Windows 10 externe monitor schaling issue?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aartvark013
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:31
Sinds kort een nieuwe laptop HP elitebook x360 en aangesloten op mijn bestaande LG 34 inch (3440*1440) scherm. Dit werkte initieel prima.

Ik heb nu sinds kort het probleem dat de tekst onder de icons op het bureaublad heel erg klein is geworden, terwijl de icons zelf een prima grootte hebben. Ook in de Windows verkenner is de tekst van bijv, de bestandsnamen heel klein geworden. Terwijl als ik bijv. Outlook gebruik dan is alles prima qua grootte van de tekst precies zoals je zou verwachten.

Dit effect heb ik nu zowel op mijn externe 34 inch scherm, maar ook op mijn laptop scherm als ik die stand-alone gebruik.

Heb wat lopen stoeien met display schaling, die stond op de recommanded (100%) setting. Als ik bijv. naar 150% ga dan is de tekst onder de icons op het bureaublad weer goed leesbaar, echter de icons worden nu ook monsterachtig groot, ook bijv. Outlook schaalt dan ook mee. Op deze manier heb ik niks aan mijn 34 inch scherm. NB. met mijn vorige W7 laptop had ik dit soort problemen helemaal niet.

Kan zowel hier op het forum, maar ook op Google niets hierover vinden van anderen die vergelijkbare problemen hebben.

Iemand wijze raad? :?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02:46

DeTeraarist

#Boots2Asses

Klinkt alsof je bent ingezoomd op je desktop/verkenner. Rechtermuisknop op je desktop > Beeld > Normale pictogrammen of de zoom stapsgewijs instellen met ctrl en draaien aan je muiswiel. Dat laatste is vaak de reden waarom er in- of uitgezoomd is zonder dat mensen het weten. Dit werkt zowel op je desktop als je verkenner. Ook werkt het in Outlook en andere programma's, alleen staat dat los van je desktop/verkenner.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aartvark013
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:31
@DeTeraarist dank voor je bericht en suggesties. Met Ctrl-Muiswiel kreeg ik niet het gewenste resultaat.

Uiteindelijk na een tip van iemand anders de schaling op 100% gezet (ipv 150% recommended) uitgelogd en opnieuw ingelogd. Uiteraard is alles dan te klein, maar vervolgens op 125% gezet en nu schaalt de tekst onder de icons en in Windows verkenner weer netjes mee, zonder dat het in Outlook allemaal weer te groot wordt.

Voor mij nu opgelost, wel raar gedrag.