Zoek een kleine muis maar ze lijken haast niet te bestaan?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ladyluck
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15-12-2021
Ik zoek een?
ik zoek
- een kleine muis omdat ik nogal kleine handen heb
- het liefst 10 cm of minder lengte
- wired
- met dpi-settings die ik kan veranderen up to 4000.
maar dit lijkt haast niet te bestaan? ik heb op het moment een razer atheris en ik ben super tevreden met de afmetingen maar het is een bluetooth/2.4ghz muis en de verbinding lagt heel vaak wat super onhandig is.
ik wil er games mee spelen- league of legends, cyberpunk, valorant etc op mijn desktop pc.

Wat is je budget?
Max 100 euro maar als het iets meer is I guess oke, ik wil gewoon echt graag een goede fijne muis.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb nu razer maar mijn eerste razer muis ging kapot na een jaar en de tweede heeft dus helemaal geen goede verbinding dus ik sta ook open voor iets anders.

Thanks voor iedereen die de tijd heeft genomen om dit te lezen of evt te helpen!! Ik ben echt radeloos want ik kan nergens op het internet iets vinden wat is zoals ik zoek :(

[ Voor 12% gewijzigd door ladyluck op 12-12-2020 00:23 ]

Beste antwoord (via ladyluck op 11-01-2021 14:04)

• JWL92
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 06:51
Micky hier maakt een goeie opmerking,

Kijk bijv filmpjes van rocketjumpninja en die laat aardig wat verschillen tussen de muizen zien, (heeft ook een website met gegevens over muisjes)

Wil je bij Razer blijven, zou ik kijken naar bijv de razer viper mini
voor Logitech heb je heel wat verschillende modelletjes die net wat anders vallen maar de g305 is ook n leuk draadloos muisje (en zeer betaalbaar) g203 is de bedrade versie, voelde in mijn handen als te klein en te licht.

In deze periode minder makkelijk, maar het beste is imo de mediamarkt of w/e in te lopen en ze gewoon even vast te houden om te weten hoe het aan voelt

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:08
Razor Orochi?

Doet het bij mij al jaren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sig69
  • Laatst online: 15:04
Ik vind er 31 in de pricewatch, waarom jij niet?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik gooi "small gaming mouse review" in Google, en de eerste hit is deze pagina:.
Staat daar niets tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ladyluck
Redshark schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 00:27:
Razor Orochi?

Doet het bij mij al jaren
Die ziet er goed uit maar het lijkt alsof hij niet meer in de omloop is (?)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ladyluck
sig69 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 00:32:
Ik vind er 31 in de pricewatch, waarom jij niet?
Ik ben niet super bekend met de website en wist niet dat je ook op zulke specifieke dingen kon zoeken in de pricewatch dus hartelijk bedankt voor me dat laten weten via dit iets snarky comment :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ladyluck
fm77 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 00:33:
Ik gooi "small gaming mouse review" in Google, en de eerste hit is deze pagina:.
Staat daar niets tussen?
Ik heb een heleboel van dit soort artikelen gelezen ook maar zoals je kan zien bij de eerste muis zijn veel van de muizen die zij klein noemen al 12 cm en ik zou liever echt nog ietsjes kleiner willen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sig69
  • Laatst online: 15:04
ladyluck schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 00:41:
[...]

Ik ben niet super bekend met de website en wist niet dat je ook op zulke specifieke dingen kon zoeken in de pricewatch dus hartelijk bedankt voor me dat laten weten via dit iets snarky comment :)
Ik wist niet dat je nieuw was, ga natuurlijk niet bij iedereen z'n profiel checken voor ik reageer. Maar fijn dat je het zo opvat en ik je iets wijzer heb kunnen maken d:)b

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Niet online
ladyluck schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 00:43:
[...]

Ik heb een heleboel van dit soort artikelen gelezen ook maar zoals je kan zien bij de eerste muis zijn veel van de muizen die zij klein noemen al 11/12 cm en ik zou liever echt nog ietsjes kleiner willen
Op punt 5 zie ik deze staan:
5. Razer DeathAdder Elite Mechanical - Esports Gaming Mouse
The DeathAdder Elite model by Razer is perhaps the smallest mouse with a length of 2.9 inches. No surprise this is usually the first stop for gamers who are concerned about the small size of their hands. It weighs close to 0.3 lb making it a good option if you love the feel of small size, comfort, and lightweight in a mouse.

Volgens die pagina is die muis 7,36cm lang. Ik zie m helaas niet in de pricewatch staan, maar wel bij Amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ladyluck
fm77 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 00:52:
[...]

Op punt 5 zie ik deze staan:
5. Razer DeathAdder Elite Mechanical - Esports Gaming Mouse
The DeathAdder Elite model by Razer is perhaps the smallest mouse with a length of 2.9 inches. No surprise this is usually the first stop for gamers who are concerned about the small size of their hands. It weighs close to 0.3 lb making it a good option if you love the feel of small size, comfort, and lightweight in a mouse.

Volgens die pagina is die muis 7,36cm lang. Ik zie m helaas niet in de pricewatch staan, maar wel bij Amazon.
Ik ben bang dat dit een fout is in het artikel - als ik op amazon kijk zijn de dimensies 2.90 x 1.69 x 5.00 inches, en 5 inches = 12.7cm wat dus de lengte is van de muis, maar het staat in de verkeerde volgorde. Toch bedankt voor het meekijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Niet online
ladyluck schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 01:30:
[...]

Ik ben bang dat dit een fout is in het artikel - als ik op amazon kijk zijn de dimensies 2.90 x 1.69 x 5.00 inches, en 5 inches = 12.7cm wat dus de lengte is van de muis, maar het staat in de verkeerde volgorde. Toch bedankt voor het meekijken!
In eerste instantie dacht ik dat het weer een simpel zoek-topic zou zijn, maar ik zie nu idd dat het behoorlijk lastig is om een muis te vinden die aan jouw eisen voldoet... De enige kleine muizen die ik vind zijn wat bluetooth muisjes voor onderweg....
Als je iets zoekt wat een draad heeft en een beetje richting gaming gaat wordt het best lastig.
Ik ben bang dat je je eisen zal moeten aanpassen als je iets wil vinden :P
Succes iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ladyluck
fm77 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 01:54:
[...]

In eerste instantie dacht ik dat het weer een simpel zoek-topic zou zijn, maar ik zie nu idd dat het behoorlijk lastig is om een muis te vinden die aan jouw eisen voldoet... De enige kleine muizen die ik vind zijn wat bluetooth muisjes voor onderweg....
Als je iets zoekt wat een draad heeft en een beetje richting gaming gaat wordt het best lastig.
Ik ben bang dat je je eisen zal moeten aanpassen als je iets wil vinden :P
Succes iig.
Ja bedankt alsnog, fijn dat het niet aan mij ligt maar balen idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ladyluck
sig69 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 00:47:
[...]

Ik wist niet dat je nieuw was, ga natuurlijk niet bij iedereen z'n profiel checken voor ik reageer. Maar fijn dat je het zo opvat en ik je iets wijzer heb kunnen maken d:)b
upon further inspection lijkt het alsof de pricewatch feature niet supergoed werkt - als ik de diepte van de muis instel op minder dan 105mm dan komt hij met 31 opties, maar als ik dan eenmaal in de kenmerken naar de andere afmetingen kijk zijn altijd de hoogte of breedte iets van ~120mm, wat betekent dat de muis dus eigenlijk 12 cm is en de afmetingen gewoon in de verkeerde volgorde staan (ik heb vgm bij alle 31 muizen gekeken). Als ik alle afmetingen (dus ook breedte en hoogte) op minder dan 105mm zet dan zijn er 2 opties, waarvan er maar eentje een echte muis is en die is 109 euro. Toch wat lastiger dan het lijkt dus..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:26
Manufacturer Madcatz
Series R.A.T. 4+
Product Dimensions 10.95 x 8.74 x 3.79 cm; 122 Grams

Veel kleiner ga je niet vinden ben ik bang.

https://thegamingsetup.co...es/mouse-size-chart-table

[ Voor 21% gewijzigd door Bad Brains op 12-12-2020 02:33 ]

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toimoi
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Het is qua lengte niet helemaal zo klein als je zoekt, maar wel een smalle (vind ik):
pricewatch: Logitech G300s

Ik weet niet waar je meer waarde aan hecht.

Nevermind je wilt hogere dpi...

[ Voor 7% gewijzigd door toimoi op 12-12-2020 02:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 15:07
pricewatch: Logitech MX Anywhere 3 Zwart bevalt mij uitstekend. Kan ook bedraad gebruikt worden met de bijgeleverde USB oplaadkabel.
pricewatch: Corsair Harpoon RGB Wireless Gaming Mouse is een wat kleinere gaming muis. Ligt erg prettig in de hand en kan ook bedraad gebruikt worden wat sws aan te raden is want de batterijduur vind ik erg kort.

[ Voor 59% gewijzigd door Uszka op 12-12-2020 08:57 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Kleine muis voor 3,50 direct af te halen:

https://www.wellediertota...plashed-3-50/#description

[ Voor 14% gewijzigd door CyberMania op 12-12-2020 08:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mickey77
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06:12

Mickey77

Allround ICT-er

Mijn ex heeft de Logitech MK470 Slim Combo en die muis voelt voor mij heel klein. Ik weet niet de exacte afmetingen en de verkrijgbaarheid is niet top. Maar het voelt echt als een muis voor kleine handen.

De reden dat hij mij geschikt lijkt voor kleine handen is vooral omdat hij laag is. Ik denk dat je niet alleen moet kijken naar lengte. Ik denk dat je beter een lang en plat model kunt hebben, dan een minder lang model dat een centimeter hoger is.

https://tweakers.net/pric...less-combo-qwerty-uk.html

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickey77
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06:12

Mickey77

Allround ICT-er

Als we zo gaan beginnen: ik heb er in en om het huis (zie mijn avatar, ik woon in het bos) honderden, in diverse maten dus ook hele kleine, die je gratis (!) af kunt halen. Je moet ze alleen wel zelf vangen. 8)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• JWL92
  • Laatst online: 06:51

Kijk bijv filmpjes van rocketjumpninja en die laat aardig wat verschillen tussen de muizen zien, (heeft ook een website met gegevens over muisjes)

voor Logitech heb je heel wat verschillende modelletjes die net wat anders vallen maar de g305 is ook n leuk draadloos muisje (en zeer betaalbaar) g203 is de bedrade versie, voelde in mijn handen als te klein en te licht.

In deze periode minder makkelijk, maar het beste is imo de mediamarkt of w/e in te lopen en ze gewoon even vast te houden om te weten hoe het aan voelt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranze
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:39
Ik heb zelf ook kleine handen en een fingertip grip. Heb een Roccat Kone Pure en ben er zeer tevreden over: pricewatch: Roccat Kone Pure Ultra Zwart Met 66 gram ook onwijs licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyCloud
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:05
Ik heb ook ooit zo'n kleine muis gekocht (was gewoon verkrijgbaar in Media Markt of Saturn). Maar als je gewoon micro mouse of traveler mouse intikt in Google/Bing (en kiest voor afbeeldingen) krijg je ook een hoop van die muizen in de resultaten die jou wel kunnen bekoren.

Zoals hier: https://www.keyboardco.co...ler-mini-laptop-mouse.asp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik denk persoonlijk dat je er veel meer aan hebt om langs, zeg, een Mediamarkt ofzo te gaan waar er zo 30, 40 op rij staan en er eens een aantal vast te pakken (hoewel dat met Corona natuurlijk wel lastig(er) is). Dat zal je allicht wat inzicht geven in vormen en maten die wél goed bij je hand passen ondanks dat ze wellicht iets groter zijn dan 10cm ofzo. Met die kennis kun je dan iig naar huis gaan en je zoektocht gesterkt met nieuwe kennis voortzetten.

Just my two cents.

Ben overigens zelf fervent gebruiker van de Apple Magic Mouse (2). Werk, thuis, on the road. Maar ben dan weer niet echt een gamer. Wel vrij kleine handen voor mannen begrippen :X

[ Voor 16% gewijzigd door RobIII op 12-12-2020 11:02 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pred
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-07 20:53
Ik ben al jaren tevreden met de Logitech MX Anywhere S2. Doet maanden op één lading (dagelijks gebruik, ~8u). Software is soms wel naadje.

En opladen kan gewoon tijdens gebruik (in tegenstelling tot Apple Magic Mouse).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jinsoku
  • Laatst online: 07-07 10:54
Ik heb laatst de Logitech G Pro gekocht hij is 125 mm maar werkt prima hij heeft een enorm goede batterij duur en is goed gebouwd! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 310408

Bad Brains schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 02:28:
Manufacturer Madcatz
Series R.A.T. 4+
En is een prima muis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 14:42
Logitech MX Anywhere 2 of de Logitech Pebble, klein maar fijn.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ladyluck
Uszka schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 08:39:
pricewatch: Logitech MX Anywhere 3 Zwart bevalt mij uitstekend. Kan ook bedraad gebruikt worden met de bijgeleverde USB oplaadkabel.
pricewatch: Corsair Harpoon RGB Wireless Gaming Mouse is een wat kleinere gaming muis. Ligt erg prettig in de hand en kan ook bedraad gebruikt worden wat sws aan te raden is want de batterijduur vind ik erg kort.
hier stond eerst een vraag maar die is niet meer relevant edit: na wat meer research lijkt het toch niet supergeschikt voor gamen want de muis kan wel bedraad gebruikt worden maar dit is alleen voor het opladen en de data word alsnog via de wireless verbinding verstuurd. thanks alsnog!

[ Voor 30% gewijzigd door ladyluck op 12-12-2020 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ladyluck
Pred schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 10:14:
Ik ben al jaren tevreden met de Logitech MX Anywhere S2. Doet maanden op één lading (dagelijks gebruik, ~8u). Software is soms wel naadje.

En opladen kan gewoon tijdens gebruik (in tegenstelling tot Apple Magic Mouse).
hier stond eerst een vraag maar die is niet meer relevant edit: na wat meer research lijkt het toch niet supergeschikt voor gamen want de muis kan wel bedraad gebruikt worden maar dit is alleen voor het opladen en de data word alsnog via de wireless verbinding verstuurd. thanks alsnog!

[ Voor 36% gewijzigd door ladyluck op 12-12-2020 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ladyluck
Drardollan schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 14:26:
Logitech MX Anywhere 2 of de Logitech Pebble, klein maar fijn.

[ Voor 47% gewijzigd door ladyluck op 12-12-2020 19:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pred
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-07 20:53
ladyluck schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 18:39:
[...]

thanks! aan jou dezelfde vraag over de MX Anywhere- die ziet er goed uit maar ik vroeg me af of je ook ervaring hebt met er games mee spelen?
Ik speel er geen games mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F T
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22-03 12:28

F T

Bad Brains schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 02:28:
Manufacturer Madcatz
Series R.A.T. 4+
Product Dimensions 10.95 x 8.74 x 3.79 cm; 122 Grams

Veel kleiner ga je niet vinden ben ik bang.

https://thegamingsetup.co...es/mouse-size-chart-table
Deze inderdaad! Daarnaast ook de R.A.T. 1+, 2+ en misschien Pro S.
Madcatz maakt onder andere gaming muizen voor portable gebruik. Ik heb wel eens een opvouwbare controller van hen gezien en ik was verbaasd hoe klein die was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Airwin_
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 26-01 17:52
Ik heb zelf de razer viper mini en moet zeggen dat hij me erg goed bevalt. Is met zijn 61 gram ook nog eens een van de lichtste muizen zonder gaten in de shell.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Het_Eendje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:56
Je hebt niet zoveel aan mijn reactie, behalve dat een muis met een lengte van 83mm wel bestaat.. Helaas merkloos, made in China. Het heeft wel een dongle. Ik weet niet meer waar ik deze vandaan heb, mogelijk van de Action.. Het is niet zo'n geweldig ding (rechter muisknop heeft kuren bv.). Misschien heeft iemand een suggestie waar ik meer info op deze muis zelf kan vinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p73ZtXhaCsrADXg-Twx5vcaka5g=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6IX0PrkId7Tsxqfyx5Wq3P35.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NEylQhoqc5lNyYN52wv10FNh4VQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LHiY0xUn4X3kuo5DiTLCK980.jpg?f=fotoalbum_medium

[edit]Ik heb inmiddels iets meer informatie, nadat ik 'm even heb aangesloten. Het hardware-ID is volgens apparaatbeheer HID\VID_2635&PID_0601&REV_0100 en dat doet vermoeden dat het een muis is van Wacom Technology is. Maar ja..

[ Voor 18% gewijzigd door Het_Eendje op 12-12-2020 23:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-06 11:17
https://www.rocketjumpninja.com/top-mice
Deze lijst sorteren op lengte, onder 10cm is er inderdaad niets maar er zijn wel wat top picks te vinden bij 11-12cm lengte.

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ladyluck
JWL92 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 09:43:

ik wou dit nog even markeren als het beste antwoord- ik heb idd filmpjes van rocketjumpninja gekeken en heb uiteindelijk voor een Glorious Model O- gekozen, toch groter dan ik origineel zocht maar ik ben er alsnog blij mee- vooral fan van hoe licht hij is ook, en omdat het een relatief lage muis is (niet een hoge bobbel achterop) valt de lengte me niet teveel lastig.

on the off chance dat iemand in de toekomst dit topic leest omdat ze mijn vraag ook hebben- muisjes van 10cm of minder die echt goed zijn voor gamen (snelle reactietijd, aanpasbaar dpi etc) bestaan in principe wel maar het zijn hele basic muizen die je moet bestellen uit bijv china of korea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcvos
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-05 16:55
Hoe klein wil je het hebben? Reismuizen zijn vaak erg klein. Ik heb ooit een hele kleine Thinkpad muis gekocht die eerst door mijn vrouw is ingepikt tot ik hem terugvorderde voor onze 6-jarige zoon die voor de thuislessen van school ook een laptop moet gebruiken. Hij is perfekt voor zijn handen.

Ze zijn alleen niet erg fancy qua features.

Muisgrootte is iets waar in het verleden volgens mij weinig op werd gelet (in ieder geval door mij), maar nu mijn hele gezin aan laptops moet werken, zijn we toch even gaan ruilen zodat ik met mijn kolenschoppen de grootste muis hou, de jongste de kleinste, en mijn vrouw en onze tiener ergens er tussenin. Het zou goed zijn als ze hetzelfde model muis in verschillende maten uit zouden brengen.
Pagina: 1