Internet kabel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefce2006
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-01-2021
Hallo,

Ik ben van plan een PC te kopen, maar ik zit te twijfelen of daar wel een internet kabel in kan, ik kon dit ook niet vinden op Google. Dus mijn vraag is, heb je iets speciaals nodig om een internet kabel in een pc te doen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:57
Vast wel, maar vooruit. Ik zal je huiswerk doen. Wat wil je kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-10 18:32
Internetkabels bestaan niet, waarschijnlijk bedoel je netwerkkabel. Kijk of de pc die je wilt kopen een netwerkpoort heeft, dan weet je genoeg. Als het een normale PC is, dan is de kans 99,9% dat 'ie dat heeft.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Geef (waarschijnlijk jonge TS) even de voordeel van de twijfel, zie vorig topic 500-600 euro gaming pc die gehijacked werd door een non-discussie en mod die deze snel dichtgooide....

@Stefce2006 alle moederborden die je koopt hebben een “internet” UTP/LAN/Ethernet
/Netwerk poort

[ Voor 20% gewijzigd door Breezers op 11-12-2020 18:46 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefce2006
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-01-2021
@Breezers dankjewel! Ik kon dit echt nergens vinden op een of andere manier. Dan weet ik het zeker, ik heb namelijk geen zin om iets verkeerd te doen tijdens het bouwen van mijn eerste pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Stefce2006 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 18:49:
@Breezers dankjewel! Ik kon dit echt nergens vinden op een of andere manier. Dan weet ik het zeker, ik heb namelijk geen zin om iets verkeerd te doen tijdens het bouwen van mijn eerste pc.
Jouw nog te bouwen PC heeft waarschijnlijk gewoon een standaard Gbit NIC op 't moederbord zitten waar iedere RJ45 connector in gaat passen. Ik denk niet dat je 10Gbit over je (inter)net-werk gaat 'trekken' dus een standaard CAT5-E kabel is al méér dan goed genoeg voor je.

;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Geen probleem, belangrijkste basis zaken om op te letten met het bouwen is : controleren of de afstandhouders/standoffs (soort boutjes/schroeven die zorgen dat je moederbord en behuizing geen contact/kortsluiting maken) goed zitten, CPU (processor) pinnetjes heel voorzichtig op de juiste manier in de socket plaatsen en de CPU koeler goed aansluit met een beetje thermische pasta. Als dat je lukt, dan is de rest vaak eenvoudig af te ronden zonder gevaar ;)

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:01

BeyondThunder

Lost Lightning

En kijk eerst een paar build fimpjes van Jayztwocents of Linus Tech Tips o.i.d. Daar kan je veel van leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:20

DataGhost

iPL dev

Als ik heel eerlijk ben zou ik me echt flink inlezen over het bouwen van een PC voordat je ermee bezig gaat. Als zelf uitzoeken of je een netwerkpoort hebt al te hoog gegrepen is, lijkt me de kans op een hardware-slopende fout tijdens het bouwen ook behoorlijk aanwezig. Ik denk dat je dat liever wilt voorkomen.
Pagina: 1