Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• als het ware
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:49
Hallo,

Ik ben op zoek naar een dect telefoon die onbekende nummers blokkeerd en alle andere nummers die ik niet wil horen ook. Het gaat dan om binnenkomende gesprekken.

Ik wil niet in de weer met bel met niet of andere registers, been there... done that...
Als dat werkte was ik nu niet dit bericht aan het schrijven.

Het is weer die tijd van het jaar, de energie verkopers bellen mijn nummers weer plat.
Ik doe daar niet moeilijk over, direct afkappen, niet wachten op antwoord, ophangen en direct op de bloklist ( en spam melden ) geweldige standaard functie van android.

Anonieme bellers moeten ook geblokeerd worden.
( ook weer ervaring opgedaan op android.... prachtige functie )

Maar mijn vaste lijn kan dat niet, die rinkelt nog steeds en dan zie ik weer onbekend of een 088...
Dan moet ik dat wegdrukken of wachten tot het doorgaat naar de voicemail om daar een computer te horen.
Het irriteerd me behoorlijk.

Ik zoek dus een dect Telefoon / gigaset die nummers kan blokeren

Ik ben die verkopers behoorlijk zat en bereid wat meer uit te geven
200-300 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
te bellen... duh
Helaas moet en zal mijn vrouw een vaste lijn hebben naast alle mobiele nummers in huis.

nummerherkenning en blokkering zijn de primaire vereiste.
anonieme bellers moeten ook geblokt worden
voicemail ( volgens mij standaard op alle gigaset/dect telefoons )

Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?

Nummer blokkering voor inkomende gesprekken
Anonieme nummer blokkering.

Wat heb je zelf al gevonden?
Gigaset C620 Duo ... maar die is al uit de handel.

Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Geen apple producten... verder geen voorkeur.

Welke vragen heb je hier nog over?
geen verdere vragen

Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
ik hoef geen instructies hoe ik allemaal aan kan vragen bij mijn provider of andere dienstverleners, veel te veel gedoe en ik heb er helemaal geen vertrouwen in.

Gewoon blokkeren op de telefoon

Cheers

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonschong
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-05 21:01
Iedere Fritzbox router met VoIP en dect kan dit standaard. Kun je ook je dure vaste lijn opzeggen en met nummerbehoud een VoIP abo nemen.
Werkt bij mij al 15 jaar perfect en de blokkeer lijst is inmiddels best wel lang;). Ik heb voor uitbellen voipbuster en bij cheapconnect voor 7euri/jaar mijn oude nummer om in te laten bellen.

[ Voor 78% gewijzigd door tonschong op 11-12-2020 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:41
Blokeren van nummers kan op elke mobiel (je zoekt vaste lijn, oeps)

wil je alleen nummers die je kent ontvangen of wil je specifieke nummers blokeren (bijvoorbeeld 0968*, alle nummers uit Oman)

voor thuis bellen kan je dit bij veel routers instellen / via pi.

[ Voor 22% gewijzigd door 99ruud99 op 11-12-2020 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• als het ware
hallo,
@tinschong Ik heb glasvezel, daar kreeg ik geen fritzbox bij.
Ik had er nog niet aan gedacht om dat door mijn modem te laten regelen.
Heb het eens gechecked. Helaas kan dat zte modem dat bij mij staat dat soort configs niet kwijt.

#99ruud99
Het gaat mij voornamelijk om irritante nummers te blokken die me bellen.
Van die achterlijke computers die gewoon maar door blijven gaan, en opnemen heeft geen zin.
Dan krijg je een bandje dat je een keuze menu bied of een of andere flippo die me wat probeert te verkopen.
Hele reeksen blokeren zoals landen hoeft van mij niet, mocht dat nodig zijn ga ik wel eens met mijn provider babbelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:59

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik heb zelf een Gigaset die dit kan. Maar wel beperkt, ik dacht voor 20 nummers.
Wat er gebeurt als iemand belt die geblokkeerd wordt: De telefoon neemt op en hangt direct weer op.

Ik heb ook een Fritzbox waarmee je altijd een blokkade-functie hebt. En bij een nummer wat geblokkeerd wordt krijg je een echt bandje van de telecomprovider te horen die aangeeft dat dit nummer niet in gebruik is. Geen idee hoe dit met VOIP werkt, maar blijkbaar voert die een commando af naar de SIP om dit bandje te laten afspelen. Een stuk geloofwaardiger dan een ingesprektoon.

Of neem gewoon een Asterisk-centrale of iets van FreePBX en maak een whitlelist van je meestgebelde nummers. Onbekende nummers geef je een bandje met:
Toets 1 voor privé
Toets 2 voor zakelijk

Bij 1 schakel je door naar de huistelefoon. (klachtje mogelijk als ze hiervoor durven te kiezen!)
Bij 2 schakel je door naar een bandje dat hun doorverbindt met +31 85 303 3033.
Dit nummer is van de 'Afscheeplijn' en is een leuk doolhof aan keuzemenu's waarna ze getrolld worden in de wachtstand. :P Probeer maar uit.

[ Voor 30% gewijzigd door AW_Bos op 12-12-2020 00:09 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• als het ware
Een asteriks voipsetup maken, wel eens overwogen maar nooit aan begonnen.
Het is nogal een hoop werk om dat te leren, in te richten en te configureren.
En dan moet het door de family ook nog eens geaccepteerd worden.

ik wil alleen maar nummers blokkeren en anonieme bellers negeren.

Dit schijnt nogal een opgave te zijn voor dect telefoons

Rob

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Volgens mij zijn er zat Panasonic dect toestellen die dit kunnen.
Sowieso kan deze het: https://www.panasonic.com...oons/kx-tgh713.specs.html
Maar zo zijn er vast nog veel meer. Gewoon even goed zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaDatIsPeter
  • Registratie: Februari 2019
  • Niet online
als het ware schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 16:22:
Ik ben op zoek naar een dect telefoon die onbekende nummers blokkeerd en alle andere nummers die ik niet wil horen ook. Het gaat dan om binnenkomende gesprekken.
Panasonic KX-TGP500. Is VOIP. Onbekende nummers weet ik niet, maar je kan nummers toevoegen aan een blokkeerlijst. Zal tweede hands niet veel kosten.

Je kan ook de door anderen genoemde fritzbox (tweede hands) kopen en alleen als voip adapter gebruiken.

In beide gevallen moet je dan wel de SIP/VOIP gegevens hebben van je huidige telefonie provider om je eigen apparatuur te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• als het ware
@ChinaGeek thanx... ziet er goed uit, ik zal nog eens goed kijken wat er allemaal is

@JaDatIsPeter ik heb voip overwogen, maar heb geen zin om mijn netwerk te verbouwen:
- mijn router bridgen op dat onding van telfort/kpn
- bij een storing zal de service desk stoppen met nadenken zodra ze dit zien ( en zelfs die knoppen duwers kunnen dat vrij snel uitvogelen ) en kan ik de hele shizzel weer ongedaan maken om dan maar te hopen dat het gaat werken
- specifieke ins en outs van telfort/kpn voip leren
- nieuw dmz voor appliances van leveranciers aanmaken
( ja ... zelfs als particulier heb je tegenwoordig dat soort rommel, prijs je gelukkig als dat nog niet zo is, komt helaas ook jouw kant op vroeg of laat )

zo'n grote hekel heb ik er nu ook weer niet aan.
Thanx
Pagina: 1