Keuze receiver voor Samsung HT-D6500

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter8
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15-09 08:38
Mijn vraag
Ik zou graag hulp bij een keuze voor een nieuwr receiver.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Op dit moment heb ik de home cinema set van samsung de HT-D6500 (Inmiddels 10jaar oud)

Ik zoek een goede vervanger hiervoor voor beter geluid, beeld en bediening. Nu denk ik dat ik met alle 3 wel een verbetering ga krijgen in deze tijd.
Mijn oog viel op het volgend:

denon avr-s750h

en

AVR-X2600H

denon avr-x2700h

De apparatuur wat ik er op aan wil sluiten:
Ziggo mediabox next
Blu-ray speler
PlayStation 4
Platenspeler
Via netwerk Synology nas. (Werkt via samsung TV goed met DS VIDEO)

Nu begrijp ik dat de Subwoofer die ik hier heb passief is en dat ik voor de 3 bovenstaande een actieve nodig is.

De speakers die ik heb zijn horen bij de Samsung surround set met 3 ohm.
Gaat dat problemen geven?

Of heeft iemand een andere goede optie voor een zachte prijs?

Ik hoor graag van jullie.
Groeten
Wouter

[ Voor 3% gewijzigd door wouter8 op 12-12-2020 07:21 ]

Beste antwoord (via wouter8 op 12-12-2020 10:09)

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:46

remco_k

een cassettebandje was genoeg

wouter8 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 01:30:
...voor beter geluid
...
Om beter geluid te krijgen helpt het in jouw geval veruit het meest als je die plastic(?) Samsung prul speakers en subwoofer gaat vervangen voor iets beters. Daarbij hoort ook wel een andere receiver of versterker uiteraard. Maar die speakers vervangen is écht een onmisbare handeling in deze.
Dus, denk daar even over na. Wat voor speakers wil je? Klein, middel, groot? (Als in: melkpak, boekenplank, vloerstaander). Bedenk je budget. Ga speakers bekijken en beluisteren in de winkel. Je hebt al snel (veel) betere speakers dan wat je nu hebt. Vanaf, ik noem maar wat, 150 tot 200 euro voor een set van 2 boekenplank speakers. Of een complete surround set van c.a. 500 euro. Dan heb je echt al een serieuze upgrade te pakken. En zo zijn er ook best wel goede melkpak sets te vinden. Blijf weg bij sets met lichte plastic speakers. Anders is de kans weer aanzienlijk dat je er juist niet op vooruitgaat. Uitzonderingen daar gelaten uiteraard. Daarom moet je in de winkel gaan luisteren: als jij ze goed vindt klinken, dan is het goed.

En dan, als je eenmaal weet welke speakers je wilt, dan zoek je een passende versterker uit. Bij de meeste consumenten producten kan zo'n beetje alles op alles. Maar even opletten op de specs kan geen kwaad.

Alles kan stuk.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

...voor beter geluid
...
Om beter geluid te krijgen helpt het in jouw geval veruit het meest als je die plastic(?) Samsung prul speakers en subwoofer gaat vervangen voor iets beters. Daarbij hoort ook wel een andere receiver of versterker uiteraard. Maar die speakers vervangen is écht een onmisbare handeling in deze.
Dus, denk daar even over na. Wat voor speakers wil je? Klein, middel, groot? (Als in: melkpak, boekenplank, vloerstaander). Bedenk je budget. Ga speakers bekijken en beluisteren in de winkel. Je hebt al snel (veel) betere speakers dan wat je nu hebt. Vanaf, ik noem maar wat, 150 tot 200 euro voor een set van 2 boekenplank speakers. Of een complete surround set van c.a. 500 euro. Dan heb je echt al een serieuze upgrade te pakken. En zo zijn er ook best wel goede melkpak sets te vinden. Blijf weg bij sets met lichte plastic speakers. Anders is de kans weer aanzienlijk dat je er juist niet op vooruitgaat. Uitzonderingen daar gelaten uiteraard. Daarom moet je in de winkel gaan luisteren: als jij ze goed vindt klinken, dan is het goed.

En dan, als je eenmaal weet welke speakers je wilt, dan zoek je een passende versterker uit. Bij de meeste consumenten producten kan zo'n beetje alles op alles. Maar even opletten op de specs kan geen kwaad.

Alles kan stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:45
Je kunt ook prima naar een niveau lager receiver kijken, bijv. de Denon x1600h. Geld dat je dan hebt bespaard kan dan naar (veel) betere speakers zoals hierboven geschreven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:29
Wat hierboven al gezegd is ben ik het helemaal mee eens.
Betere speakers is het eerste waar je naar zou moeten kijken.

Dali, Q Acoustics, Klipsch, etc leveren allemaal al goed klinkende luidsprekers voor een relatief laag bedrag.

Nu begrijp ik dat de Subwoofer die ik hier heb passief is en dat ik voor de 3 bovenstaande een actieve nodig is.
Surround receivers hebben alleen een aansluiting voor een actieve subwoofer.

Vrijwel iedere normale AV receiver kan overweg met een speaker impendantie die tussen de 4 en 8 Ohm ligt.
3 Ohm is dus te laag, misschien werkt het wel, maar die grenzen hebben de fabrikanten niet voor niets in de specificaties gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wouter8
Bedankt voor alle reacties!
Zo te zien ga ik dan eerst maar eens kijken naar nieuwe speakers en mijn plastic "rotzooi" vervangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:41

FeaR

In GoT we trust

Ik zou graag hulp bij een keuze voor een nieuwr receiver.
Aankoopadvies mag in Consumentenelektronica Aankoopadvies, ik verhuis het topic die kant op: AUD > CEA.
RobbieT schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 09:51:
Vrijwel iedere normale AV receiver kan overweg met een speaker impendantie die tussen de 4 en 8 Ohm ligt.
3 Ohm is dus te laag, misschien werkt het wel, maar die grenzen hebben de fabrikanten niet voor niets in de specificaties gezet.
In veel handleidingen staat ook dat je tien(tallen) cm ruimte vrij moet laten om het apparaat. Dat zijn ook waardes waar haast niemand zich aan houdt en het los loopt. Speakers van 3 Ohm gaat ook werken. Het gros van de speakers wat je koopt welke "4 - 8 Ohm" zijn dippen ook tot (ver) onder die waardes. Door de relatief hoge gevoeligheid van de hedendaagse speakers en het volume wat normaalgesproken in huis wordt gebruikt speel je met lage vermogens waardoor de relatief lage weerstand van de speaker minder een probleem is. Als tijdelijke oplossing kunnen de Samsung speakers gebruikt worden, met nieuwe speakers ga je inderdaad veel meer kwaliteit in huis halen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter8
Zijn de speakers die bij een Onky of Harman Kardon systeem zitten ook niet goed?
Dit zij in mijn oren toch bekendere goede merken?
Ik hoor graag wat jullie ervaring hiermee is.

Speakers los heb ik een beetje naar zitten kijken maar daar zitten toch ook wel aardige kosten aan zie ik.
Het wordt een prijzig setje zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Doe eens een linkje naar 1 of 2 van die setjes?

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter8
remco_k schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 14:43:
Doe eens een linkje naar 1 of 2 van die setjes?
pricewatch: Harman Kardon HKTS 16 BQ (Zwart)

pricewatch: Onkyo HT-S3910 <-- ik zag een 2e hands hiervan op bol.com.

Ik denk trouwens wel dat ik voor de Denon AVR-X1600H ga trouwens.

[ Voor 7% gewijzigd door wouter8 op 12-12-2020 15:24 ]

Pagina: 1