Wat ik wil doen met het nieuwe systeem?
Ik wil er vooral mee gaan gamen. Denk hierbij aan Cyberpunk 2077, Call of Duty, PUBG, No Man's Sky, Destiny 2, GTA V, etc.
Het zou erg mooi zijn als het systeem VR aankan maar dat is geen must.
Naast gamen ga ik waarschijnlijk zo nu en dan hobbymatig video's en foto's bewerken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget ligt tussen de €1000 en €1200.
Zijn er componenten of randapparatuur die ik al hebt en mee wil nemen naar mijn nieuwe systeem?
Nee. Dit wordt mijn allereerste zelfbouw PC.
Wat denk ik allemaal nodig te hebben?
Zie de lijst hieronder:
Heb ik nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee maar ik hoor/lees veel goeds over Asus, MSI, NVIDIA, EVGA, Gigabyte, Corsair, etc. De bekendere merken gericht op gaming dus.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
In het begin niet omdat ik nog niet begrijp waar het voor dient en hoe het werkt. Ik wil me er wel in gaan verdiepen dus het zou mooi zijn als het systeem de mogelijkheid biedt.
Wat verwacht ik van jullie?[i]
Een steuntje in de goede richting met tips op het gebied van hardware.
Kortom; ik hoor graag of mijn wensenlijst klopt.
Ik wil er vooral mee gaan gamen. Denk hierbij aan Cyberpunk 2077, Call of Duty, PUBG, No Man's Sky, Destiny 2, GTA V, etc.
Het zou erg mooi zijn als het systeem VR aankan maar dat is geen must.
Naast gamen ga ik waarschijnlijk zo nu en dan hobbymatig video's en foto's bewerken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget ligt tussen de €1000 en €1200.
Zijn er componenten of randapparatuur die ik al hebt en mee wil nemen naar mijn nieuwe systeem?
Nee. Dit wordt mijn allereerste zelfbouw PC.
Wat denk ik allemaal nodig te hebben?
Zie de lijst hieronder:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed | € 217,20 | € 217,20 |
1 | Moederborden | MSI MAG B550 Tomahawk | € 165,- | € 165,- |
1 | Videokaarten | ASUS ROG Strix GeForce GTX 1660 Super OC Edition | € 342,51 | € 342,51 |
1 | Behuizingen | NZXT H510 Zwart | € 73,19 | € 73,19 |
1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212 Black Edition | € 30,65 | € 30,65 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2C3200C16 | € 83,07 | € 83,07 |
1 | Voedingen | Corsair SF450 | € 85,75 | € 85,75 |
1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 1TB | € 129,- | € 129,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.126,37 |
Heb ik nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee maar ik hoor/lees veel goeds over Asus, MSI, NVIDIA, EVGA, Gigabyte, Corsair, etc. De bekendere merken gericht op gaming dus.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Alles moet kunnen passen in een midi tower.
- De hardware moet minimaal 5 jaar mee kunnen gaan. Dus niet dat het volgend jaar alweer verouderd is.
- RGB vind ik gaaf en mag best gezien worden.
- Gamen op minimaal 1080P (liefst 1440P) met minimaal 60 FPS gem. en op een 144Hz display
- Zonder een al te grote performance drop tijdens het gamen óók tegelijkertijd kunnen streamen naar bijv. Twitch.
- Het liefst zo geruisloos mogelijk.
- Zo koel mogelijk.
- Zo efficiënt mogelijk.
In het begin niet omdat ik nog niet begrijp waar het voor dient en hoe het werkt. Ik wil me er wel in gaan verdiepen dus het zou mooi zijn als het systeem de mogelijkheid biedt.
Wat verwacht ik van jullie?[i]
Een steuntje in de goede richting met tips op het gebied van hardware.
Kortom; ik hoor graag of mijn wensenlijst klopt.