VPN, geen connectie met firewall

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:22
Ik heb een vraag over een VPN waar ik al een tijdje niet uit komen. Aangezien ik een leek ben zie ik misschien iets essentieels over het hoofd. Misschien dat iemand mij een stukje verder kan helpen.

Ik heb een Teltonika modem met een 4G simkaart zonder vast IP adres. Om apparatuur te benaderen achter dit router wil ik een VPN opstellen om zodoende de router benaderbaar te maken. DynDNS werkt niet omdat het geen publiek IP is. Ik heb een simkaart met een VPN van de provider maar ik wil uitzoeken of ik het ook direct zelf voor elkaar kan krijgen. Het doel wat ik wil bereiken is dus de IP camera extern kunnen benaderen via een IP adres met een SIM zonder vast IP.

Nu heb ik succesvol een VPN opgezet via Good Access (Open VPN). Hier draait de server op. Als ik de firewall uitzet kan ik ook bij de hoofdpagina van de router komen. Als de firewall aanstaat werkt dat niet (disable complete firewall). Benaderen kan via het IP adres dat ik via Good Access gekregen heb. Andere apparaten kan ik niet benaderen (ondanks dat port forwarding volgens mij goed staat ingesteld).

Dit zijn de settings van de firewall. Hier zie je dat het verkeer van de VPN accepted wordt en doorgestuurd mag worden naar LAN. Op de LAN zit de camera via een ethernet kabel aangesloten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YtUDjhCWKTfUXeQvAirlsgx8ADU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gru6vSiJ7n8YBb0BaN99khj0.png?f=fotoalbum_large

Hiermee staat de port forwarding naar de device die ik achter de VPN wil zien ingesteld. Ik heb 192.168.8 gekozen omdat ik las dat .1 problemen kan geven. De router geeft dit IP uit aan de camera (via mac adres vast gezet). Eerst had ik dat via de camera gedaan maar ik las dat dat problemen kon veroorzaken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YQ4hS5OSIlpzvocfiFNRCZyhdD8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/NtzNTKzlaitZBVBKuyEVcMAO.png?f=user_large

Tot slot hier nog een optie routing. Ik heb de eerste drie overgenomen van een ander modem. De laatse zelf proberen toe te voegen. Zou het hem hier in kunnen zitten?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g1Zttko_p_futLceuQPGTgffQ-k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Thr1PVE7xXyRMTCsZbD8Bh79.png?f=fotoalbum_large

Als iemand een suggestie heeft zou dat enorm helpen.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:03
Begin even bij het begin.... want ik hoor een teltonika 4g router en later in het verhaal iets over een ipcamera die je wilt benaderen...

Is dit toevallig een ipcamera op afstand waar wederom weer eens geen internet ligt? En die je graag wilt bereiken via de teltonika router?

Wat wil je precies bereiken?

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:22
Ik wil inderdaad een IP camera op afstand bekijken. Ik heb dit voor elkaar gekregen met een simkaart waar vanaf de provider een VPN op draait. Als ik daarop inbel kan ik via de VPN de camera benaderen. Echter ben ik in dat geval afhankelijk van de provider. Dat wil ik niet. Daarnaast ben ik zelf een amateur maar vind het leuk wat te rotzooien. Nu ik bezig ben met een VPN wil ik dat graag een keer voor elkaar krijgen. Ik heb het idee dat ik er bijna ben, maar een paar settings nog niet juist zijn.

Wat ik wil is de camera op afstand kunnen benaderen in de VMS software.

Opties:

1. DynDNS: Dit is niet mogelijk aangezien het publieke IP adres niet gelijk is aan het adres in het modem (vanwege de SIM kaart).

2. RMS Teltonika, dit werkt om de camera via de browser te benaderen. Echter kan ik hem niet in de VMS laden aangezien dit met IP's werkt.

3. VPN naar mijn weten de beste optie, en veilig ook.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)