Subscription Activation rollback

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Voor mijn privesituatie gebruiken wij Microsoft 365 Business Premium. Mijn kinderen en mijn partner hebben deze licentie. Alle computers zijn lid van AzureAD en krijgen policies via Endpoint Manager. Ik heb enige tijd een Microsoft 365 E5 licentie gehad omdat ik wat features wilde testen.

Niet slim, want bijna iedere computer waar ik een keertje op ben ingelogd heeft nu ineens Windows 10 Enterprise, ook als een van de andere users inlogt. Bovendien ben ik nu ook terug op Microsoft 365 Business Premium. De computers blijven echter Windows 10 Enterprise. Gek genoeg is er ook een computer die hardnekkig op Windows 10 Business is gebleven, ondanks dat ik er echt een paar keer op ingelogd ben geweest. De upgrade naar Enterprise lijkt wel op basis van een random timer/interval plaats te vinden.

In een zakelijke omgeving doe je gewoon een AutoPilot reset of Wipe en alle data is terug en je hebt weer Windows 10 Pro. Maar dit is een privesituatie. Games in Epic, Steam en Origin maken voor savegames niet altijd gebruik van KFM, dus een AutoPilot reset is in deze situatie niet handig. Papa wil niet degene zijn die alle savegames heeft stukgemaakt.

Kan Enterprise in een Subscription Activation uberhaupt reverteren naar Pro of blijft die eeuwig op Enterprise en raak je op een gegeven moment de activatie kwijt? Hoe kun je meer controle uitoefenen op de upgrade? Kun je de upgrade naar Enterprise via Endpoint Manager policies blokkeren of juist forceren?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
* schopje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroontje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 21:34

Kroontje

...

Als het goed is revert Windows 10 na 30 dagen weer naar Pro, zie: https://docs.microsoft.co...ption-activation#licenses

Ook kan je idd de upgrade forceren via een Configuration Policy binnen MEM. Het niet enablen van de service binnen de licentie voorkomt een upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Thanks. 30 dagen... kan het dus zijn dat de machine die Windows 10 Business pas na 30 dagen naar Enterprise gaat upgraden, als ik E5 weer activeer op mijn user?
Ook kan je idd de upgrade forceren via een Configuration Policy binnen MEM.
Bedoel je bij:
• Windows 10 and later
• Edition upgrade and mode switch
• Windows 10 Enterprise
• Product key NPPR9-FWDCX-D2C8J-H872K-2YT43

Is dit de juiste product key?
Stel dat ik Windows 10 Pro wil forceren en dus niet wil dat Enterprise wordt geinstalleerd, welke product key moet er dan worden gebruikt?
Het niet enablen van de service binnen de licentie voorkomt een upgrade.
Dit heb ik inmiddels ook gedaan. Maar als je de licentie dan weer op enabled zet, dan duurt het een eeuwigheid voordat Enterprise actief wordt (wachtte op een derde machine ongeveer een week en zelfs dan gebeurde er niets).

[ Voor 19% gewijzigd door Trommelrem op 13-12-2020 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
* schopje

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:51

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Trommelrem schreef op zondag 13 december 2020 @ 14:58:
[...]
• Product key NPPR9-FWDCX-D2C8J-H872K-2YT43

Dat is in elk geval een KMS key voor een Enterprise installatie. Als je Business wilt kun je eens kijken wat er gebeurd als je een business KMS key invoert.

https://docs.microsoft.co...get-started/kmsclientkeys

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1