Hallo allen,
Ik kom hier voor advies over een geschil wat ik heb met een bedrijf waar ik een moederbord heb gekocht.
Ik zal even bij het begin beginnen, wel zo makkelijk
Ik heb een ASUS ROG STRIX X399-E GAMING met een 1950x en een corsair 128gb corsair geheugen set van 8 strips (Corsair Dominator Platinum cmt128gx4m8c3200c16)
Dit werkte allemaal prima met elkaar.
Toen ging er een ram slot kapot. Nieuw moederbord gekocht, precies dezelfde.
Bij installatie zag ik dat er een pinnetje in de CPU socket gebogen was, zie foto onderaan.
Toch de CPU geïnstalleerd, ik dacht, misschien drukt de CPU dat pinnetje wel weer op de goeie plek.
Nu kwam ik erachter dat waarschijnlijk door dat gebogen pinnetje de helft van de ram slots niet herkend wordt.
Ik heb het bedrijf waar ik het mobo aangekocht heb gemaild en die zeggen het volgende:
Wat zijn mijn opties hierin? Ik heb het idee dat ik in principe niks verkeerd heb gedaan en gewoon een nieuw moederbord moet krijgen. Of is dit anders?
Graag jullie advies
Ik kom hier voor advies over een geschil wat ik heb met een bedrijf waar ik een moederbord heb gekocht.
Ik zal even bij het begin beginnen, wel zo makkelijk
Ik heb een ASUS ROG STRIX X399-E GAMING met een 1950x en een corsair 128gb corsair geheugen set van 8 strips (Corsair Dominator Platinum cmt128gx4m8c3200c16)
Dit werkte allemaal prima met elkaar.
Toen ging er een ram slot kapot. Nieuw moederbord gekocht, precies dezelfde.
Bij installatie zag ik dat er een pinnetje in de CPU socket gebogen was, zie foto onderaan.
Toch de CPU geïnstalleerd, ik dacht, misschien drukt de CPU dat pinnetje wel weer op de goeie plek.
Nu kwam ik erachter dat waarschijnlijk door dat gebogen pinnetje de helft van de ram slots niet herkend wordt.
Ik heb het bedrijf waar ik het mobo aangekocht heb gemaild en die zeggen het volgende:
Dat ik pas een maand na ontvangst besluit mijn systeem in elkaar te zetten is toch geen reden om geen garantie te geven.Een gebogen pin valt niet onder de garantie, dit wordt gezien als een gebruiksfout. Als u een moederbord heeft ontvangen met een gebogen pin dan had u dat direct moeten melden. Nu zijn we 1 maand verder kan ik dit niet meer als een DOA in behandeling nemen.
Ik wil het moederbord best retour nemen voor onderzoek. Maar de kans is groot dat het wordt afgewezen door Asus.
Wat zijn mijn opties hierin? Ik heb het idee dat ik in principe niks verkeerd heb gedaan en gewoon een nieuw moederbord moet krijgen. Of is dit anders?
Graag jullie advies
:strip_exif()/f/image/llokI2fwD45gJsjiBKrW3Izm.jpg?f=fotoalbum_large)