Toon posts:

Slot A Athlon upgrade

Pagina: 1
Acties:
  • 70 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Ik heb nu een classic Athlon 650 en ik wil hem graag vervangen voor een iets snellere proc. Maar ik heb geen zin om een nieuw mobo e.d. aan te schaffen, dus wil ik het gewoon bij een tweedehands slot A procje houden, als ik er 1 kan vinden.

NIW, ik heb een MSI 6167 mobo, is het daarbij ook mogelijk om er eventueel een Thunderbird Slot A op te zetten als ik die toevallig tegen kom? En weet iemand tot hoeveel mhz'jes ie aankan (classic en TB), want ik kan het boekie nergens vinden (verhuizing enzo..).

Alvast bedankt.

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Bestaan er geen convertors voor slot A --> socket A. Voor intel dingen bestaan ze wel

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:40

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 12 augustus 2001 22:04 schreef prenobe het volgende:
Bestaan er geen convertors voor slot A --> socket A. Voor intel dingen bestaan ze wel
Nee, die bestaan niet.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• AK47
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05-2024
Hmm, ik heb ook een slotA, jammer dat er geen converters naar socketA voor zijn, want anders had ik ook nu wel een 1ghz of zoiets dergelijks. Maar ik denk dat je toch een 2dehands proc moet kopen dan...

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:18
Op zondag 12 augustus 2001 21:35 schreef Frank83 het volgende:
Hallo allen,

Ik heb nu een classic Athlon 650 en ik wil hem graag vervangen voor een iets snellere proc. Maar ik heb geen zin om een nieuw mobo e.d. aan te schaffen, dus wil ik het gewoon bij een tweedehands slot A procje houden, als ik er 1 kan vinden.

NIW, ik heb een MSI 6167 mobo, is het daarbij ook mogelijk om er eventueel een Thunderbird Slot A op te zetten als ik die toevallig tegen kom? En weet iemand tot hoeveel mhz'jes ie aankan (classic en TB), want ik kan het boekie nergens vinden (verhuizing enzo..).

Alvast bedankt.
Voor 600 piek heb je een mobo en een 1ghz TB..
En je kan weer langer vooruit, denk dat dat toch makkelijker is, want een 2e hands Slot A vinden word lastig :'(

Verwijderd

Topicstarter

[...]
Nee, die bestaan niet.
Toevallig wel, alleen bijna nergens te krijgen en verschrikkelijk duur. Met veel mobo's werken ze ook niet. Maar ze bestaan :). Alleen geen optie.
Voor 600 piek heb je een mobo en een 1ghz TB..
En je kan weer langer vooruit, denk dat dat toch makkelijker is, want een 2e hands Slot A vinden word lastig
Dat is waar, maar ik kan het altijd proberen. Daarnaast heb ik 1x64 MB geheugen op 133 mhz, maar verder allemaal 100 mhz geheugen (256 MB bij elkaar (1x128, 2x64)) en dan zou ik dat eigenlijk ook weer moeten vervangen. Vandaar dat ik het liever toch nog ff probeer.

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:04

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Dat hoeft niet per se.
als je een 200 fsb TB koopt kan je je geheugen vrolijk op 100 MHz laten lopen...

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #8

Verwijderd

Topicstarter
tja...maar is dat aan te raden? Kan ik dan niet beter nog ff wachten tot het echt te langzaam wordt en dan maar gelijk het hele zooitje vernieuwen?...

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-08 11:26
Yup slot A t-birds kan wel op een msi 6167, gewoon laatste bios downloaden.

Heb tijdje tbird700@900 er op gedraaid :)
Wel met GFD+golden orb.

Maximale snelheid was geloof ik 1ghz, hoewel er een vage japanner was die met veel soldeer werk en stikstof tot 1,2 ghz kwam :D

I’m not like the OTTERS

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 23:21

EaS

Volgens een uitgebreide test in de c't (weet zo niet meer welk nummer), werkt de Slot A t-bird alleen op bepaalde bordjes met AMD-750 chipset. Met meerdere gesteste MSI-6167 borden hadden ze GEEN succes.
Met de opvolger, MSI-6195 (=K7Pro) daarentegen werkte een Slot A T-bird in 9 van de 10 keer.
Op de MSI-6167 zit nameljk nog een oude revisie van de AMD-750 chipset: C, stepping 4. Op de K7Pro zit C, stepping 6.
Check even met dit programmaatje welke stepping je hebt: http://www.socketa.com/files/chipid.zip

De kans is dus 99,99999% dat een Slot A T-bird niet zal draaien op je plank, wil je het toch proberen dan zou ik zowiezo met de verkoper afspreken dat je em (die Slot A T-Bird) terug kunt doen.

• Bigs
  • Niet online
Uit welke week is die 650? Misschien dat je hem nog een aardig stuk kunt overklokken :)

• actieman
Op maandag 13 augustus 2001 21:48 schreef EaS het volgende:
Volgens een uitgebreide test in de c't (weet zo niet meer welk nummer), werkt de Slot A t-bird alleen op bepaalde bordjes met AMD-750 chipset. Met meerdere gesteste MSI-6167 borden hadden ze GEEN succes.
Met de opvolger, MSI-6195 (=K7Pro) daarentegen werkte een Slot A T-bird in 9 van de 10 keer.
Op de MSI-6167 zit nameljk nog een oude revisie van de AMD-750 chipset: C, stepping 4. Op de K7Pro zit C, stepping 6.
Check even met dit programmaatje welke stepping je hebt: http://www.socketa.com/files/chipid.zip

De kans is dus 99,99999% dat een Slot A T-bird niet zal draaien op je plank, wil je het toch proberen dan zou ik zowiezo met de verkoper afspreken dat je em (die Slot A T-Bird) terug kunt doen.
Goh wat heb ik dan een geluk gehad, alleen vreemd dat msi nederland, msi duitsland, eynstein (de leverancier van mn slot a t-bird) en innovatek allemaal beweerden dat het zonder problemen zou moeten kunnen.

I’m not like the OTTERS

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 23:21

EaS

Goh wat heb ik dan een geluk gehad, alleen vreemd dat msi nederland, msi duitsland, eynstein (de leverancier van mn slot a t-bird) en innovatek allemaal beweerden dat het zonder problemen zou moeten kunnen.
Jah, denk het... ga alleen maar af op dat artikel in de c't, ik kan niet uit eigen ervaring praten:

Afbeeldingslocatie: http://www.heise.de/newsticker/data/gs-29.06.00-002/aufmacher.jpg

Wie sich jetzt herausstellt, gelangten die Slot-Thunderbirds aber auch in den normalen Handel. Besonders die 700-MHz-Version ist im Internet und im Fachhandel zu finden. In einem großangelegten Test mit 24 aktuellen Slot-A-Boards hat c't geprüft, welche Boards mit den Slot-A-Thunderbirds zurechtkommen. 15 der getesteten Platinen akzeptieren den neuen Prozessor mit aktualisiertem BIOS. Die verbleibenden neun Boards waren mit dem Slot-Thunderbird nicht uneingeschränkt lauffähig. Einige funktionierten überhaupt nicht, andere arbeiteten nur mit einer unserer Test-CPUs zusammen.

• actieman
tja het zou natuurlijk in zijn geval ook niet kunnen werken, daarom is het idd slim om wat garantie te hebben.

Verder zie ik het niet in dat artikel op internet staan, en heb helaas niet de beschikking over de volledige c't...

kon trouwens ook geen advertenties vinden met aanbiedingen van slot a t-birds...

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 13 augustus 2001 21:55 schreef Bigs het volgende:
Uit welke week is die 650? Misschien dat je hem nog een aardig stuk kunt overklokken :)
Week 52 of iets in die richting (eind 1999 dus). MSI 6167 kan alleen niet OC'ed worden, moet dus gaan solderen (GFD past niet meer in me kast, voeding zit in de weg en uitbouwen is weer te veel werk ;)). En dat is niet mijn sterkste kant. Daarnaast wordt mijn miditower al vrij warm dankzij een GF2 Pro en AThlon 650 dus.

Overigens de verhalen over de Thunderbird, bedankt daarvoor, ik zal er zeker rekening mee houden. Overigens zat ik toch al aan een classic weer te denken. Heb er wel 1 gevonden (800 mhz) maar voor 325 gulden. Een Thunderbird Socket A kost 300 piek, en de 1 Ghz de helft. Dus dat lijkt me niet zo slim :+. Maar ik zoek verder :P.

Verwijderd

Op zondag 12 augustus 2001 21:35 schreef Frank83 het volgende:
Hallo allen,

Alvast bedankt.
===========================================
Heb nog een ABIT KA7 + proc 700 mag je hebben voor 200 hfl.+ verzend.kosten

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op dinsdag 14 augustus 2001 19:12 schreef liebert het volgende:

[..]

Hiervoor is V&A :{

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
als je vragen heb, ICQ# 94664179, ik heb 3 Slot-A mobo's (verschillende merken) en 3 slot-a cpu's (t-bird en classic) verslonden alsmede een zut verschillende coolers..

ik help je graag uit de brand...

greetz.

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

Verwijderd

Heeft iemand er rekening mee gehouden dat het cache geheugen van een clasic athlon op 1/3 van de CPU snelheid werkt, en dat bij de tbirds en durons de snelheid full cpu speed is, er zal dus op die 'mogelijk bestaande' converter wel een cache speed converter op moeten zitten. Daarom denk ik dat ze of niet werken, of dat er een misverstand bestaat dat er wel slot a tbirds uitgekomen zijn. En dus wel modern zijn, en snel. Maar deze zijn heel heel heel heel moeilijk te krijgen.

Verwijderd

Op dinsdag 14 augustus 2001 19:12 schreef liebert het volgende:

[..]

Heb ik wel interesse in, kun je me ff mailen of icq'en?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:40

Exirion

Gadgetfetisjist

Voor koop en verkoop is er Vraag en Aanbod.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.