Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perspectivebass
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:16
Ik open dit topic, omdat ik twijfel over een overstap van werkgever. Ik heb een aanbod van de nieuwe werkgever en zoek wat inzicht van mensen die niet dicht bij mij staan en daardoor objectief hun mening/visie kunnen geven. Uiteindelijk moet ik natuurlijk zelf de keuze maken, maar hoop op andere/nieuwe inzichten van mensen die mij kunnen ondersteunen in de keuze.

Ik heb sollicitatie uitgestuurd, omdat ik met wat onvrede bij huidige werkgever zit/zat. Deze onvrede komt uit mijn wens om mij rol anders in te vullen wat naar mijn idee niet snel genoeg van de grond kwam. Verder ben ik wel tevreden over bedrijf, collega’s etc. Nu heb ik die onvrede niet duidelijk genoeg geuit naar mijn huidige werkgever, dit reken ik mijzelf ook aan. Ik zoek dingen graag zelf uit en als iets niet lukt, reken ik dat vooral mijzelf aan in plaats van hulp te vragen en/of op de agenda te zetten.

De situatie huidig bedrijf;
Nadat ik aangaf dat ik weg wilde gaan hier een gesprek over is opgestart en is er serieus geluisterd en oplossing gezocht zodat ik weer met een uitdaging aan het werk kan. Nu is het natuurlijk afwachten of de geplande veranderingen gaan gebeuren of niet aangezien dit ook een organisatorische veranderingen voor het bedrijf waar ik werk zal zijn. Ik zal namelijk de nieuwe rol gaan vervullen waar ik ook wel enthousiast van wordt. Het gaat om een wijziging naar een meer strategische rol. Ik heb wel vertrouwen in de intentie om de verandering door te voeren. Daarnaast staan ze open dat ik van 40 naar 36 uur ga. Dit is relevant in relatie tot het nieuwe aanbod.

Nieuw aanbod
Met het nieuwe aanbod zou ik overstap maken naar 'klant zijde'. Van een kleinere organisatie welke projecten doet voor klanten naar een grote overheidsorganisatie. Nu zou mijn rol bij de overheidsorganisatie vermoedelijk minder strategisch zijn en meer gekaderd. Nu staat de overheid ook niet bekend om snel te kunnen/willen schakelen op dingen dus twijfel daardoor wel of het een organisatie is die bij mij past. Ze zochten wel iemand die durft te duwen op (organisatorische) veranderingen. En hoewel de beweging om te solliciteren niet financieel gedreven is/was vind ik de (secundaire) arbeidsvoorwaarde wel gunstig. (standaard 36 uur, 13e maand etc...) Verder ga ik er vanuit dat collega's bij de overheid vast ook aardige mensen zijn.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Hoor graag de meningen en visies. Ik hoop dat ik compleet genoeg ben mocht er iets onduidelijk zijn wil ik dit natuurlijk verduidelijken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wm1234
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22:36
Wat is meer strategisch bij het consultancy bureau? Over hoeveel man hebben wij het?

Wat moet ik mij voorstellen bij product designer bij de overheid? Ook UX?

Salaris van beide partijen zijn marktconform of zelfs iets er boven.

Ik denk dat je vooral moet kijken wat het beste bij je past: Klein bureau consultancy vind ik persoonlijk niet zo aantrekkelijk tenzij je partner kan worden of veel kan verdienen op termijn. Je moet het vooral halen uit werkplezier en persoonlijke ontwikkeling in de opdrachten waar je werkt.

Overheid ziet er qua arbeidsvoorwaarden + doorgroei en werkdruk wel stukken beter uit. De overheid kan je eindeloos je ei kwijt. Ik denk wel wat leuker dan consultancy omdat je de opdrachtgever bent ipv de consultant die zijn truc'je komt doen. Het nadeel blijf ik wel vinden is de instelling van veel personen binnen de overheid plus het bijbehorende tempo & ambtelijke cultuur (al ligt dat ook weer aan de omgeving / het niveau waarop je zit, hogere niveaus werken ook behoorlijk door). Als je dat geen probleem vindt en je erbij neerlegt, dan zou het wel eens kunnen werken.

Salaris zal wel iets langzamer doorgroeien maar zelfs dat is de laatste jaren niet zo slecht geregeld met zeer goede secundaire voorwaarden (Pensioen, werkdruk, vakantie etc.). Zeker als je een (jong) gezin hebt, is dat ideaal.

Optionele tip: Je zou ook eens kunnen kijken naar een grotere consultancy club of multinational, dat geeft misschien meer doorgroei mogelijkheden met dezelfde opties die je hierboven noemt als je niet persé een lage werkdruk, veel vakantie wil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:29

Zenix

BOE!

Om het goed te vergelijken, moet je ook pensioen meenemen. https://www.vismaraet.nl/bruto-netto-salaris-berekenen/ kies werkgeverslasten 'Ja'. Dat je er niet veel vertrouwen in hebt, kan ik begrijpen, maar het is over het algemeen beter geregeld dan bij de commerciële bedrijven.

Ik werk bij de Rijksoverheid en je zal vaak wat geduld moeten hebben, want de ene afdeling doet dit, de andere doet dat. Gewoon meer bureaucratie. Maar dat is voor mij niet zo'n groot probleem. Het meeste impact heeft je eigen afdeling en als je daar lekker met elkaar kan werken, dan zou ik mij daar niet veel zorgen over maken. Daarnaast wat heb je te verliezen? Stel het bevalt niet, dan werk je daar een jaar en kan je daarna waarschijnlijk weer een werkgever vinden met vergelijkbare voorwaarden.

Vergeet ook niet dat je binnen schaal 11 nog flink wat stappen kan maken en dat er ook weer CAO onderhandelingen aankomen, die verhogingen krijg je ook regelmatig naast periodiek. De periodiek krijg je altijd, tenzij je er niks van bakt.

[ Voor 14% gewijzigd door Zenix op 12-12-2020 14:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:39
Je geeft aan dat de stappen om dingen te veranderen bij je oude werkgever niet snel genoeg zijn gegaan waardoor je om je heen bent gaan kijken naar iets anders. Hou er rekening mee dat wanneer je bij de Overheid gaat werken heel veel dingen en veranderingen traag gaan zowel met werk als op persoonlijk vlak.

Als je op zoek bent naar een omgeving die dynamisch werkt en waar je snel je ideeen uit kunt werken dan weet ik niet of de Overheid de beste keus is. Ik ben zelf om die reden ook weg en terug naar een commerciele partij gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thlst
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Hoe lang werk je bij je huidige wg ?

[ Voor 21% gewijzigd door thlst op 12-12-2020 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perspectivebass
Dank voor de reacties. Geeft mij in iedergeval een aantal goede inzichten.

Zal de vragen even beantwoorden.
wm1234 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 13:56:

Wat moet ik mij voorstellen bij product designer bij de overheid? Ook UX?
Inderdaad ook nadruk op UX. Vind ik in de basis niet erg. Verder is meer strategisch het meer (product) visie bepalen en dit in de interne organisatie neerzetten van 30-40 man.
Zenix schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 13:58:
Om het goed te vergelijken, moet je ook pensioen meenemen. https://www.vismaraet.nl/bruto-netto-salaris-berekenen/ kies werkgeverslasten 'Ja'. Dat je er niet veel vertrouwen in hebt, kan ik begrijpen, maar het is over het algemeen beter geregeld dan bij de commerciële bedrijven.

Ik werk bij de Rijksoverheid en je zal vaak wat geduld moeten hebben, want de ene afdeling doet dit, de andere doet dat. Gewoon meer bureaucratie. Maar dat is voor mij niet zo'n groot probleem. Het meeste impact heeft je eigen afdeling en als je daar lekker met elkaar kan werken, dan zou ik mij daar niet veel zorgen over maken. Daarnaast wat heb je te verliezen? Stel het bevalt niet, dan werk je daar een jaar en kan je daarna waarschijnlijk weer een werkgever vinden met vergelijkbare voorwaarden.

Vergeet ook niet dat je binnen schaal 11 nog flink wat stappen kan maken en dat er ook weer CAO onderhandelingen aankomen, die verhogingen krijg je ook regelmatig naast periodiek. De periodiek krijg je altijd, tenzij je er niks van bakt.
Mee eens dat werkgevers lasten meegerekend dienen te worden. Die zijn van abp een stuk hoger, maar of het daadwerkelijk een beter pensioen oplevert...

Het duidelijke doorgroei vind ik wel ook prettig. Dat is bij commerciële bedrijf toch altijd afwachten.
Mandera schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 14:35:
Je geeft aan dat de stappen om dingen te veranderen bij je oude werkgever niet snel genoeg zijn gegaan waardoor je om je heen bent gaan kijken naar iets anders. Hou er rekening mee dat wanneer je bij de Overheid gaat werken heel veel dingen en veranderingen traag gaan zowel met werk als op persoonlijk vlak.

Als je op zoek bent naar een omgeving die dynamisch werkt en waar je snel je ideeen uit kunt werken dan weet ik niet of de Overheid de beste keus is. Ik ben zelf om die reden ook weg en terug naar een commerciele partij gegaan.
Dat is ook wel mijn ‘angst’. Hoe realistisch het is, hangt ook af van de afdeling denk ik.
thlst schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 14:44:
***members only***

Hoe lang werk je bij je huidige wg ?
5 jaar en puur op 0,9 zou dat salaris kloppen, maar er komt nog een aanbod. Wat het anders kan maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23:29
perspectivebass schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 15:11:
Dat is ook wel mijn ‘angst’. Hoe realistisch het is, hangt ook af van de afdeling denk ik.
Echt verandering gedaan krijgen, of het nou bij een grote of kleine organisatie is, gaat altijd te langzaam voor het gevoel. Ik denk trouwens wel dat je dat bij jouw huidige werkgever nog minder gedaan kan krijgen, omdat daar de klant leidend is.

Wat betreft de vergelijking, de reistijd neemt flink toe, hoe ga je jouw 36 uur vorm geven? 4x9 of om de week een dag vrij? Want 10-11 uur per dag van huis zijn vrij forse dagen. Als je dat reizen nog met het OV kan doen zonder al te veel overstappen valt het mee, maar als je dat iedere dag moet gaan doen in de file ben je daar denk ik ook snel op uit gekeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18:05
Vergeet ook niet dat je per dag een uur extra aan reistijd kwijt ben. Ik heb zelf bij de overheid gewerkt en ik ergerde me er aan dat je nooit kon doorpakken maar eindeloos overleg.

Voordeel is wel dat ze meestal heel flexibel zijn met thuiswerken en werktijden. Als je bij je huidige werkgever blijft, zorg dan wel dat ze hun intenties vastleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:29

Zenix

BOE!

Transportman schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 17:57:
[...]

Echt verandering gedaan krijgen, of het nou bij een grote of kleine organisatie is, gaat altijd te langzaam voor het gevoel. Ik denk trouwens wel dat je dat bij jouw huidige werkgever nog minder gedaan kan krijgen, omdat daar de klant leidend is.

Wat betreft de vergelijking, de reistijd neemt flink toe, hoe ga je jouw 36 uur vorm geven? 4x9 of om de week een dag vrij? Want 10-11 uur per dag van huis zijn vrij forse dagen. Als je dat reizen nog met het OV kan doen zonder al te veel overstappen valt het mee, maar als je dat iedere dag moet gaan doen in de file ben je daar denk ik ook snel op uit gekeken.
Het is flexibel, je kan ook. 40 uur werken kan (krijg je 200 compensatieuren, dus met vakantieuren kan je 10 weken op vakantie) of 4x9, 4x9+1x4, 4x8+1x4 of 5x7.2 heb ze allemaal gezien. Eventueel kan je ook 100 compensatieuren verkopen.

Thuiswerken is sinds maart de norm bij de overheid, dat zal wel deels blijven in de toekomst. Vergeet niet dat hij nu ook naar klanten moet? Gezien de leaseauto, dus die reistijd na kantoor van 30min, zal soms meer zijn?

[ Voor 11% gewijzigd door Zenix op 13-12-2020 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perspectivebass
Milo85 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 18:24:
Vergeet ook niet dat je per dag een uur extra aan reistijd kwijt ben. Ik heb zelf bij de overheid gewerkt en ik ergerde me er aan dat je nooit kon doorpakken maar eindeloos overleg.

Voordeel is wel dat ze meestal heel flexibel zijn met thuiswerken en werktijden. Als je bij je huidige werkgever blijft, zorg dan wel dat ze hun intenties vastleggen.
Verwacht bij beide werkgevers wel veel thuis werken, ook in de toekomst.
Zenix schreef op zondag 13 december 2020 @ 00:58:
[...]

Het is flexibel, je kan ook. 40 uur werken kan (krijg je 200 compensatieuren, dus met vakantieuren kan je 10 weken op vakantie) of 4x9, 4x9+1x4, 4x8+1x4 of 5x7.2 heb ze allemaal gezien. Eventueel kan je ook 100 compensatieuren verkopen.

Thuiswerken is sinds maart de norm bij de overheid, dat zal wel deels blijven in de toekomst. Vergeet niet dat hij nu ook naar klanten moet? Gezien de leaseauto, dus die reistijd na kantoor van 30min, zal soms meer zijn?
Ja klopt, ben/was pre Corona met regelmaat onderweg naar klant. Werk zelf gebeurde wel voornamelijk op kantoor. Al zie ik dat in de veranderende rol ook wel veranderen dat ik meer op locatie bij de klant ben.

Verder zaal 36 uur bij huidige werkgever erg flexibel ingedeeld kunnen worden. Ene week 4x9 andere 4,5 dag etc. Wordt niet moeilijk over gedaan.

Bij overheid verwacht ik dat vaster te doen. Zal dan ook nu 4x9 of 4,5 dag werken. Misschien als in toekomst mijn kind maar school gaat dan weer 40 uur zodat in geval van overheid de vakanties ook vrij kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thlst
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Zonder het aanbod van je wg te kennen is het niet te vergelijken natuurlijk

Maar laat je niet aan het lijntje houden

Oblig: https://xkcd.com/1768/ Settling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perspectivebass
thlst schreef op zondag 13 december 2020 @ 14:32:
Zonder het aanbod van je wg te kennen is het niet te vergelijken natuurlijk

Maar laat je niet aan het lijntje houden

Oblig: https://xkcd.com/1768/ Settling
Klopt, puur financieel is het dan slecht vergelijken. Maar de overstap zou voor mij niet finiancieel gedreven zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Als ik even snel de TS mag samenvatten wil je overstappen naar een grote overheidsorganisatie omdat bij je huidige wg veranderingen niet snel genoeg van de grond komen. Niet om je af te schrikken, ik heb zelf ook een tijd bij de overheid gezeten, als er ergens dingen niet snel van de grond komen is het daar wel. Ik wil niet zeggen dat alles slecht is bij de overheid, zaken worden wel grondig voorbereid daar, maar verwacht alsjeblieft geen organisatie die snel kan veranderen of waar je snel resultaten neer kan zetten. Architecten die 6 maanden discussie voeren over hoe een serviceaccount moet heten, mensen die na 3 maanden geen enkele functionele eis hebben voor de feature die ze willen, productmanagers die elke meeting aangrijpen om elkaar het leven moeilijk te maken. Je kan dat soort dingen in elk bedrijf tegen komen natuurlijk, maar denk echt goed na of je bij de overheid wilt werken als je iets zoekt waar dingen snel van de grond komen.

Over je huidige werkgever, kan je wat meer vertellen over die geplande veranderingen die voor jou nodig zijn? Hoe zit het met die veranderingen, zijn die alleen nodig om jou een betere baan te geven, of heeft het bedrijf ook wat aan? Over het algemeen kijken managers/directie naar continuiteit van het bedrijf, immers hebben ze verplichtingen naar klanten en moeten ze elk maand het salaris betalen. Dus allerlei mooie innovatieve zaken kunnen bij managers/directie op een iets lager pitje staan dan bij de mensen wiens werk er een stuk leuker van wordt.

Paar tips:
1: Ga bij de overheid eens vragen in wat voor team je terecht komt, dus achtergrond van de mensen, hoelang ze er al zitten, opleidingsniveau en dergelijke. Als het grotendeels mensen zijn die al 20 jaar bij de overheid zitten en al die jaren dezelfde functie hebben vervuld, kan het duwen op organisatorische veranderingen wel eens heel lastig worden.
2: Kijk bij je huidige WG naar de business case van de verandering die je graag wilt zien. Moet het bedrijf veel investeren maar levert het ze weinig op op vlak van continuiteit, schat ik de kans laag in dat die verandering plaats gaat vinden. Moet het bedrijf investeren maar levert het meer klanten, hogere omzet en een nieuwe afzetmarkt op? Dan is de kan dat zoiets plaats gaat vinden een stuk groter.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rizzi
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

Mijn vriendin werkte als full stack developer bij een klein bedrijf en is vorig jaar overgestapt naar de Rijksoverheid. Het is haar vies tegen gevallen. De stroperigheid, veel minder zelf kunnen en mogen doen en de vergadercultuur is iets wat ze niet gewend was. Voor mij herkenbaar, maar ik werk inmiddels zo'n 15 jaar voor de (semi)overheid en ben niet anders gewend.

Je moet je afvragen of het iets hogere salaris (waar je netto weinig van terugziet) en de overige secundaire arbeidsvoorwaarde het waard is om over te stappen naar een organisatie die niet bekend staat om het snel ideeën van de grond te krijgen.

What's a cube to you?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chielsen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:40
Tja, los van de inhoud en aansluitend bij de xkdc strip: als je denkt dat je waarschijnlijk weg moet en solliciteert moet je waarschijnlijk weg. Misschien is het bij de overheid ook wel stroperig of vallen de collega's tegen etc.. Maar ik denk dat je nu niet goed op je plek zit, dat kan de overstap veel duidelijker maken.
Het is in ieder geval niet een enorme stap terug, dus wat dat betreft ook risicoloos.
Als het na een tijdje toch niet aanstaat vanwege de reistijd of bureaucratie kan je altijd weer verder kijken, maar heb je een beter idee van wat je wilt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeveloperNL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-06-2024
Pensioen bij ABP is volgens mij heel goed en is een middelloonregeling, dit red je nooit als je bij die consultancy bureau werkt en moet je zelf (veel) ernaast sparen om een goed pensioen te krijgen.

Uitgaande van dat 13e maand ook pensioengevend is bij overheid (weet ik niet zeker).
Er gaat 9885,35 euro per jaar voor jou in die pensioenpot (waar je zelf 30% bruto inlegt).

Ga je uit van pensioen van consultancy:
Dan legt werkgever 4.098,48 euro per jaar in de pot en daar draag jij 50% bruto aan bij.

Daarnaast denk ik dat 3600 euro wel een beetje max is bij een consultancy bureau met 36 uur werken voor een UX designer, maar misschien klopt dat beeld bij mij niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:36
DeveloperNL schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:31:
Pensioen bij ABP is volgens mij heel goed en is een middelloonregeling, dit red je nooit als je bij die consultancy bureau werkt en moet je zelf (veel) ernaast sparen om een goed pensioen te krijgen.
Dat ligt natuurlijk aan je inleg. Een goede beschikbare premie regeling kan mits je jong genoeg bent, een veel hoger pensioen opleveren. Garanties kosten ook geld, en de rekenrente is momenteel zo ongeveer nul.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

perspectivebass schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 13:34:
Nu heb ik die onvrede niet duidelijk genoeg geuit naar mijn huidige werkgever, dit reken ik mijzelf ook aan. Ik zoek dingen graag zelf uit en als iets niet lukt, reken ik dat vooral mijzelf aan in plaats van hulp te vragen en/of op de agenda te zetten.
Ze zochten wel iemand die durft te duwen op (organisatorische) veranderingen.
Even twee stukjes uitgelicht. Je hebt bij je huidige werkgever wat onvrede over je eigen rol die (grotendeels) veroorzaakt wordt doordat je zelf geen hulp vraagt en punten niet op de agenda zet. Ben jij dan wel de juiste persoon om bij de overheid te duwen op organisatorische veranderingen? Als je dat bij je eigen werkgever al niet lukt met betrekking tot je eigen rol dan vraag ik me af of dat bij de overheid wel gaat lukken.

Ga je niet tegen exact dezelfde problemen aanlopen?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perspectivebass
Widow schreef op maandag 14 december 2020 @ 08:54:
Als ik even snel de TS mag samenvatten wil je overstappen naar een grote overheidsorganisatie omdat bij je huidige wg veranderingen niet snel genoeg van de grond komen. Niet om je af te schrikken, ik heb zelf ook een tijd bij de overheid gezeten, als er ergens dingen niet snel van de grond komen is het daar wel. Ik wil niet zeggen dat alles slecht is bij de overheid, zaken worden wel grondig voorbereid daar, maar verwacht alsjeblieft geen organisatie die snel kan veranderen of waar je snel resultaten neer kan zetten. Architecten die 6 maanden discussie voeren over hoe een serviceaccount moet heten, mensen die na 3 maanden geen enkele functionele eis hebben voor de feature die ze willen, productmanagers die elke meeting aangrijpen om elkaar het leven moeilijk te maken. Je kan dat soort dingen in elk bedrijf tegen komen natuurlijk, maar denk echt goed na of je bij de overheid wilt werken als je iets zoekt waar dingen snel van de grond komen.

Over je huidige werkgever, kan je wat meer vertellen over die geplande veranderingen die voor jou nodig zijn? Hoe zit het met die veranderingen, zijn die alleen nodig om jou een betere baan te geven, of heeft het bedrijf ook wat aan? Over het algemeen kijken managers/directie naar continuiteit van het bedrijf, immers hebben ze verplichtingen naar klanten en moeten ze elk maand het salaris betalen. Dus allerlei mooie innovatieve zaken kunnen bij managers/directie op een iets lager pitje staan dan bij de mensen wiens werk er een stuk leuker van wordt.

Paar tips:
1: Ga bij de overheid eens vragen in wat voor team je terecht komt, dus achtergrond van de mensen, hoelang ze er al zitten, opleidingsniveau en dergelijke. Als het grotendeels mensen zijn die al 20 jaar bij de overheid zitten en al die jaren dezelfde functie hebben vervuld, kan het duwen op organisatorische veranderingen wel eens heel lastig worden.
2: Kijk bij je huidige WG naar de business case van de verandering die je graag wilt zien. Moet het bedrijf veel investeren maar levert het ze weinig op op vlak van continuiteit, schat ik de kans laag in dat die verandering plaats gaat vinden. Moet het bedrijf investeren maar levert het meer klanten, hogere omzet en een nieuwe afzetmarkt op? Dan is de kan dat zoiets plaats gaat vinden een stuk groter.
Dank voor de uitgebreide feedback :-)

De nieuwe rol bij huidige wg gaat om visie creatie en nieuwe manier van marktbenadering. Dit gaat nu vaak niet goed genoeg. Omdat te kunnen doen, betekend het ook dat rollen binnen projecten anders gedefinieerd dienen te worden.

Over de Tips
1: Gaat om een nieuwe afdeling met veel nieuwe mensen die dus ook graag dingen anders gaan aanpakken. Daarom kan het denk ik een leuke uitdaging worden
2: Kort door de bocht; als wij meer marktpositie willen krijgen en ook op punten aan tafel komen waar wij nu niet gevraagd voor worden moeten deze organisatie veranderingen gebeuren. Dit wordt ook wel gezien door MT.
Tsurany schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:00:
[...]

[...]

Even twee stukjes uitgelicht. Je hebt bij je huidige werkgever wat onvrede over je eigen rol die (grotendeels) veroorzaakt wordt doordat je zelf geen hulp vraagt en punten niet op de agenda zet. Ben jij dan wel de juiste persoon om bij de overheid te duwen op organisatorische veranderingen? Als je dat bij je eigen werkgever al niet lukt met betrekking tot je eigen rol dan vraag ik me af of dat bij de overheid wel gaat lukken.

Ga je niet tegen exact dezelfde problemen aanlopen?
Au... goede punten doen soms pijn _/-\o_

Deel van mijn groei zit hem wel in deze competenties die ik moet oppakken en uitgedaagd moet gaan worden. Ik was daarin misschien onbewust onbekwaam en ben nu op zijn minst bewust onbekwaam. Maar dat is minstens de eerste stap die ik moet zetten.

Vakinhoudelijk merk ik dat ik boven veel andere mensen in mijn vak uitsteek en kan ik, in ieder geval bij mijn huidige werkgever, weinig groeien en/of aan andere mensen optrekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Juist een reden om er goed over na te denken. En wellicht ben jij wel de juiste persoon voor de rol, dat kan ook je antwoord op mijn vraag zijn. Maar zorg dat je het in ieder geval voor jezelf kan onderbouwen. Mij hoef je niet te overtuigen, je moet vooral je zelf overtuigen dat je die rol aan kan.
Deel van mijn groei zit hem wel in deze competenties die ik moet oppakken en uitgedaagd moet gaan worden. Ik was daarin misschien onbewust onbekwaam en ben nu op zijn minst bewust onbekwaam. Maar dat is minstens de eerste stap die ik moet zetten.

Vakinhoudelijk merk ik dat ik boven veel andere mensen in mijn vak uitsteek en kan ik, in ieder geval bij mijn huidige werkgever, weinig groeien en/of aan andere mensen optrekken.
Bewust onbekwaam zijn is goed, de vraag is nu bij welke werkgever jij de middelen gaat krijgen om van bewust onbekwaam naar bewust bekwaam te gaan. Wie gaat jou het beste kunnen sturen en coachen? Wellicht eens kijken wat de opleidingsmogelijkheden zijn voor dit soort soft skills bij beide werkgevers?

Als je bij je huidige werkgever te weinig kan groeien dan is dat een goede reden voor een overstap, zorg dan wel dat je bij de nieuwe werkgever zorgt dat je alle middelen hebt om te kunnen groeien en daarin gestimuleerd wordt. Nu ken ik de overheid niet en weet ik niet wat daar mogelijk is qua ontwikkeling, wellicht kunnen anderen dat aangeven of kan je dat zelf nog navragen naar aanleiding van het aanbod?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Pagina: 1