Toon posts:

IBM of Maxtor harde schijf?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,
ik heb een vraagje. Ik ga vanavond een systeempje bestellen, maar nu weet ik nog niet welke harde schijf ik moet nemen. Ik heb de keuze tussen deze 2:
-IBM Deskstar 60 GXP - 40Gb/7200rpm
-Maxtor Dmax Plus 60 - 30Gb/7200rpm

Ze zijn even duur, dus daarom hoef ik het niet te laten :) Maar ik heb gehoord dat de maxtor sneller is. Welke zouden jullie kiezen?

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-04 22:37
Ik zou voor de grootste kiezen... Die evt. extra snelheid zul je weinig van merken denk ik...

Verwijderd

Koop nou maar MAXTOR, want IBM blijft enorm veel utval hebben,

en als je 1 ding niet wil is dat je DATA kwijt raakt...

Verwijderd

Topicstarter
is dat echt zo, of heb je dat gewoon 1 ker gehoord? Kijk, nu al 2 meningen, en 2 verschillende.. Please help, ik wil nu zo bestellen!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Misschien ook even search gebruiken, dit soort vragen is al erg vaak langsgekomen. En dan had je meteeen geweten dat IBM een erg hoog uitvalspercentage heeft.... dus lijkt mij de keuze voor je data wat makkelijker.........

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:21

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E20 - energieprijzen, economische vluchtelingen (Dubai) en tax op vermogen.

Verwijderd

Nee dit verzin ik niet... dit is al een jaar bekend... en het zou met de nieuwe generatie IBM schijven verholpen moeten zijn maar dat blijkt niet zo te zijn, volgens vele test sites...

Zelfs een vriend van me kocht een enorm dure SCSI HD van IBM zo een 10000 toeren geval, onbetaalbaar. Binnen 1 week al badsectors... vet kut...

Verwijderd

Topicstarter
dan ga ik maar voor de maxtor he 8-) !!
Heel erg bedankt..
Hebben jullie nog iets te zeggen??

Verwijderd

JEkan voor maxtor nog acoustic manager downloaden... standaard staat die op zijn stilste stand... zet hem in de middenstand... dus dat is niet de UIT stand... maar de snelste stand... dan is die nog wat sneller

Verwijderd

geen van beide.. neem lekker een Western Digital...zijn kwalitatief net zo goed als maxtor en ibm, maar dan zonder een hoop gezeik.

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op zondag 12 augustus 2001 21:46 schreef boffers het volgende:
dan ga ik maar voor de maxtor he 8-) !!
Heel erg bedankt..
Hebben jullie nog iets te zeggen??
Niets te zeggen. Maar 1 vraagje:
Wat zijn je specs voor je nieuwe systeempje? >:)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-04 20:09
He welke dork vergelijkt er nu SCSI schijven met IDE?

Hoe kun je het nu in je hoofd halen om een lijn te trekken tussen (vermoedelijk) hoge uitval bij de 60GXP's en een SCSI schijf van 'een vriend'?? :? |:(

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

Verwijderd

Op zondag 12 augustus 2001 22:05 schreef DarkHelmet het volgende:
He welke dork vergelijkt er nu SCSI schijven met IDE?

Hoe kun je het nu in je hoofd halen om een lijn te trekken tussen (vermoedelijk) hoge uitval bij de 60GXP's en een SCSI schijf van 'een vriend'?? :? |:(
HALLO DOE JIJ IS WAT RUSTIG AAN VRIEND!!!

ik wil alleen maar staten... dan dus niet alleen de IDE diskjes van IBM te kampen hebben met problemen,

en dat jij zo achterlijk reageert hierop zegt heel wat over jou referentiekader

Verwijderd

Topicstarter
dit is het systeempje:
1,2 ghz athlon,
MSI K7T-Turbo,
Leadtek 2MX-400 64 Mb SDR TV-Out
Dvd-rom Pioneer 16x 116
256 Mb pc133 SDRam
Climax 219 Blue 300watt

Dus welk schijf.. En ik heb nu al een hele hoop gelezen met problemen van harddisks in andere topics. Geef me gewoon een aantal reden waarom ik voor welke moet kiezen????

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-01 21:49
Ik zou in dit geval dan de IBM nemen. Die is groter en staat bekend om zijn prestaties. En als er wat mis gaat kun je ze altijd nog ruilen. Ik heb er nu twee, de eerste die ik kreeg was beschadigd maar met de huidige geen problemen en erg snel.

• ShinDog
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-12-2023
Op zondag 12 augustus 2001 22:37 schreef boffers het volgende:
dit is het systeempje:
1,2 ghz athlon,
MSI K7T-Turbo,
Leadtek 2MX-400 64 Mb SDR TV-Out
Dvd-rom Pioneer 16x 116
256 Mb pc133 SDRam
Climax 219 Blue 300watt

Dus welk schijf.. En ik heb nu al een hele hoop gelezen met problemen van harddisks in andere topics. Geef me gewoon een aantal reden waarom ik voor welke moet kiezen????
Zie mijn signature. Alleen maar maxtor in mijn systeem en geen problemen.

• ferdinand
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-02-2025
(jarig!)
Het is natuurlijk wel zo dat IBM de reputatie heeft dat zijn schijven goed werken. Soms werken bepaalde systemen alleen maar stabiel met IBM schijven(vraag me niet waarom). Het enige wat ik kan aanraden is wat reviews lezen over die twee schijven.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 12 augustus 2001 22:39 schreef _Jona_ het volgende:
Ik zou in dit geval dan de IBM nemen. Die is groter en staat bekend om zijn prestaties. En als er wat mis gaat kun je ze altijd nog ruilen. Ik heb er nu twee, de eerste die ik kreeg was beschadigd maar met de huidige geen problemen en erg snel.
K, ik heb nu veel gelezen, en ook op storage review.. Dus ik kies denk ik toch maar voor de ibm. Ik bedoel, ik weet niet al te veel van harde schijven, maar na heel veel topics gelezen te hebben is de ene tegen ibm, en de andere tegen maxtor. Ik denk echt dat het gewoon met niet al te veel geluk heeft te maken.. En er worden toch meer ibm's verkocht dan maxtor, of nie?

Ik ga denk ik dus toch maar voor de ibm.. Nog iets te te voegen?

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op zondag 12 augustus 2001 21:50 schreef Techwarrior het volgende:
geen van beide.. neem lekker een Western Digital...zijn kwalitatief net zo goed als maxtor en ibm, maar dan zonder een hoop gezeik.
Vind ik ook. Lekker stil. Iets minder snel. Betrouwbaar. En goedkoper.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Mja ik heb vorrige week me nieuwe IBM binne gekregen heb m toch gehouden ondangs alle "uitvallers" heb m nu aan de praat hij bleek niet goed met me samsung hd overweg te kunnen :)
Heb ook een maxtor 7200rpm die was na een paar weken stuk.

Hij loopt nu als een trein en ik ga er vanuit dat hij dat blijft doen. ;)

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

hmm veel mensen kopen gewoon een IBM omdat die goed is, en dan hoor je idd dat IBM meer uitvalt, omdat meer mensen die hd's hebben.

Ik zou voor die IBM gaan, voorral omdat die groter is. En net wat ze hierboven zeggen van snelheidsverschil zul je weinig merken aangezien de IBM ook zeer snel is.

Verwijderd

Topicstarter
dat denk ik ook..
Ben alleen een beetje bang geworden door al die harde schijven die stuk zijn/gaan. Had ik nog niet zoveel eerder gehoord.. Maar de ibm wordt 't denk ik!

Verwijderd

whehe twijvelaar :)
Heb ik ook altijd hoor met hardware:)

Bestel maar gewoon die IBM dat kwam denk ik het eerste in je op anders krijg je later spijt( heb ik ook vaak gehad ).

Greetz:)

Verwijderd

Topicstarter
is goed, ik ga hem nu bestellen..

Jongens heel erg bedankt voor alle antwoorden.. Enne, als ik problemen met mn ibm harddisk krijg weet ik waar ik hulp kan krijgen ;)

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Op zondag 12 augustus 2001 23:07 schreef boffers het volgende:
is goed, ik ga hem nu bestellen..

Jongens heel erg bedankt voor alle antwoorden.. Enne, als ik problemen met mn ibm harddisk krijg weet ik waar ik hulp kan krijgen ;)
haha, suc6 met bestellen! :)

• DarkHelmet
-KOD- > sorry ik reageerde wat fel. Geen harde gevoelens, OK? :D

Maar ik was het dan ook zat om de hele tijd van die rare redenaties te lezen.
"Een vriend van mij had een SCSI harddisk, van IBM, en die ging ook kapot, dus zijn ze klote!"

En dat hij problemen heeft met SCSI (ookal zijn eht 4 schijven) wil niet zeggen dat het probleem zich voordoet bij alle SCSI schijven.

Je moet het geheel kunnen overzien, en vooralsnog heb ik hier niemand van de RMA afdeling van IBM gezien.....

Zelf werk ik sinds kort op de TD van een grote computerzaak. Naar eigen zeggen verkopen ze erg veel IBM IDE, dus ik zal eens vragen of ze uitval van IBM tegen een Maxtor uit kunnen zetten of zoiets.

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

• Glival
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-04 09:34
Comptechworld vertelde mij dat ze absoluut geen hoger uitvalpercentage hadden in de 60GXP-serie, alleen de 45GB-versie van de 75GXP-serie. Als je naar benchmarks kijkt, komt IBM er vrijwel altijd beter uit, dus waarom zou je (als de prijs vrijwel gelijk is) niet de snelste HD kopen?

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21-04 15:00

Kirpeknots

Wazzup!

Ik heb hier 2 IBM 75GXP 45Gb's in raid hangen.

Ben er erg tevreden over. Ze zijn snel, en probleemloos bij mij. Draaien nu sinds Jan. 2001 24/7 zonder problemen.

• Polle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-04-2021
Leuk systeempje btw, alleen jammer van die MX...

Verwijderd

Ik zou die IBM nemen, want die heb ik momenteel ook. En ik kan je zeggen dat die aardig de pan uit rouleert 8-)

Lekker snel en ontzettend stil, echt een verbetering ten opzichte van de 75GXP serie.

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-04 20:59
Op maandag 13 augustus 2001 15:44 schreef BlackHawk het volgende:
... echt een verbetering ten opzichte van de 75GXP serie.
Heb zelf die 75GXP en die vind ik ook erug goed, met andere woorden waar baseer je op dat de 60GXP duidelijk beter is dan de 75GXP?

Echt veel sneller zullen ze niet wezen denk ik...

• DarkHelmet
Vandaga gekeken naar het uitval percentage bij de TD. Was niet schrikbarend hoog.

Ongeveer normaal. Ze worden ook het meest verkocht, dus zowiezo zag je andere minder snel terug. En er zaten zowiezo al 4 schijven van mij tussen, die uitvallers waren door een rotte HPT366 controller.
Dus niks mis mee.

Het enige wat er met de 60GXP is dat je ze beter niet in RAID kan draaien, groter risico.

• Glival
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-04 09:34
Op maandag 13 augustus 2001 19:19 schreef DarkHelmet het volgende:
Het enige wat er met de 60GXP is dat je ze beter niet in RAID kan draaien, groter risico.
Waar baseer je dat op? Ik ben van plan 2 60GXP's te kopen voor RAID0, dat kan ik volgens jou dus beter niet doen?

Verwijderd

Vind het best jouw geld... jouw data

Laatst was er weer een topic en ik geloof zelfs hier in de nieuws... dat zelfs de nieuwe IBM harddisks nog steeds een schrikbarend hoge uitval hebben...

Wat is het belangrijkste bij dataopslag???

Dat het safe is??? of snel???

Jouw keuze...

THat's all I am gonna Say

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-04 22:28
Op zondag 12 augustus 2001 22:34 schreef -KOD- het volgende:

[..]
ik wil alleen maar staten... dan dus niet alleen de IDE diskjes van IBM te kampen hebben met problemen,
Tsja, een uitval van een SCSI hd en er zijn ook meteen problemen met de SCSI schijven. Bij de IDE versies zijn er nieuwspostings over gemaakt.
Als er bij Volkswagen problemen zijn met de 1.6 liter motoren en er staat een GTI langs de kant van de weg dan ga je toch ook niet verkondigen dat er ook problemen zijn met de motor van de GTI serie. (Snappie) Er is een verschil tussen incidenteel en regelmatig.

Ik zit zelf ook te twijfelen of ik een Maxtor 40 Gb of IBM 40 Gb zal kopen. Met nieuwe Maxtors en IBM's heb ik geen ervaring, ik heb een 15,3 Gb 7200 RPM Maxtor gehad, goed schijfje en ook een 13,5 Gb IBM DJNA 7200 RPM, ook goed. Maar ja, dat zijn dus geen schijven uit de kritieke serie. Ik denk toch meer aan het halen van een 40 Gb Maxtor.
Pagina: 1