Dit weekend eens gebruikt om te rommelen met wat slimme stekkers die ik had liggen. Deze bleken tuya te gebruiken, dus succesvol een tuya convert naar Tasmota 9.1.0 gedaan. Daarbij een oude pi gepakt met het idee deze als aansturing te gebruiken en in eerste instantie daarop de meest recente versie van Domoticz 20.2 geïnstalleerd. Voor beide taakjes goede tutorials gevonden, maar nu lukt het me niet de twee eindjes aan elkaar te knopen.
Mijn vermoeden is dat dit aan MQTT ligt. Ik heb hier e.a. over gelezen en gecheckt via services --status-all of dit op de pi draait. In Tasmota het IP adres aangepast zodat deze naar de pi met Domoticz verwijst, maar het hoe en waarom van de overige velden is mij nog onduidelijk.
- hoe bepaal ik de juiste poort?
- ik zie een user en wachtwoord, is er een standaard? En belangrijker misschien, moet ik dit niet configureren t.b.v. security?
- wat is het doel van de velden topic en full topic?
Daarnaast moet ik e.a. uitvoeren in Domoticz om de stekker te herkennen.
- moet ik een hardware dummy maken? Kan iemand me uitleggen waarom?
- hoe leg ik precies de verbinding met de stekker?
Hopelijk kunnen jullie me iets verder helpen. Dank!
Mijn vermoeden is dat dit aan MQTT ligt. Ik heb hier e.a. over gelezen en gecheckt via services --status-all of dit op de pi draait. In Tasmota het IP adres aangepast zodat deze naar de pi met Domoticz verwijst, maar het hoe en waarom van de overige velden is mij nog onduidelijk.
- hoe bepaal ik de juiste poort?
- ik zie een user en wachtwoord, is er een standaard? En belangrijker misschien, moet ik dit niet configureren t.b.v. security?
- wat is het doel van de velden topic en full topic?
Daarnaast moet ik e.a. uitvoeren in Domoticz om de stekker te herkennen.
- moet ik een hardware dummy maken? Kan iemand me uitleggen waarom?
- hoe leg ik precies de verbinding met de stekker?
Hopelijk kunnen jullie me iets verder helpen. Dank!