Hi,
Ik zou in de heel nabije toekomst mijn eerste pc build willen doen, maar merk dat ik toch nog wel wat hulp nodig heb.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik speel voornamelijk RuneScape 3 en kijk ondertussen graag Netflix/Youtube/etc. Ik zoek graag dingen op en het is dus geen uitzondering dat er een 20-tal tabbladen openstaan op Google Chrome (vaak tegelijkertijd met RuneScape dus).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zou rond de 800 euro willen spenderen. Absolute maximum is 1000.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb reeds een scherm (NEC multisync ea244wmi)/muis/toetsenbord
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik vind het moeilijk in te schatten wat ik allemaal nodig zou hebben, geen van mijn vrienden delen deze interesse dus weet ik niet of ik toekom met bvb een AMD Ryzen 5 2600 of ik toch best voor een 3600 ga. Hier ligt dus ook mijn probleem dat ik niet weet wat genoeg/te veel/te weinig is qua specs. Het is mijn eerste pc build dus wil ik liefst ook niet overspenderen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet per se bepaalde merkvoorkeuren, qua processor lijkt AMD voorlopig de winnaar wel te zijn, overigens heb ik eigenlijk totaal geen merkvoorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst zou ik een eerder stille pc willen die future-proof is waar ik op termijn upgrades in kan maken. Een beetje rgb mag wel.
Ga je overklokken?
Ik ben niet van plan om te overklokken.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop wat hulp te krijgen bij mijn onderdelen, ik heb reeds een lijstje uitgezocht en had graag geweten waar ik eventueel wat op kan besparen of waar ik juist best wat meer aan uitgeef. Ook ben ik vooral geïnteresseerd in waarom iets niet goed is.
Hieronder staat wat ik gevonden heb, graag wat feedback en eventueel tips voor upgrades/downgrades.
Dank jullie wel!
Ik zou in de heel nabije toekomst mijn eerste pc build willen doen, maar merk dat ik toch nog wel wat hulp nodig heb.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik speel voornamelijk RuneScape 3 en kijk ondertussen graag Netflix/Youtube/etc. Ik zoek graag dingen op en het is dus geen uitzondering dat er een 20-tal tabbladen openstaan op Google Chrome (vaak tegelijkertijd met RuneScape dus).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zou rond de 800 euro willen spenderen. Absolute maximum is 1000.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb reeds een scherm (NEC multisync ea244wmi)/muis/toetsenbord
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik vind het moeilijk in te schatten wat ik allemaal nodig zou hebben, geen van mijn vrienden delen deze interesse dus weet ik niet of ik toekom met bvb een AMD Ryzen 5 2600 of ik toch best voor een 3600 ga. Hier ligt dus ook mijn probleem dat ik niet weet wat genoeg/te veel/te weinig is qua specs. Het is mijn eerste pc build dus wil ik liefst ook niet overspenderen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet per se bepaalde merkvoorkeuren, qua processor lijkt AMD voorlopig de winnaar wel te zijn, overigens heb ik eigenlijk totaal geen merkvoorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst zou ik een eerder stille pc willen die future-proof is waar ik op termijn upgrades in kan maken. Een beetje rgb mag wel.
Ga je overklokken?
Ik ben niet van plan om te overklokken.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop wat hulp te krijgen bij mijn onderdelen, ik heb reeds een lijstje uitgezocht en had graag geweten waar ik eventueel wat op kan besparen of waar ik juist best wat meer aan uitgeef. Ook ben ik vooral geïnteresseerd in waarom iets niet goed is.
Hieronder staat wat ik gevonden heb, graag wat feedback en eventueel tips voor upgrades/downgrades.
Dank jullie wel!
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 2600 Wraith (BOX) Boxed | € 145,05 | € 145,05 |
1 | Moederborden | MSI MPG B550 Gaming Edge Wifi | € 165,85 | € 165,85 |
1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 1660 Super Ventus OC | € 280,33 | € 280,33 |
1 | Interne harde schijven | Seagate Barracuda, 1TB | € 36,16 | € 36,16 |
1 | Behuizingen | Corsair iCUE 220T RGB Airflow Zwart | € 85,66 | € 85,66 |
1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 75,46 | € 75,46 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3200C16D-16GIS | € 61,47 | € 61,47 |
1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 11 500W CM | € 71,79 | € 71,79 |
1 | Solid state drives | Kingston A2000 500GB | € 51,90 | € 51,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 973,67 |