Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenbaarman
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 15-12-2020
Beste leden,

Ik werk momenteel bijna 2 jaar bij een bedrijf in Amsterdam als Visual Designer. In de afgelopen 2 jaar flink gegroeid en hierdoor mag ik ook de functie (naast Visual Designer) als Project Manager gaan vervullen met bijbehorende verantwoordelijkheden (budget bewaken, planningen maken etc. etc.). En daarnaast dus (wel iets minder uiteraard) nog het designen van websites, web apps en mobiele apps. Ik ben zelf trouwens momenteel 22 jaar.

Ik krijg voor 2021 een nieuw contract voor onbepaalde tijd (had eerst bepaalde tijd afgelopen 2 jaar). Met mijn huidige contract verdiende ik zo rond de €2000 bruto. In mijn nieuwe contract heb ik een aanbod gekregen van €2450 bruto.

Nu had ik al een beetje research gedaan op internet en vind tegenover de functie en verantwoordelijkheden dit bedrag wel aan de lage kant. Wat denken jullie, en welk salaris zou in dit geval een beetje reëel zijn?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:23
Binnen hetzelfde bedrijf is dit een best redelijk aanbod lijkt het, als je grotere stappen wil maken moet je toch gaan kijken om ergens anders aan de slag te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Klinkt niet als heel veel voor een (junior) projectmanager, maar kan je eerst net iets meer vertellen over je achtergrond en wat voor bedrijft het is? De meeste salarissen die je op het internet gaat vinden voor een pm functie zullen wel zijn van mensen die een MBA/BBA achter de rug hebben.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Meerdere hoeden op binnen dezelfde organisatie gaat vaak mis. Je designs krijgen niet de aandacht die ze verdienen vanwege een project wat nog af moet of je mist het overzicht op je project vanwege een deadline op een design.

Wanneer je designer en projectmanager op hetzelfde project bent kan de belangenverstrengeling nog groter worden.

Ongeacht je salaris zou ik hier goed over nadenken. Bespreek ook met je manager hoe en waarop je beoordeeld gaat worden en trek vroeg aan de bel als een van je twee taken in de knoei komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-07 14:46
eLScha schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 22:08:
Meerdere hoeden op binnen dezelfde organisatie gaat vaak mis. Je designs krijgen niet de aandacht die ze verdienen vanwege een project wat nog af moet of je mist het overzicht op je project vanwege een deadline op een design.

Wanneer je designer en projectmanager op hetzelfde project bent kan de belangenverstrengeling nog groter worden.

Ongeacht je salaris zou ik hier goed over nadenken. Bespreek ook met je manager hoe en waarop je beoordeeld gaat worden en trek vroeg aan de bel als een van je twee taken in de knoei komt.
Jup, dit kan wel lastig zijn. Ik doe een interne strategische functie waar ik direct rapporteert aan directie. En een consultancy rol waar ik een Teamleider heb en richting onze klanten ga. Als een van mijn rollen de andere weg lijkt te gaan drukken, communiceer ik daar heel helder over met mijn leidinggevende(s).

Al met al moet je dat wel kunnen managen, anders doe je in hun optiek beide functies half.

Mij levert het overigens wel veel op, maar dat komt wel door goeie afspraken waardoor ik beide goed kan doen. En ikzelf die mijn tijd goed verdeel. Bijna wekelijks hebben beide van mijn functies namelijk meer dan de helft tijd nodig :+

[ Voor 10% gewijzigd door skai21 op 13-12-2020 09:43 ]

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormbreaker
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-07 11:56
koenbaarman schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 20:49:
Beste leden,

Ik werk momenteel bijna 2 jaar bij een bedrijf in Amsterdam als Visual Designer. In de afgelopen 2 jaar flink gegroeid en hierdoor mag ik ook de functie (naast Visual Designer) als Project Manager gaan vervullen met bijbehorende verantwoordelijkheden (budget bewaken, planningen maken etc. etc.). En daarnaast dus (wel iets minder uiteraard) nog het designen van websites, web apps en mobiele apps. Ik ben zelf trouwens momenteel 22 jaar.

Ik krijg voor 2021 een nieuw contract voor onbepaalde tijd (had eerst bepaalde tijd afgelopen 2 jaar). Met mijn huidige contract verdiende ik zo rond de €2000 bruto. In mijn nieuwe contract heb ik een aanbod gekregen van €2450 bruto.

Nu had ik al een beetje research gedaan op internet en vind tegenover de functie en verantwoordelijkheden dit bedrag wel aan de lage kant. Wat denken jullie, en welk salaris zou in dit geval een beetje reëel zijn?
Is die 2.450 fulltime? Welke opleiding heb je als laatste voltooid? HBO denk ik? Dat is wel laag hoor voor fulltime HBO zeker in die sector. Is het je overigens wel toegestaan deze gegevens op een forum te openbaren, zijn dit niet vertrouwelijke bedrijfsgegevens waar in je arbeidsovereenkomst iets over is afgesproken?

i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:07
Of die 2450 redelijk is, is vooral aan TS om te beoordelen: TS kan voor zichzelf beoordelen of dit een salaris is waar hij tevreden mee is. Van een afstandje gezien vind ik het salaris niet heel hoog voor de functie zoals omschreven.
Nu is mijn referentiekader tegenwoordig vooral de CAO Metaal & techniek en daar is die 2450 een reëel salaris voor een MBO geschoolde monteur met enkele jaren ervaring. TS is 22, heeft 2 jaar werkervaring, dus vermoedelijk ook opleiding op MBO niveau en vanuit dat perspectief vind ik het geen vreemd salaris.
Aan de andere kant: er zijn genoeg bedrijven waar je als project manager veel meer kunt krijgen.
stormbreaker schreef op zondag 13 december 2020 @ 11:11:
Is het je overigens wel toegestaan deze gegevens op een forum te openbaren, zijn dit niet vertrouwelijke bedrijfsgegevens waar in je arbeidsovereenkomst iets over is afgesproken?
Geheimhouding over eigen salaris? Lijkt me niet en als dat wel zo is: meteen vertrekken ;)

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
stormbreaker schreef op zondag 13 december 2020 @ 11:11:
[...]

Is die 2.450 fulltime? Welke opleiding heb je als laatste voltooid? HBO denk ik?
Dat vraag ik mij dus heel erg af. De TS is 22 jaar met 2 jaar ervaring en dus op z'n 20ste begonnen met werken. Standaard rond je op je 17e de HAVO af en ben je op z'n vroegst op je 21e klaar met het HBO.

Maar goed, aangezien de TS vanaf een design functie komt lijkt de kans dat die een BBA heeft sowieso al heel klein en dat zie je wel in wat een realistisch salaris is. Als je een carrièreswitch maakt dan verdien je de eerste paar jaar vaak minder als starters die wel een relevante studie hebben afgerond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:35
Ik heb niet heel veel ervaring in die sector, maar voor een eerste fulltime dienstverband in onbepaalde tijd lijkt mij 2450 erg redelijk. Daarbij zie je ook dat je nu een sprong maakt van 450 euro.
Ik zou vooral even doorvragen wat het perspectief is. Hanteert je bedrijf bijvoorbeeld een salarishuis, en heb je concrete doelen / KPI's waar je invloed op hebt om bijvoorbeeld elk jaar twee of meer stapjes te kunnen groeien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
sjaakwortel schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 20:51:
Binnen hetzelfde bedrijf is dit een best redelijk aanbod lijkt het, als je grotere stappen wil maken moet je toch gaan kijken om ergens anders aan de slag te gaan.
Als een andere werkgever je €3k biedt, en je huidige €2.5k, dan kan je dus wel stellen dat het aanbod niet echt redelijk is. (Als dat zo is natuurlijk).

Het lijkt mij erg lastig om daar uitspraak over te doen. Wat is de opleiding bijvoorbeeld, en over wat voor een projecten hebben we het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:23
Sissors schreef op zondag 13 december 2020 @ 13:57:
[...]

Als een andere werkgever je €3k biedt, en je huidige €2.5k, dan kan je dus wel stellen dat het aanbod niet echt redelijk is. (Als dat zo is natuurlijk).

Het lijkt mij erg lastig om daar uitspraak over te doen. Wat is de opleiding bijvoorbeeld, en over wat voor een projecten hebben we het.
Dit gaat niet perse om de absolute getallen, het is een bekend fenomeen dat je binnen hetzelfde bedrijf kleine salaris stappen maakt, dan wanneer je wisselt van werkgever. Je bent natuurlijk vrij om ergens anders te solliciteren om uit te vinden of je een beter bod krijgt, en dan dit bod gebruiken om bij je huidige baan te proberen meer te krijgen, maar dat werkt alleen als je bereid bent om te vertrekken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
sjaakwortel schreef op zondag 13 december 2020 @ 14:50:
[...]

Dit gaat niet perse om de absolute getallen, het is een bekend fenomeen dat je binnen hetzelfde bedrijf kleine salaris stappen maakt, dan wanneer je wisselt van werkgever. Je bent natuurlijk vrij om ergens anders te solliciteren om uit te vinden of je een beter bod krijgt, en dan dit bod gebruiken om bij je huidige baan te proberen meer te krijgen, maar dat werkt alleen als je bereid bent om te vertrekken.
+450 (praktisch 25 procent) is een redelijke stap ook bij wissel van werkgever.

Omdat TS nu een andere rol krijgt zou ik de rol eerst een tijd doen, dan kan je die rol als ervaring gebruiken bij solliciteren. Het voordeel van huidige werkgever is ook dat je zeker weet dat je de inhoud krijgt, bij een nieuwe baan is het altijd een gok of je verwachtingen kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-07 18:38

Jebus4life

BE User

Ik vind het zeer redelijk.

Kan dat meer zijn? Misschien, maar ik persoonlijk vindt het niet slim om te klagen dat een loonsverhoging van 25% te weinig is.

Hoe ik het lees is dit simpelweg een kans om door te groeien, verder je ervaring en CV aan te scherpen. Zeker naar de toekomst toe klinkt dat als een goede investering in je carrière waar je dus een zeer redelijk financiële bonus voor krijgt. Ik ken werkgevers waar ze dit puur als een geweldige kans verkopen, en zich ervanaf maken met 100 euro opslag (if that)...

[ Voor 6% gewijzigd door Jebus4life op 13-12-2020 19:14 ]

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

Voor de hoeveelheid verantwoordelijkheid vind ik het erg slecht salaris. Je kunt ook zo bekijken, denk jij dat ze voordat salaris iemand anders kunnen vinden die geschikt is voor die functie? Ik denk richting 3k bruto een stuk reëler is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:52
Voor 22 is dat prima. Ga eerst maar eens werken tot je 24 ben en ga dan wisselen. Netto merk je toch pas echt wat boven de 2500€.

Plus het staat netjes als je ergens 5 jaar heb gewerkt, mensen die elke 3 jaar wisselen hebben niet de voorkeur zeg maar.

Nu moet je zorgtoeslag inleveren en is alles netto minimaal verschil.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-06 21:50
Anoniem: 91634 schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:29:
Voor de hoeveelheid verantwoordelijkheid vind ik het erg slecht salaris. Je kunt ook zo bekijken, denk jij dat ze voordat salaris iemand anders kunnen vinden die geschikt is voor die functie? Ik denk richting 3k bruto een stuk reëler is.
Kan je helemaal niks zinnigs over zeggen zonder verdere informatie als projectzwaarte etc.

Voegt weinig toe behalve twijfel bij TS imo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bikabob
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-02-2021
Ik denk dat velen het hier bekijken vanuit het perspectief van een icter. Ik ben zelf grafisch vormgever en veel van mijn vrienden ook, denk dat je hier een goed salaris aan hebt met jouw ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Pas in 2021 ben je het nieuwe salaris aan het verdienen en heb je een vast contract. Als je bij mij solliciteert zou ik toch wel benieuwd zijn naar je motivatie. Je hebt net een dikke pluim gehad met bijbehorend prijskaartje en kijkt meteen buiten de deur. Eigenlijk kun je dit bod slecht gebruiken bij je onderhandelingen. Je kunt ook gaan liegen of draaien, maar dat is een slecht begin. Je had 6-9 maanden geleden moeten gaan óf over 3-6 maanden pas gaan.

Daarnaast ga je niet voor €50 van baan wisselen, dan hebben we het ondertussen over een salaris dat ook verantwoordelijkheid verplicht. In je huidige rol mag je 'spelen' en groei je door, je baas helpt je met leerpunten (die hij al kent). Maar vanaf een bepaald salarisniveau worden leerpunten fouten. Kom je bij een club met een paar leeftijdgenootjes en verdien je 10% meer, dan ligt jouw lat ook 10% hoger.
Er zijn mensen die gewoon die kwaliteit hebben en dat weten. Dan is zo'n stap logisch. Dan versnelt je carrière en kom je er beter uit.
Maar als je niet klaar bent voor die stap dan vertraagd het alleen maar. In plaats van te kunnen leren van een fout ben je dan meer bezig met hem te herstellen.

Dat is overigens zo lastig aan salaris, het is gekoppeld aan de verwachtingen. Het liefst heb je niet te hoge verwachtingen, zodat je nog wat (extra's) kunt laten zien, maar je wilt ook niet onderbetaald worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeveloperNL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-06-2024
Is dit ook iets waar je zelf naar wil doorgroeien? Volgens mij zoekt het bedrijf een goedkope project manager, maar word je daar gelukkig van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

skai21 schreef op zondag 13 december 2020 @ 09:37:
[...]

Jup, dit kan wel lastig zijn. Ik doe een interne strategische functie waar ik direct rapporteert aan directie. En een consultancy rol waar ik een Teamleider heb en richting onze klanten ga. Als een van mijn rollen de andere weg lijkt te gaan drukken, communiceer ik daar heel helder over met mijn leidinggevende(s).

Al met al moet je dat wel kunnen managen, anders doe je in hun optiek beide functies half.

Mij levert het overigens wel veel op, maar dat komt wel door goeie afspraken waardoor ik beide goed kan doen. En ikzelf die mijn tijd goed verdeel. Bijna wekelijks hebben beide van mijn functies namelijk meer dan de helft tijd nodig :+
Bij mij exact hetzelfde, 1 rol rapporteer ik naar de cfo en een manager in het buitenland en in een andere rol (reguliere functie) zit er een manager tussen.
Het is lang goed gegaan, maar de laatste tijd neemt beide steeds meer tijd in beslag, dat maakt het wel ingewikkeld. En de andere rol hoopt alles dan weer op, ook niet handig.

Ik zou er idd goed over nadenken of je het wil.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-07 14:46
Sport_Life schreef op zondag 13 december 2020 @ 22:45:
[...]

Bij mij exact hetzelfde, 1 rol rapporteer ik naar de cfo en een manager in het buitenland en in een andere rol (reguliere functie) zit er een manager tussen.
Het is lang goed gegaan, maar de laatste tijd neemt beide steeds meer tijd in beslag, dat maakt het wel ingewikkeld. En de andere rol hoopt alles dan weer op, ook niet handig.

Ik zou er idd goed over nadenken of je het wil.
Tsja, mijn geluk is dat mijn consultancy rol manager ook redelijk afhankelijk is van mijn strategische rol.
Dat alles zorgt er bij mij voor dat ik het werkbaar houdt.
Ze gaan beide niet zitten vechten om mijn tijd, puur omdat ze beide de andere functie ook belangrijk vinden. En het opent wat deurtjes voor me momenteel, ik kan mijn dingen uit de strategische rol ook weer direct toepassen als consultant.
Dus voor mij werkt het wel fijn, maar ik kan heel veel situaties bedenken waarin dat niet zo is.
Ze vragen mij ook wel ooit om wat projectleider dingen op te pakken, en dat doe ik dan weer niet :/

[ Voor 4% gewijzigd door skai21 op 13-12-2020 22:57 ]

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-07 20:55
Ongeacht wat je rol nu precies is qua naam leg gewoon vast wat er van je verwacht wordt en hoe je wordt beoordeeld. Zorg ervoor dat je jezelf nuttig maakt op die manier, dat je daar tegenover ook ieder jaar een verhoging kunt afspreken en daarbij duidelijkheid schept voor alle partijen. Twee vliegen in een klap.
Pagina: 1