Ik raak weer eens niet op het netwerk ...

Pagina: 1
Acties:

• F.U.B.A.R
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-07 22:15
Eindelijk mijn PC terug, dus ik dacht dat ik onmiddellijk op het netwerk van de univ kon.

NOT! Netwerkkaart geïnstalleerd, gereboot, geen resultaat. Ik heb dus een hoop netwerkinstellingen liggen te veranderen ("tweaken" :P) zonder enig resultaat. Ook als ik de netwerkkaart opnieuw installeer maakt het nix uit: ik kom niet op het netwerk.

Als ik WINIPCFG doe, dan krijg ik een foutmelding dat hij het IP-adres niet kan lezen.

Ik weet dat als ik Windows98 SE opnieuw installeer, hij het wel zal doen, maar daar heb ik geen zin in.
En volgens mij komt het gewoon omdat de foute instellingen blijven staan in een bestand dat niet wordt verwijderd als ik de netwerkkaart uit de hardwarelijst gooi.

Welke bestanden regelen het netwerkverkeer en welke kan ik daarvan verwijderen om een "schone" netwerkvrije Windows te krijgen?

Verwijderd

Heb je geen andere NIC liggen? Als je 't daarmee probeerd, maakt ie wel een ander IP aan, omdat deze nic onbekend is bij win98.

• F.U.B.A.R
Geen NIC op overschot. Helaas.

Waarom zou dat helpen?

Verwijderd

Zo te lezen ga je ervanuit dat het een driverprobleem betreft.

start regedit op en ga naar :
Hkey_local_machine
en verwijder de key "ENUM"

Start de computer opnieuw op en alle drivers zijn verdwenen, installeer windows 98 opnieuw en kijk of dit resultaat oplevert.

Anders wil het wel eens helpen als je het pci-netwerkkaartje in een ander slot zet, misschien dat ie 'm dan opnieuw vindt.

Verwijderd

Op zondag 12 augustus 2001 21:16 schreef F.U.B.A.R het volgende:
Eindelijk mijn PC terug, dus ik dacht dat ik onmiddellijk op het netwerk van de univ kon.

NOT! Netwerkkaart geïnstalleerd, gereboot, geen resultaat. Ik heb dus een hoop netwerkinstellingen liggen te veranderen ("tweaken" :P) zonder enig resultaat. Ook als ik de netwerkkaart opnieuw installeer maakt het nix uit: ik kom niet op het netwerk.

Als ik WINIPCFG doe, dan krijg ik een foutmelding dat hij het IP-adres niet kan lezen.

Ik weet dat als ik Windows98 SE opnieuw installeer, hij het wel zal doen, maar daar heb ik geen zin in.
En volgens mij komt het gewoon omdat de foute instellingen blijven staan in een bestand dat niet wordt verwijderd als ik de netwerkkaart uit de hardwarelijst gooi.

Welke bestanden regelen het netwerkverkeer en welke kan ik daarvan verwijderen om een "schone" netwerkvrije Windows te krijgen?
Kontroleer je IRQ. en verplaats de kaart naar een ander slot.

Verwijderd

winipcfg \release all
winipcfg \renew

welke meldingen krijg je dan?

• F.U.B.A.R
Het is opgelost: Win98 SE ff opnieuw geïnstalleerd.

Toch bedankt voor alle hulp.

En gooi er maar een slotje op! ;)
Pagina: 1