Wat is jullie mening over Bitcoin Interest Accounts?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karelboshart
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 27-12-2020
Ik heb wat onderzoek gedaan naar Bitcoin Interest Accounts and het business model van deze bedrijven zien er geloofwaardig uit. Nu wil ik graag 20% van mijn Bitcoin kapitaal hier gaan stallen zodat zij het voor mij uitlenen. Ik begrijp het risico dat als zij defaulten/failliet gaan je het risico loopt een groot deel te verliezen. Het lijkt mij sterk dat dit een ponzi is, gezien de steun vanuit Coinbase en andere reputabele bedrijven.

Mijn keuze zal eerst liggen bij https://celsius.network/, waarbij de rente ligt rond de 4.5% per jaar.

Hoe schatten jullie de risk/reward in bij dit soort manieren van investeren? Ben erg benieuwd hoe anderen hier over denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karelboshart
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 27-12-2020
Je hebt bijvoorbeeld ook Binance, wat een redelijk reputabel bedrijf is met gigantische winst reserves. https://www.binance.com/nl/lending

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Mijn eerste reactie; 4,5% is vrij mager.

Neem ook Nexo en Crypto.com mee in je overweging.
Ik gooi zelf een deel van mijn BTC tegen 8,5% op Crypto.com. Je hebt hier wel een CRO-stake voor nodig.
Via Nexo kun je 6-8% krijgen, afhankelijk van je Nexo-inbreng. Blockfi is er ook nog.

[ Voor 5% gewijzigd door Mooody op 13-12-2020 22:21 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindhovenfinest
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-08 17:56
Persoonlijk zou ik geen risico willen lopen om BTC te verliezen, plus is de rente verwaarloosbaar bij de koerswinsten afgelopen jaren. Misschien in de toekomst als BTC onder het garantiedepostiestelsel valt... (en zelfs dan, krijg je dan de BTC of de euro-waarde terug)

• wvl
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-08 19:06

wvl

Ik verschiet soms hoe amateuristisch de tweets zijn van deze platformen op twitter.
Vb: Blockfi: "Say you have BTC without telling you have BTC".

Ik heb hier een account en telkens ik zo'n bericht zie krijg ik het een beetje benauwd.
Aan de ene kant is het leuk dat ik elke maand een beetje interest krijg (das elk weekend een gratis pintje :p).
Langs de andere kant voel ik me toch niet 100% veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 21:35
Ik zou het niet doen. Jaren geleden was er ook zoiets dat Bitconnect heete. Dat was wel iets anders, een ponzi scheme met rentes van 1% per dag! Je raadt het al, dat bestaat nu niet meer en heel veel mensen zijn hun coinz/geld kwijt. Je kan ook kijken naar een coin die je stacked (PoS). Daarmee krijg je ook een soort rente.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Redman
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-09 23:53
Heb je al eens het (korte) Bitcoin whitepaper gelezen? Bitcoin.org/bitcoin.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijs2163
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-08 20:49
OneTimer schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 23:00:
Ik zou het niet doen. Jaren geleden was er ook zoiets dat Bitconnect heete. Dat was wel iets anders, een ponzi scheme met rentes van 1% per dag! Je raadt het al, dat bestaat nu niet meer en heel veel mensen zijn hun coinz/geld kwijt. Je kan ook kijken naar een coin die je stacked (PoS). Daarmee krijg je ook een soort rente.
Ik was er ook sceptisch over, maar het ziet er toch betrouwbaar uit. De founder is Alex Mashinsky, een van de uitvinder van VOIP. Naar zijn zeggen wilt hij met Celsius Network Money over Internet Protocol (MOIP) ontwikkelen. Het bedrijf heeft een verdienmodel dat werkt. (Variabele) rente vangen op crypto dat wordt uitgeleend, met een onderpand van 150-400% van de lening. De enige achilleshiel die ik kan bedenken is dat alle gebruikers gelijktijdig alle crypto van het platform halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veertje
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:25
Ik heb zelf een heel klein beetje op CakeDeFi staan. Hebben een goeie bonus voor minimale deposit 0.001 van een coin is al genoeg. (pm voor referral). Daarnaast kan je staken en liquidity minen. Prettige makkelijke interface met duidelijk overzicht van je verkregen rente.

Hoe betrouwbaar dit soort sites zijn weet ik niet, daarom zet ik er ook niet te veel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Ik kan geld lenen tegen 1% en uitlenen tegen 4.74%, dat kan nooit kloppen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 15:02

thunder8

Het gedonder begint weer.

Elke bitcoin in een wallet waar je niet de private key van hebt, is niet van jou. Als die toko de deuren sluit en de eigenaar met de noorderzon vertrekt, ben jij alles kwijt. Beetje een vibe van Bitconnect Light....

Hou er ook rekening mee dat als je het geld voor langere tijd moet vastzetten, terwijl zij het uitlenen, dat je bij grote koersverschillen niet je bitcoin kan terughalen. Stel je legt een bitcoin in en halverwege het jaar klapt de koers naar beneden, dan kan je niet je verlies pakken op dat moment en uitstappen. Dan mag je misschien een paar procent rente pakken, maar je bent intussen misschien wel 50% kwijt aan koerswaarde. Het is ook frappant dat dergelijke initiatieven altijd komen als bitcoin stijgende is, nooit in een bearmarket.

[ Voor 55% gewijzigd door thunder8 op 12-01-2021 12:11 ]

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParaNoja
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 15-04 17:01

ParaNoja

1984 is here

Celsius is een zeer goede optie om je crypto te stallen naar mijn mening.
(Je kunt er ook voordelig lenen met je crypto als onderpand, vanaf 1%)

Uiteraard geld, doe je eigen research, maar naar mijn mening het beste platform.
Ben er al erg enthusiast over sinds oprichting. :)
En goede ervaringen met Celsius. Ook zeer goede ervaringen met support.

Celsius is beslist geen eendags vlieg, of nieuwkomer op de crypto hype of bitconnect.

TL;dr:

Je krijgt rente op je crypto, in of dezelfde crypto, dus BTC levert rente in BTC op,
of rente kan worden uitbetaald in Cel tokens, en ligt dan iets hoger.
Elke maandag, stipt! Beste start van de week. (y)

Cel token balans bepaalt je level, er zijn 4 levels, en elke level geeft je meer rente voordeel.
Dus betaal je minder als je leent, of hogere rente als je Hodl.
De level wordt berekent naar %aandeel van je totale wallet, dus alle crypto in totaal, en je Cel wallet.
20% cel in je wallet (tov je andere crypto)geeft je al de hoogste level en dus 30% voordeel op je rente.

Geen kosten, geen minimum of maximum, geen liquidaties. Ja ,hun grootste kostenpost zijn momenteel de Gaz kosten op ETH...
No fees or penalties…ever
“Sorry, there’s not enough money in here. You now owe us money.” You’ll never hear us say that. Promise.
Je kunt ALTIJD je crypto opnemen/versturen.
Behalve als je een gedeelte verleent, dan dat gedeelte uiteraard niet.

Ook hebben ze een referral programma, en als je dan een linkje van een Celsius referral gebruikt krijg je na storting van usd200 aan crypto usd20 in BTC! Je kunt de code ook bij installeren app invoeren. Geloof niet dat ik dat die hier mag posten. :|

De rest:

Het is opgezet om de crypto community te helpen groeien.
De winst op leningen wordt terug gegeven aan de wallet houders.
Op een klein deel na dat gaat naar het verder ontwikkelen en promoten van de wallet.
Dus niet naar moneygrab bv...
We share up to 80% of our revenue with the Celsius community
De Cel token doet het erg goed, en is aardig gestegen in waarde (2445%)
Dit mede door de opzet van het cel token.

Inmiddels het grootste platform 8Bil.+ in leningen, 326k+ gebruikers.
Geloof dat dat net zo veel is als alle concurrenten bij elkaar.

Het is opgericht door Alex mashinsky een van de grondleggers van VOIP.
Was dit er niet betaalden we nu nog enkele euro's per minuut voor bellen naar het buitenland...

Deze man heeft ruime ervaring met en het opzetten van bedrijven, en verstoren van de markt met technologie. En doet het niet voor een beetje extra geld.

Er zit een klein goed team achter, en ontwikkeling gaat zeer snel.
Alex doet regelmatig AMA's, en Celsius is zeer actief in de community.
Openheid staat hoog in t vaandel bij Celsius.
De interviews zijn nog leuk ook, hij heeft een goed gevoel voor humor en hekel aan banken.

Je kunt met celpay, onderdeel van de wallet, gratis een ieder crypto sturen of vragen!
En met celpay heb je gratis transfers naar andere gebruikers.

Celsius koopt de uit te betalen rente in op de open markt, ook de cel tokens, waardoor er dus meer schaarste ontstaat. Geloof niet dat de concurrerende wallets dit doen...

Ook geven ze tot 30% korting op rente op leningen als je die in Celsius betaald,
dit geld ook voor institutionele leners en exchanges.
Met andere woorden de grote leners betalen de kleine spaarders! Omgekeerde wereld!
Dit helpt ook de Celsius token in waarde te doen stijgen.

Er zijn verschillende samenwerkingen met o.a. Bitfinex, moarch wallet, paxful en korbit. Dit is goed voor de groei van Celsius.

Binnenkort ADA in Celsius! CryptoCrow had de primeur. Zijn interviews met Alex zijn ook goed kijkvoer.

Ze hebben ruggegraat, zijn niet overal te krijgen, omdat ze eisen stellen aan betrouwbaarheid van exchanges. Er zijn helaas te veel onbetrouwbare exchanges.
En inmiddels bewezen dat dit dus ook werkt.

Ze hebben alle (bankaire) vergunningen etc, en bieden naar mijn mening meer zekerheid dan de collega wallets.
Security van de wallet werkt met inloggen en pincode.

Nadelen:

Alleen over je eerste BTC en eerste 10Eth krijg je de extra hoge rente, stort je dus 2 btc krijg je over beide uiteraard rente, maar over de eerste iets meer.

Voor de hoogste rente moet je wat Celsius tokens hebben, deze zijn nu al wat duurder.

Celsius tokens zijn niet overal te krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door ParaNoja op 12-01-2021 23:58 ]

If it isn't broke, take it apart and fix it ¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijs2163
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-08 20:49
thunder8 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:04:
Elke bitcoin in een wallet waar je niet de private key van hebt, is niet van jou. Als die toko de deuren sluit en de eigenaar met de noorderzon vertrekt, ben jij alles kwijt. Beetje een vibe van Bitconnect Light....

Hou er ook rekening mee dat als je het geld voor langere tijd moet vastzetten, terwijl zij het uitlenen, dat je bij grote koersverschillen niet je bitcoin kan terughalen. Stel je legt een bitcoin in en halverwege het jaar klapt de koers naar beneden, dan kan je niet je verlies pakken op dat moment en uitstappen. Dan mag je misschien een paar procent rente pakken, maar je bent intussen misschien wel 50% kwijt aan koerswaarde. Het is ook frappant dat dergelijke initiatieven altijd komen als bitcoin stijgende is, nooit in een bearmarket.
Bij Celsius kan je je crypto elk moment van het platform afhalen. Ik had allereerst ook een Bitconnect idee hierbij, maar de CEO (Alex Mashinsky) past hier totaal niet bij als je kijkt naar zijn verleden. Hij heeft VOIP ontwikkeld en gratis wifi verzorgd in NY subway. Tevens staat dit bedrijf bij de SEC geregistreerd en zijn ze heel transparant.

Je hebt gelijk over "Not your keys, not your coins". Ik geloof dat de beveiliging tegen hacks een stuk beter is dan in het Mt.Gox tijdperk. Daarnaast, de meeste mensen laten crypto op een exchange staan, waar eenzelfde risico aanwezig is.

[ Voor 9% gewijzigd door thijs2163 op 16-01-2021 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 27-07 17:47

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Ik trok het uiterlijk van Celsius niet - en zit zelf bij Nexo. Die hebben wel wat hogere rente's dan Celsius zo te zien. Werkt verder prima - voorwaarden ook niet anders, geen lock-up periodes. Goede klantenservice ook voor de verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veertje
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:25
Dus ik dacht lekker aan het pannenkoeken bakken te zijn. Blijkt dat die pancakes nooit van de trust wallet naar beefy.finance zijn gegaan. Naja gelukkig kom ik er nu achter binnen een week.

Toch jammer, maar alsnog gedaan. Ik snap er blijkbaar minder van dan ik dacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Ik snap niet waarom nu dat je de mogelijkheid hebt om zelf een bank te spelen je Bitcoins gaat sturen naar iemand anders die dan voor bank gaat spelen.

Je kunt nu zelf heel makkelijk op een decentrale manier je eigen geld uitlenen en 5-10% APY per jaar krijgen. Waarom zou je dit nu door andere mensen laten doen ipv het zelf met je eigen software te doen?

Ik snap dat niet hoor. Is er een middleman (en niet een soms wel 20 in een keer) weg zoek je meteen een andere ...

[ Voor 4% gewijzigd door Kain_niaK op 09-02-2021 22:59 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:57
Kain_niaK schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 22:59:
Je kunt nu zelf heel makkelijk op een decentrale manier je eigen geld uitlenen en 5-10% APY per jaar krijgen. Waarom zou je dit nu door andere mensen laten doen ipv het zelf met je eigen software te doen?
Kan je hier eens wat meer over vertellen? Hoe werkt dit?

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Gelukszoekr schreef op maandag 15 februari 2021 @ 13:18:
[...]

Kan je hier eens wat meer over vertellen? Hoe werkt dit?
Je zet je euros om in een crypto, liefst eentje die weinig frictie heeft (dus lage fees) en die goed ondersteunt word. Ik gebruik het liefste Bitcoin Cash. Die Bitcoin Cash stuur ik naar Coinflex, dat is een dochteronderneming van https://coinfloor.co.uk/ die al jaren bestaat en in de UK een goede reputatie heeft.

Daar verkoop ik mijn Bitcoin Cash voor USDC. USDC kun je ook rechstreeks kopen maar dan moet je Ethereum netwerk fees betalen om het op Coinflex te krijgen.

Die USDC kan ik vervolgens uitlenen aan de traders van Coinflex. Ik krijg voor die USDC nu FlexUSD.

Die FlexUSD is een SLP token en die kan ik dus van Coinflex naar mijn eigen wallet sturen.

Nu betaald Coinflex elke 8 uur intrest uit, dat zijn dan SLP transacties die ik binnen krijg op mijn wallet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0UVVxrui2WC8Ml40ZBR4ZXQOCbo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ztt7Gs7da1EQrsm1vANmjS1W.png?f=fotoalbum_large

Ik kan nu elke maand een deel van die Flex USD weer terug sturen naar Coinflex, omzetten in USDC, de USDC gebruiken om Bitcoin Cash mee te kopen. De Bitcoin Cash naar een exchange sturen, verkopen voor euros. euros weer op mijn rekening zetten.

Of je kunt dat een keer per jaar doen.

Nu dit systeem is nog vrij centraal, USDC is Coinbase and FlexUSD is coinflex.

Echter op Ethereum kan dit bijvoorbeeld op een decentrale manier door te staken bij vesper.finance

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/el-pwOl2_NsTgCHPDcR1f6OxMaU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YBKUSU3oYbElVVzTrCocjSdA.png?f=fotoalbum_large

Nu zit Coinflex er niet meer tussen. Maar de waarde van USDC kan nog altijd instoren als Coinbase failliet gaat of gehackt word.

Dan blijft er nog een stable coin over en dat is DAI, als je geld in DAI omzet kun je die DAI uitlenen op een manier dit niet fout kan gaan (zolang er geen smart contract bugs zijn)

En DAI kan niet in elkaar storen als er een bedrijf failliet gaat.

Voor meer info over FlexUSD zie deze video van mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:57
Super zeg! Wat een top uitleg. Ik wou dat ik meer dan 1 thumbsup kon geven. Bedankt voor de uitgebreide uitleg

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:40
Het probleem met bovenstaande is dat je rente krijgt op USDC. Als BTC dus ten opzichte van de USDC stijgt in de periode dat je deze uitleent heb je een probleem.

Als je denkt dat BTC gaat stijgen ten opzichte van de USDC (of welke andere currency dan ook) is dit geen goede methode.

Is er een manier om met behoud van eigen keys BTC uit te lenen en de rente ook in BTC te ontvangen? Ik zie niet hoe dit zou kunnen werken. Er moet altijd een partij zijn die garandeert dat jij je coins terugkrijgt, daarvoor kan je collateral gebruiken maar wat is het nut van BTC lenen als je zelf diezelfde hoeveelheid+rente weer als collateral weg moet zetten in het contract. Of denk ik nu te simpel?

[ Voor 28% gewijzigd door Janpietertje89 op 15-02-2021 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Janpietertje89 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 20:10:
Het probleem met bovenstaande is dat je rente krijgt op USDC. Als BTC dus ten opzichte van de USDC stijgt in de periode dat je deze uitleent heb je een probleem.

Als je denkt dat BTC gaat stijgen ten opzichte van de USDC (of welke andere currency dan ook) is dit geen goede methode.

Is er een manier om met behoud van eigen keys BTC uit te lenen en de rente ook in BTC te ontvangen? Ik zie niet hoe dit zou kunnen werken. Er moet altijd een partij zijn die garandeert dat jij je coins terugkrijgt, daarvoor kan je collateral gebruiken maar wat is het nut van BTC lenen als je zelf diezelfde hoeveelheid+rente weer als collateral weg moet zetten in het contract. Of denk ik nu te simpel?
Tja als je het rendement van BTC wilt dan ook het risico. BTC kan ook weer 80% crashen. Dat doet geld op je spaar rekening maar een paar keer per 50 jaar. ;)

Door een stabelcoin te gebruiken krijg je geen 1000% rendement op een jaar.

Maar wel 5-15%, met natuurlijk een stuk lager risico.

En dat risico ligt hoger dan bij de bank en je spaarrekening, maar misschien is het verschil in risico net klein genoeg dat een jaarlijkse rente van 5 a 15% interessant begint te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 09-09 23:56
karelboshart schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 16:49:
Ik heb wat onderzoek gedaan naar Bitcoin Interest Accounts and het business model van deze bedrijven zien er geloofwaardig uit.
Kun je dit toelichten? Hoe kunnen ze zoveel interesse bieden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:41
Ik zou zelf vesper afraden, de fees die je voor je kiezen krijgt om je ETH er uit te trekken zijn echt niet te doen. Mijn halve ETH die daar staat kost mij 120 dollar aan fees, dus let op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niann-Tsyr
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 16:24
Ik gebruik zelf YouHodler om rente op altcoins en crypto te krijgen. Je kan er ook multi-holdl doen (geld uitlenen), maar ik doe het zelf niet. Rentepercentage op BTC is lager dan bijv. Blockfi, maar andere crypto en altcoins hebben weer hogere rentepercentages.
Je kan hier op hun site (bijna helemaal onderaan doorscrollen) de rentepercentages van ze met die van o.a. Celsius, Blockfi en Binance vergelijken. https://www.youhodler.com/earn-crypto

[ Voor 0% gewijzigd door Niann-Tsyr op 18-04-2021 17:54 . Reden: Spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntarr
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 24-11-2023
Iemand anders hier ook al ervaring met PancakeSwap? Ik gebruik het nu sinds kort en het lijkt wel solide te zijn. Ook erg transparant in hoe het Werkt voor zover ik kan zien, maar wie weet heeft iemand hier een ander idee over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 27-07 17:47

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Pancakeswap is prima. Maar zelf zet ik m'n Cake bij beefy.finance wegens meer rendement. Maar het principe erachter is hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huntarr
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 24-11-2023
Glenn Hoddle schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 20:24:
Pancakeswap is prima. Maar zelf zet ik m'n Cake bij beefy.finance wegens meer rendement. Maar het principe erachter is hetzelfde.
Ik ben nu inderdaad ingestapt via PancakeBunny, auto compounding en BUNNY rewards leveren net dat beetje meer op. Tot dusver erg tevreden met mijn rendement, zeker nu $CAKE nog eens flink is gestegen sindsdien :)
Pagina: 1