Toon posts:

tips bij plaatsen koeler op AMD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie hier op het forum voornamelijk posts van hoe het allemaal mis is gegaan. Daar leer je natuurlijk wel wat van, maar hoe doe je het nu veilig? Ik koop binnenkort een T-bird en daar wil ik een Silverado op gaan zetten. Zoals ik tot nu toe begrepen heb:

1. je prikt je T-bird op je mobo
2. je smeert een heel dun laagje pasta op alleen de core
3. voor silverado plaats je die rubber opzetstukjes over die op de T-bird
4. dan zet je je koeler op je processor
5. maak de clip vast

mijn vraag is of hier nog haken en ogen aan zitten en of jullie hier nog tips voor hebben.

Verwijderd

Autorijden kun je ook omvatten in 5 stappen, maar kun je het dan? nee je moet het doen.

Het probleem is dat de core erg gauw en erg graag brokkelt. schuinhouden moet je dus vermijden.

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 09:49
Let op de plaatsing van de koeler. Aan de ene kant van de socket zit nog een stukkie plastic, waar de as het hendeltje zit. Hiervoor zit in de cooler een uitsparing. Die uitsparing moet dus over dat plastic gaan (je wil niet weten hoe vaak dit fout gaat, zie [topic=193076]

Plaats de koeler op de CPU, klik hem vast aan de kant waar het plastic stuk niet zit, daarna voorzichtig de andere kant naar beneden drukken tot ie vast zit.

Hmmmm, dit is makkelijker te doen als uit te leggen.

Verwijderd

Topicstarter
tuurlijk leer je dit alleen wanneer je het zelf doet, maar er is toch niets mis mee om vooraf alvast wat tips in te winnen over hoe het wel moet en waar je op moet letten?? In ieder geval bedankt voor de tip!

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:04

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

een hele belangrijke die mŽn voorgangers :P zijn vergeten:
doe het met beleid!
ga bv. niet extra hard drukken als het even niet wil lukken.

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #8

Verwijderd

Als je nu erg bang bent de core te beschadigen, zijn er speciale plaatjes in de handel die je core beschermen. De cooler kun je daar overheen plaatsen, en bestaat er minder kans op beschadigingen. Ze zijn te krijgen in koper en metaal.

Op http://www.tekheads.co.uk/products.php?view=product&productId=600306 bijvoorbeeld kun je ze vinden

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:06

Richard

Kuru Kuru Kururin

Hier de originele AMD Installation Guide.

20*350ZO45°

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Op maandag 13 augustus 2001 18:09 schreef Martin het volgende:
Als je nu erg bang bent de core te beschadigen, zijn er speciale plaatjes in de handel die je core beschermen. De cooler kun je daar overheen plaatsen, en bestaat er minder kans op beschadigingen. Ze zijn te krijgen in koper en metaal.

Op http://www.tekheads.co.uk/products.php?view=product&productId=600306 bijvoorbeeld kun je ze vinden
Dit kan niet met de Silverado, om verschillende redenen, een reden is dat er geen Zilveren spacers zijn te krijgen, je mag namelijk geen metalen "mixen", de sillverado heeft een schijf van 50 gram zilver (tm) onder zijn koelribben remember? Die bernoulli ringetjes moeten ertussen... Niet een spacer... Jammer >:)

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Verwijderd

1 spacer van zilver bestaat dus wel degelijk,ik heb hem er namelijk tussen zitten:)
Pagina: 1