Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smokeyy_TR
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-05 18:10
Mijn vraag
In HA (home assistant) wil de data van mijn Smartplug gebruiken. Ik wil op mijn dashboard het stroomverbruik kunnen zien. Alleen komt er geen data binnen. Het toevoegen van de smartplug deed ik via integrations en dan TP link KASA en toen werd het gelijk herkend. Mijn vraag is zijn er mensen die ook een smartplug hebben (HS110) of er verstand hebben ervan. Want ik loop nu vast.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Home assistant

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

https://www.home-assistant.io/integrations/tplink/
Voor het toevoegen van de smartplug en gegevens toevoegen op mijn dashboard.

https://alerts.home-assistant.io/#tplink.markdown
Blijkbaar is de API locked geworden en is niet meer toegankelijk. Zou het daarmee te maken kunnen hebben?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:22
Ik heb hem even snel opgezocht, maar volgens mij ondersteund deze plug dat niet. Je kan er alleen mee in en uitschakelen.

Edit: zie verschillende berichten, kan je in de app wel verbruik zien?

[ Voor 23% gewijzigd door Knielen op 12-12-2020 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smokeyy_TR
Knielen schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 20:11:
Ik heb hem even snel opgezocht, maar volgens mij ondersteund deze plug dat niet. Je kan er alleen mee in en uitschakelen.

Edit: zie verschillende berichten, kan je in de app wel verbruik zien?
In de app kan ik alleen het verbruik zien helaas. Ik heb juist deze smartplug gekocht voor de gegevens die hij kan leveren aan mijn home assistant. Ik kwam er later achter dat het niet zo eenvoudig was.
Heb jij nog een idee wat ik kan proberen. Denk jij dat het met de closed API te maken heeft? Zelf heb ik veder niet echt veel verstand van HA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:22
Ticket aanmaken bij TP Link dus voor custom firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smokeyy_TR
Yes daar ga ik mee aan de slag dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:21

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Je hebt het over een TPLink HS110? Die worden in HA ondersteund met de TP Link integratie, om de waardes (huidig verbruik, amps, watt, etc.) bruikbaar te maken moet je daarnaast nog een aantal templates aanmaken. Lees even een paar paginas terug in het Home Assistant topic, daar is dit vrij recent besproken. Er zijn configs gedeeld en er wordt uitgelegd hoe je de templates kan toevoegen. :)

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smokeyy_TR
Ik heb de templates toegepast en ook toegevoegd op mijn dashboard. Helaas komt er geen data binnen. Ik heb inmiddels een bericht gestuurd bij de communityforum van TP link. En ik krijg een ander firmware waar de API wel open is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smokeyy_TR
Ik heb besloten om het terug te sturen en ik ga nu een andere kopen.
Pagina: 1