Problemen met connectie hoofdtelefoon met zelf gemaakte PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supaplex
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 31-08-2023
Mijn vraag
Sinds kort doe ik gamen met een vriend van mij. Hierbij is het handig om met elkaar te communiceren. Hiervoor heb ik dus een koptelefoon aangeschaft en een bluetooth dongle van een paar euro. Het probleem is dat zodra ik de game start (Warzone) ik alleen ruis binnen krijg op de koptelefoon. Waar kan dit aan liggen?
De connectie valt overigens ook regelmatig weg (ligt misschien aan de kwaliteit van de Bluetooth dongle).

Relevante software en hardware die ik gebruik
In mijn PC zitten eigenlijk alleen de noodzakelijke componenten, geen bluetooth dus.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb andere USB aansluitingen van mijn PC geprobeerd, daar ligt het niet aan. Met Spotify muziek afspelen krijg ik wel prima geluid.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:31
driver van dongle updaten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supaplex
De driver updaten helpt ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:40
Wellicht stuurt Windows de headset aan op een niet-ondersteunde samplefrequentie zodre je de game start? Kijk eens bij de geluidsinstellingen uit het traditionele configuratiescherm, en dan bij de eigenschappen van je headset (onder tabje geavanceerd) de standaardindeling voor gedeelde modus aanpassen.

• Supaplex
Helpt ook niet. Ik heb eens met mijn telefoon gekoppeld en gebeld en dat werkt. Ik heb ook eens met een ander spel geprobeerd, namelijk Runescape. Is een stuk minder zwaar dan Warzone. Nu krijg ik wel geluid, maar heel haperend, dus ook niet helemaal goed. Ik heb het idee dat of de koptelefoon simpelweg niet bedoeld is voor deze toepassing, maar enkel voor muziek te luisteren en eventueel te bellen òf dat de dongle het niet aan kan ofzo. Geen idee, ik ben er niet zo in thuis.

Suggesties?

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik had laatst hetzelfde met star citizen en een Sony H900N, daar leek het aan het spel te liggen. Google geeft de volgende link als eerste resultaat:

https://www.reddit.com/r/...s_dont_work_with_warzone/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supaplex
Hmmm, ik denk dat ik gewoon een koptelefoon met kabel ga kopen, toch een stuk betrouwbaarder.
Pagina: 1