Toon posts:

Case bouwen, matriaal?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een eigen kast te maken.

Nu heb ik nog een at bigtower :( staan waarvan ik de drivebays en uitbreidingssloten plaat van kan gebruiken.

Maar van welke matriaal ik die ga maken weet ik nog niet. Ik zat aan hout te denken omdat het makkelijk te bewerken is.
Ik weet dat je dan alle metalen onderdelen aan elkaar moet maken voor de aarding.

Maar hoe zit het met de elekromagnetische velden? Is een case niet van metaal om je computer af te schermen hiertegen?

Graag ideeen en ervaringingen van zelfbouw.
- PS Ik heb de search goed gebruikt! - :)

Verwijderd

Ja je kunt van die koper plaat met gaatjes krijgen om je spullen hier tegen te beschermen.

Het zit namelijk ook in mijn monitor ik zal eens een foto maken !
Maar ik denk niet dat dit nodig is omdat er ook al plexiglas kasten zijn enz ! dus ik denk van niet. maar ja je weet maar nooit !
dus gewoon koper plaat gebruiken.

waar woon je ik heb hier nog een stuk staan ! :9

Verwijderd

Topicstarter
Als het nodig is kan ik de houten zijkanten gewoon voorzien van metaal van die oude kast.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
hier lopt al een topic over op DOC van The Dolf: Custom Tweakers Casebuilding #2
maar wat je nodig hebt is veel metaal een paar rechterhanden, goed gereedschap.
Veel meten uit je oude kast zodat je mobo er ook echt in past.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik weet van dat topic, maar de "ultieme tweakers kast" is mij een beetje te groot.
Het gaat daar ook niet zo om het materiaal maar meer over het ontwerp.
Ik wil een kast hebben met een klein formaat (weinig fans geven al een goede airflow bij een kleiner volume) en goede koeling. Water koeling heeft bijna geen zin voor me p3-700@1099 want die loopt 1120 met waterkoeling en het geheugen wordt dan minder stabiel. Als ik dat terugklok is mijn bak langszamer dan op 1100.

Ik bouw wel waterkoeling op mijn volgende bak, waarschijnlijk een zwaar overclockbare p4 op een sis mobo.