[KVM] KVM enige optie voor 2 schermen op 2 devices?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-04 00:29
Mijn vraag

Ik heb 2 27" schermen op mijn bureau staan waar ik elke dag op werk. Nu heb ik van mijn werk een laptop en voorheen konden wij alleen thuis werken via 'Remote Desktop, VDI' op mijn vaste PC. Nu we een nieuwe laptop hebben met 365 integratie e.d. wordt werken vanaf een niet corporate pc verboden. Logisch en helemaal prima. Maaaaar ik gebruik mijn vaste PC nog wel voor mijn eigen bedrijf en andere zaken zoals gaming.

Ik ben niet helemaal onbekend in de wereld en ik dacht al snel aan een KVM switch. Echter loop ik vast in mijn speurtocht naar de juiste. Ik heb namelijk de volgende setup:

1x PC met 3x Displayport output
1x Laptop -> Dockingstation met 2x DP output en 1x HDMI output**

2x 27 inch scherm. Nu aangesloten op de pc via DP (2 kabels, 2output in gebruik)

1x keyboard (USB)
1x muis (USB)

** De dockingstation is een HP Hub/Dock met 1 USB-c kabel die ik in mijn laptop moet stoppen en op het kastje.dock zittenen dan alle aanslutingen zoals DP, HDMI, USB, audio, etc. Ik heb het even output genoemd, maar het is maar net hoe je het bekijkt natuurlijk.

De KVM switches die ik zie, voorzien wel vaak voor 2x input, maar dan heb je ook 1 device op 1 scherm en het andere device op het andere scherm. Maar dat wil ik niet.

Ik wil kunnen wisselen tussen laptop en PC maar op BEIDE (PC & Laptop) beide schermen gebruiken.

P.S. Misschien lees ik wel verkeerde de product reviews hoor, maar ik zie bij alle (alle die ik heb gezien) alleen maar 2x input, 1x output. En dat gaat niet werken toch?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Wil je constant snel kunnen wisselen, of is het meer dat je overdag voor je baas werkt, en 's avonds wat anders op die monitoren doet met je eigen PC? In dat laatste geval, heb je al gekeken of je scherm niet automatisch overschakelt naar actieve inputs? Niet elke doet dat, maar mijne bijvoorbeeld wel. Dus heb gewoon mijn PC met displayport verbonden, en laptop via HDMI. Zodra ik eentje aanzet gaat hij direct naar de juiste, alleen als je ze allebei aan hebt staan moet je zelf schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
Sissors schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 14:26:
Wil je constant snel kunnen wisselen, of is het meer dat je overdag voor je baas werkt, en 's avonds wat anders op die monitoren doet met je eigen PC? In dat laatste geval, heb je al gekeken of je scherm niet automatisch overschakelt naar actieve inputs? Niet elke doet dat, maar mijne bijvoorbeeld wel. Dus heb gewoon mijn PC met displayport verbonden, en laptop via HDMI. Zodra ik eentje aanzet gaat hij direct naar de juiste, alleen als je ze allebei aan hebt staan moet je zelf schakelen.
Hangt er vanaf. Meestal wel meermaals per dag wisselen. PC staat ook altijd aan. Probleem is meer dat ik heir niet mee weg kom. Schermen hebben 1x HDMI en 1x DP. Geen 2x DP, dus ik kan ze niet dubbel aansluiten. PC naar HDMI lukt niet omdat daar maar 1 HDMI op zit....

[ Voor 3% gewijzigd door pgerrits op 12-12-2020 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
DP -> HDMI kan probleemloos (nou ja, zijn beperkingen op, maar in principe zolang je er niet teveel wil gebruiken, kan je dat met een verloopje van een paar euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
Sissors schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 14:41:
DP -> HDMI kan probleemloos (nou ja, zijn beperkingen op, maar in principe zolang je er niet teveel wil gebruiken, kan je dat met een verloopje van een paar euro).
Owja, dat is natuurlijk zo... Suf dat ik daar helemaal niet bij heb stil gestaan. 8)7

Maar, dan hangt het nog steeds af van actief wisselen, of wisselen op het scherm. Ik vind dat onhandig met het OSD met 'touch' buttons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:27

FreakNL

Well do ya punk?

Ik heb hetzelfde. Geen geld over voor een KVM.

Ik heb mijn werk dockingstation aangesloten via DP->DP scherm1
En
HDMI->HDMI scherm2

en mijn eigen PC via;

HDMI -> HDMI scherm1
En
HDMI -> DP scherm2

Mijn pc heeft geen DP dus ik heb op Ali een actieve HDMI->DP gekocht en toetsenbord en muis zijn draadloos dus alleen Ff USB dongel wisselen.

Voor mij prima.
Pagina: 1