Welk 4k monitor kan ik het beste kopen bij mijn RTX3080

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatadous
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-01-2024
Hallo,

Ik vroeg mij af welk 4k monitor het beste bij een RTX3080 past.

De volgende twee heb ik op het oog:

- LG UltraGear 27GN950
- ASUS ROG Strix XG27UQ

De LG trekt mij het meest aan qua uiterlijk. Daarnaast heeft dit type ook een quad HD variant, waarbij ik later een mooi setje heb voor competitive en singleplayer gaming.

Voor de Asus heb ik enkel een quad HD variant kunnen vinden die 24inch is, in plaats van 27. Weet iemand eventueel of er een 27inch quad HD variant op de markt is?

Mijn grootste vraag zit in het Freesync en G-sync verhaal.

Ik begreep altijd dat Freesync optimaal is voor AMD videokaarten en G-sync voor Nivdia kaarten. Nu is het zo dat de LG monitor enkel 'G-sync compatible' is met 'Freesync pro', waardoor het waarschijnlijk niet optimaal gebruik kan maken van de G-sync op mijn Nvidia kaart.

De Asus monitor beschikt wel over 'G-sync premium', ik begreep dat je hiermee optimaler beeld krijgt bij .
4k gaming.

Kan iemand mij uitleggen of het echt een groot verschil zal gaan maken als ik een 'G-sync compatible' of 'G-sync premium' monitor koop?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08:02
Maakt het verschil: ja.
Kan je gamen op een g-sync compatible: ja

PS, competitief gamen doe je niet op 4k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatadous
Whatadous schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 20:13:
Daarnaast heeft dit type ook een quad HD variant, waarbij ik later een mooi setje heb voor competitive en singleplayer gaming.
Maar bedankt, dan weet waar ik naar moet zoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:48

jdh009

FP ProMod
Kan ik daar uit opmaken dat je een tweede scherm neemt zonder 4K? Ik weet niet of je ze dan wil laten matchen op formaat of dat ze af mogen wijken. Zo ja, is 27 niet te groot voor competitief gamen? De meeste pro spelers zitten op 24-25 inch omdat je bij grotere schermen je hoofd moet gaan bewegen (en dus trager in reactie). Wat voor een soort genre wil je gaan spelen?

Wil je nog iets doen met Photoshop of videobewerking waarbij de kleurweergave belangrijk is op je 4K scherm?

Je kan trouwens prima met die kaart gamen op 4k, je zal dan wel keuzes moeten maken in de settings. Voor casual games maakt de frame rate een stuk minder uit.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatadous
Klopt het tweede scherm wil ik dan op een Quad HD hebben.

Ik ben zelf geen pro gamer, dus een 27inch is voor mij dan nog prima! Van wat ik had gelezen heb je met games als Call of duty of Battlefield, net wat meer voordeel met een Quad HD scherm, Aangezien je daar dan de hogere frames in haalt.

Voor beide wil ik in ieder geval het volgende:

- 1ms reactie tijd
- IPS
- 144hz+

Photoshop gebruik ik inderdaad wel eens, maar de focus ligt wel op gaming.

Ik had verder nog een Asus ROG model gevonden van 27 Inch, maar mocht je nog een mooi model adviseren, dan hoor ik dat natuurlijk graag!