vreemde kabel

Pagina: 1
Acties:

• karrde1980
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-09-2023
hallo

ik heb een kabel gevonden met 2 printerpoort uitgangen(de pinnetjes aan beide zijden dus)
nu had ik hierover een vraagje kan ik hiermee 2 pc's verbinden via de parallele poort
en zoja hoe dan?(met welke software, drivers en dergelijke)

alvast bedankt
jeroen

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Edit: liep te zwammen...

Een 'null-modem' kabel is serieel, dit is dus een parallele kabel... ook daarmee kun je wel een verbinding maken waarschijnlijk, maar ik weet niet welk programma je daar voor nodig hebt....

Verwijderd

Is volgens mij een 0-modem, kweet er verder ook weinig van... ik zou zeggen probeer t eens

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
ja in windows
directe kabel verbiding

of is dit voor COM?

idd een null modem kabel

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Hier stond iets dat niet mocht :P

Alle proemn in n drek

• The_Ghost
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

Bierkameel, sinds wanneer is fastlynx freeware? :)

enne.. misschien is het wel een paralelle 1-1 kabel (voor verbindingen naar printer switches ed)

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Op zondag 12 augustus 2001 21:48 schreef The_Ghost het volgende:
Bierkameel, sinds wanneer is fastlynx freeware :)
Is het dat niet dan :?

FF kiekke of er nog regeltjes aan verbonden zijn :)

Alle proemn in n drek

• WouterG
  • Laatst online: 12:49

WouterG

Dit is geen ondertitel

Je zult hem zelf door moeten meten om te kijken of het een null modem kabel is. Als hij dat niet is heb je kans dat je je parallele poorten opblaast

• SmidsY
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 16:22

SmidsY

hallo!?.............

werken met windows directe kabelverbinding of zo een wat ouder proggie wat in dos op een terminal basis werkt.

Het probleem is gelokaliseerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning.

Verwijderd

Op zondag 12 augustus 2001 21:39 schreef jems1980 het volgende:
hallo

ik heb een kabel gevonden met 2 printerpoort uitgangen(de pinnetjes aan beide zijden dus)
nu had ik hierover een vraagje kan ik hiermee 2 pc's verbinden via de parallele poort
en zoja hoe dan?(met welke software, drivers en dergelijke)

alvast bedankt
jeroen
Dat zou heel goed een zg. Laplink kabel kunnen zijn (zie ook overige replies) :)
Heel handig, want een stuk sneller dan serieel als je toch een directe kabelverbinding tussen 2 computers wilt hebben. (en je geen NIC's bij de hand hebt)

Overigens: Als je niet ZEKER weet dat het een laplink kabel is, steek um dan niet zomaar in je printerpoort. Voor je het weet moet je omkijken naar een nieuwe printerpoort/nieuw moederbord, want er wordt nog wel eens bezuinigd op de bufferchips van die poort. :).

Eerst een schemaatje scoren (van een laaplink kabel) en even doormeten met een multimeter (dan weet je welke pinnen met elkaar verbonden zijn).

Veel plezier :)
Pagina: 1