2020 @ 21:29:

Ik heb gemeten met een utp naar modem en dan komt er 170 /190 down en 230/240 up uit . Ook Volgens de cai is de verbinding prima naar het modem .
En? Is dat zoals het moet? Ervaar je geen problemen wanneer de pc direct aan de modem hangt zonder sooi er tussen ?
En zoja dan lijkt er dus een probleem in je interne netwerk te zitten.

[ Voor 11% gewijzigd door jack zomer op 13-12-2020 21:39 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tipf
Even als aanvulling , de drops zijn zichtbaar op glaswire , up en down 170/240 wisselend .
Gebruik wat we doen is tv , Netflix , en alleen ik gamen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-09 09:17
Uit je uitleg begrijp ik niet helemaal goed hoe het internet is aangelegd. Kan je wifi geheel buiten beschouwing laten in de stabiliteit?

Hoeveel apparaten zijn erop aangesloten, en hoeveel doen die?
Kan je verdachte kabels of andere potentieel storende factoren buiten beschouwing laten?

Soms loont het de moeite om gewoonweg dingen uit te sluiten, zoals een avondje lang een kabel over de trap rechtstreeks van modem/router naar één PC hangen om te kijken of dat verschil maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
SndBastard schreef op zondag 13 december 2020 @ 10:55:

Soms loont het de moeite om gewoonweg dingen uit te sluiten, zoals een avondje lang een kabel over de trap rechtstreeks van modem/router naar één PC hangen om te kijken of dat verschil maakt.
Dat is idd gewoon stelregel 1. Direct op de modem met een utp en meten.
Heb je in de normale situatie elke 5 min een drop, meet dan vooral langer.
Uurtje of 2. Gebeurd er niks, dan kan je er redelijkerwijs van uitgaan dat het traject modem naar isp oke is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-10 22:29
ik ga even in het wildeweg gokken, maar is er enige relevantie tussen bv je kerstboom die brand en je internet dat onstabiel is ?
tp link is niet bekend voor zn rotsstabiele transfo/voedingen tbh .. teveel ali express transfo's op je net zou wel is rare dingen kunnen doen met je stroomnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

WiFi op 2.4 en 5GHz, en vaste kanalen ?

Je kunt beter een kabel trekken vanaf het modem, en dan boven een router, waar je bekabeld mee verder gaat.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:36

lier

MikroTik nerd

tipf schreef op zondag 13 december 2020 @ 10:47:
Ook kan de caiway geen drops meten op het modem , dit betwijfel ik .
Waarom? Meten is weten...
Relevante software en hardware die ik gebruik
Wij hebben een Genexis modem/router nieuwe type , en daar op een archer A.C. 5400. Deze loopt bekabeld naar het modem , vanaf de router hebben wij 2 keer een switch om elke kamer van internet te voorzien bekabeld het is een net verbouwde woning , met overal nieuwe kabels
. Het modem/ router geeft internet aan de archer die staat op access point
Geef alle merken, types en firmware versies. Het kan namelijk allemaal van invloed zijn
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Kwa instellingen eigenlijk alles wel , statisch , Unpnp , acces point router en modem geprobeerd ,
...
UPnP???

Hoe is de computer waarmee je de problemen hebt, verbonden met Internet? En welke apparaten zitten tussen het modem en de computer? Wat voor van invloed zijnde factoren, naast de tijd, kan je nog meer verzinnen? Wordt er bijvoorbeeld tv gekeken? Zegt ICMP snooping je iets?

Mijn verwachting, op basis van glasvezel ervaringen bij Caiway, is dat je het in je eigen netwerk moet zoeken. Eigenlijk hetzelfde als wat de helpdesk tegen je zal zeggen. 8)

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-10 23:47

Nox

Noxiuz

Meten: pc of laptop bekabeld aansluiten en dan in een paar consoles pingen naar wat servers.

Doe dit met ping -t 1.1.1.1 en andere ip-adressen/domeinen zijn tweakers.net (duh), 8.8.8.8 en 9.9.9.9. doe dit met 2-3 verschillende adressen tegelijk, heb wel eens gehaddat CFof gdns wat issues gaf.

Laat dit eens een dagje overdag lopen, beeindig met control+c en sla de resultaten op. Daarna tussen 19u en 24u meten (piektijd).

Als de problemen voornamelijk random tijdens piektijd zijn dan kan je je provider vragen de belasting eens te bekijken op wijkniveau.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tipf
Bedankt voor je reactie ,

[ Voor 92% gewijzigd door tipf op 13-12-2020 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tipf
Bedankt voor jullie reacties

pc is bedraadt , bedraadt en onbedraadt hebbben we drops , apparaten die aangesloten zijn : Philips hue , tado slime verwarming . De drops gebeuren in de avond zelfs als ik alleen ben en mijn pc aan heb . Er staan wel een hoop WiFi apparaten , iPhone, Mac , Android toestel ,etc . Maar als ik kijk op mijn router naar verbruik per apparaat zie ik niks geks

Ik bedoel upnp , uit en aan geen verschil op advies van cai . Pc staat bekabeld op de switch die gaat naar router en die naar modem . Ik zal me even verdiepen in icmp

Overigens gebeuren de drops op elk apparaat bekabeld of niet maakt niet uit . Zelfs de televisie haperde op zich Zelf

Waarom ik twijfel aan hun meting is , omdat hun overdag van afstand meten terwijl wij in de avond pas problemen hebben

Wij hebben in het begin wel gezeik gehad met de kabel tussen router en modem . Was 100mbits ipv 1000 opgelost door nieuw connectortje erop gemaakt . Alle kabels toen doorgemeten door het installatie bedrijf met zo’n cat 5/6 ? meter volgens hem zijn de kabels goed . Ervaringen hiermee ?

Ijsko zou mijn stroom hiermee te maken kunnen hebben ? We hebben wel een hoop apparaten staan van verlichting tot gereedschappen .

P.s.

Ik ben nieuw met tweakers .
Dus vergeef mij voor mijn onlogische volgorden van antwoorden :) . Onwijs tof dat jullie tijd nemen voor mijn gezeik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-09 09:17
Met een nieuwe connector zorg je eigenlijk niet voor een "upgrade" van 100mbit naar 1gbit.

Ik zou in eerste instantie één goede lange kabel bestellen en die er (desnoods provisorisch) even langs leggen.

Mocht dat niet goed werken, dan zou je ook die poorten even hard op 100mbit kunnen zetten (mits beschikbaar). Ik weet niet wat je internet snelheid nu is, maar liever stabiel 100mbit dan wankel gbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tipf
Ik snap dat een connector de verbinding niet veranderd, wat ik eigenlijk bedoel is dat de connector niet goed zat waardoor de kabel herkend werd als 100mbit verhaal van monteur , Nu door de nieuwe connector weer 1gig

Ik heb gemeten met een utp naar modem en dan komt er 170 /190 down en 230/240 up uit . Ook Volgens de cai is de verbinding prima naar het modem .

[ Voor 25% gewijzigd door tipf op 13-12-2020 21:34 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
tipf schreef op zondag 13 december 2020 @ 21:29:

En? Is dat zoals het moet? Ervaar je geen problemen wanneer de pc direct aan de modem hangt zonder sooi er tussen ?
En zoja dan lijkt er dus een probleem in je interne netwerk te zitten.

[ Voor 11% gewijzigd door jack zomer op 13-12-2020 21:39 ]

Pagina: 1