Advies migratie Synology 920+ naar een custom Unraid server

Pagina: 1
Acties:

• Kopernikus.1979
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 25-03-2023
Hoi,

Op dit moment heb ik een Synology 920+ NAS met 4 6TB HDD's en twee 512GB M2 SSD's als cache.
De NAS is met 2 RJ45 kabels aangesloten op mijn Ubiquiti swicth met linkaggregatie ingeschakeld.
Ik gebruik deze NAS voor het opslaan van bestanden en het uitvoeren van dockercontainers voor plex, torrents, vpn, pi-hole, wireguard, etc.
Door het gebrek aan goede dockerondersteuning (verouderde kernel) en slechte hardware wilde ik echter overstappen naar Unraid.

Ik heb een paar vragen en voorstellen betreft hardware:

Fractal design node 804
--> compacte behuizing maar genoeg ruimte om mijn 5 schijven te passen + 2 M2's

Asrock H470M PRO 4 moederbord (6 SATA --> slechts 5 bruikbaar bij gebruik van beide M2 + 2 M2 slots)
--> genoeg SATA & M2 voor mijn behoeften, mogelijk om uit te breiden met add-in kaarten

Intel 10x00/K (nog te beslissen)
--> Zou ik gaan voor i5 of i7 (denk dat i9 overkill is)? En de K-versie of de niet K-versie? Maar zeker met Quicksync ondersteuning voor Plex

Corsair DDR4 CMK16GX4M2B3000C15 8GG (16GB (2) of 32GB (4)
--> 16 of 32GB?

Corsair RM650, 650 Watt PSU (modulair)
--> 650W genoeg?

Dark Rock Pro 3/4 CPU koeler of Corsair Hydro Series H100x
--> Luchtkoeling of water? Systeem zal alleen worden gebruikt als NAS en voor transcoding geen gaming etc. + past Dark Rock 4 in deze kast?

Case FANS: meegeleverde Fractal Design of Silent wings / Corsair AF/SP fans
--> Graag advies

Migratie van de 4 HDD's van mijn NAS + 1 reserve (te gebruiken voor pariteit) & de twee M2 SSD's als cache in raid1
--> HDD nog steeds prima, en het gebruik van twee M2's als cache...

Optionele ASUS XG-C100C 10Gbps netwerkadapter
--> Ik dacht eraan om de ingebouwde 1Gbps met deze kaart te verbinden (link agregatie) (maar de 10Gpbs te verlagen --> 1Gbps) zodat ik de kan verbinden met mijn switch, maar als ik ooit mijn switch upgrade naar een 10Gbps kan ik de ingebouwde uitschakelen en alleen deze kaart gebruiken. Of is het beter om alleen de 1Gbps inbouw te gebruiken? Of de ingebouwde en een extra 1Gbps bij te kopen voor link agregatie?

En laatste vraag, moet ik een aparte GPU kopen? Ik zou het kunnen gebruiken voor Plex transcoding, maar de CPU heeft ook QuickSync, en aan de andere kant 75% van mijn streams gebruikt direct play sinds het grootste deel van het gebruik maken van Nvidia Shield TV die de meeste formaten aankunnen.

Alle tips en adviezen zijn welkom op 🙂

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-01 16:09
Het probleem aan je Unraid setup is het stroomverbruik. Je praat hier makkelijk over meer dan 100W wat dus meer dan 200 euro op jaarbasis is. Lijkt me zonde van het geld.

Wat is er precies mis met de 920+ ? Ik heb zelf de 718+ en alles werkt prima via Docker. Ook de genoemde containers en Plex transcoding wat in jouw geval niet nodig is met een Nvidia Shield. Ik heb wel de RAM uitgebreidt, want containers lusten dat graag.

[ Voor 99% gewijzigd door Djarune op 13-12-2020 13:20 ]