Tsja, ben zelf ook een beetje een newbie. (Redhat 7.0 (2.4.7 kernel), p166, 64 Mb 5,2 Gb HD en Plex 12/10/32A

ben er nu een paar weekjes mee aan de slag) Gisteren heb ik ook een ander netwerkkaartje in m'n computer gestopt, ik had eerst een NE2000 compatible kaartje, 10 Mbit, alleen kon ik op de een of andere vreemde manier maar 1 richtings verkeer mee krijgen.
Kaartje eruit, Realtek RTL8139 erin. Maar die was dus niet in de kernel mee gecompiled (zoals dat zo mooi heet.

)
Heb ik gewoon mbv make menuconfig gedaan, zoals je normaal een nieuwe kernel installed (behalve make clean). Dat ging hier net zo makkelijk en ik moest ook nog SMBFS erbij zien te krijgen, anders kon ik geen Windows Shares mounten.
Ik had ook aparte "drivers" gedownload voor m'n RTL8139 (8139too) maar ik kreeg ze niet geinstalled via de bijgeleverde Makefile (ook chmod +x Makefile gedaan).
En modprobe 8139too.o gaf can't locate module 8139too.o. En LSMOD geeft geen modules weer (/proc/modules is ook leeg).
Maar ja, nu werkt het ook, en zit het in de kernel, evenals smbfs. Kan nu zelfs met m'n brander via netwerk branden etc.