Extra videokaart voor 5e monitor/2e werkplek.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-10 19:16
Ik heb een computer met een 2080 ti videokaart, hiervan zitten de 3 displayport en 1 hdmi aansluiting al vol voor een racesim rig.
Ik wil nu op een bureau een 5e monitor aansluiten om oa. andere games te spelen.

Er zit een usb-c aansluiting op de 2080 ti, maar dit schijnt niet te werken als je al 4 monitoren aangesloten hebt. Ik heb niet kunnen vinden of je makkelijk kunt schakelen tussen de usb-c en de HDMI poort, ik heb al ruzie met het schakelen tussen nvsurround en 3 losse schermen.

Kan ik nu een goedkope videokaart erin steken, hier de 5e monitor op aansluiten en de hardwareversnelling van de 2080 ti gebruiken om de games te spelen?
Ik heb een AMD 3900x cpu, dus de video out op het moederbord geeft geen beeld waarmee ik het snel kan proberen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:37
Nee, de videokaart waarop de monitor is aangesloten voert het werk uit. Wil je 2080 Ti prestaties op de 5e monitor dan moet er een 2e 2080 Ti in het systeem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Of pak een simpele HDMI/DP switch aangezien je zegt ze niet tegelijk te gaan gebruiken, het alternatief is om te zoeken naar een monitor welke Displayport Daisychaining ondersteunt indien alle 5 de schermen tegelijk aan moeten.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
Uszka schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 20:23:
Nee, de videokaart waarop de monitor is aangesloten voert het werk uit. Wil je 2080 Ti prestaties op de 5e monitor dan moet er een 2e 2080 Ti in het systeem.
Dank je wel, hier was ik al bang voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
D4NG3R schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 20:27:
Of pak een simpele HDMI/DP switch aangezien je zegt ze niet tegelijk te gaan gebruiken, het alternatief is om te zoeken naar een monitor welke Displayport Daisychaining ondersteunt indien alle 5 de schermen tegelijk aan moeten.
Niet aan gedacht, bedankt.
Maar eens kijken hiernaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-10 12:57

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

Nog een optie: pak een domme splitter, je hoeft alleen maar te zorgen dat één van de monitoren van je rig gedupliceerd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:19

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Een optie uit de oude doosch is een 3dfx Voodoo 2 uit 1998 op de kop tikken ;). Destijds revolutionaire 3d graphics op 800x600, en die luste je dan extern door vanaf een andere gpu :P.

Raar eigenlijk dat dat toen zo makkelijk ging maar tegenwoordig niet meer.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

DeNachtwacht schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 21:21:
Een optie uit de oude doosch is een 3dfx Voodoo 2 uit 1998 op de kop tikken ;). Destijds revolutionaire 3d graphics op 800x600, en die luste je dan extern door vanaf een andere gpu :P.

offtopic:
De Voodoo2 was een dedicated 3D GPU en vereiste een 2D kaart welke werd doorgelust, dat had niks te maken met de monitor of eventuele extra outputs. :>

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Omdat hier ook 2D nodig is dan eerder een Banshee of een V3 :+

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans

Toen ging het ook niet zo makkelijk. Het doorlussen misschien wel, het was tenslotte maar 1024 x 768 max, maar de game moest het ook ondersteunen. Verder was ik dagen, weken, maanden, kwijt aan het optimaliseren van irq’s, autoexec.bat en config.sys. De laatste byte proberen vrij te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:51
Ik had dezelfde uitdaging met 3 schermen op de rig via display port + HDMI dashboard en een los HDMI scherm op m'n bureau.

Ik heb uiteindelijk voor de niet GPU intensieve taken het dashboard scherm aangesloten op m'n moederbord HDMI uitgang. Dit zodat alle "game/performance" schermen zijn aangesloten op de RtX3080.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
mr.DJ95 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 11:47:
Ik had dezelfde uitdaging met 3 schermen op de rig via display port + HDMI dashboard en een los HDMI scherm op m'n bureau.

Ik heb uiteindelijk voor de niet GPU intensieve taken het dashboard scherm aangesloten op m'n moederbord HDMI uitgang. Dit zodat alle "game/performance" schermen zijn aangesloten op de RtX3080.
Goed dat je dat zegt, op het huidige hdmi scherm hoeft alleen de timetable en dergelijke op getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:51
jbbrans schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 13:47:
[...]

Goed dat je dat zegt, op het huidige hdmi scherm hoeft alleen de timetable en dergelijke op getoond te worden.
Jup, heb ik dus ook. Alles wat Simhub doet heeft geen gpu kracht nodig. Scheelt een poortje zo en een dure extra kaart of moeilijke oplossing.
Pagina: 1