Mijn vraag
Voor het genereren van een artikelnummer, waaruit je de data kan herleiden ben ik al een tijd op zoek naar de juiste info.
Voorbeeld:
Rij A omvat een tabel met meerdere landen. Kolom B omvat bijbehorend een nummer 01 voor eerste land 02 voor tweede. Als ik sorteer gaan deze gewoon mee. Land heeft eigen nummer.
Kolom c bevat regio's uit land 1
Kolom d de bijbehorende nummers voor regio's van land 1
Kolom E regio's land 2
Kolom f nummers bij de regio.
De code moet gegenereerd worden dmv een formule die de info krijgt van een drop down.
Dropdown 1 geeft een keuze uit de landen. Kies je voor land 02 kan je in Dropdown 02 de regio's kiezen van dat land.
Stel je hebt in Dropdown 1 land 02 gekozen en in Dropdown 2 regio 05
Dit moet dan de uitkomst 0205 geven.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Excel office 365 for mac
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Verticaal zoeken werkt niet omdat de info die gezocht wordt in meerdere kolommen kan staan.
Voor het genereren van een artikelnummer, waaruit je de data kan herleiden ben ik al een tijd op zoek naar de juiste info.
Voorbeeld:
Rij A omvat een tabel met meerdere landen. Kolom B omvat bijbehorend een nummer 01 voor eerste land 02 voor tweede. Als ik sorteer gaan deze gewoon mee. Land heeft eigen nummer.
Kolom c bevat regio's uit land 1
Kolom d de bijbehorende nummers voor regio's van land 1
Kolom E regio's land 2
Kolom f nummers bij de regio.
De code moet gegenereerd worden dmv een formule die de info krijgt van een drop down.
Dropdown 1 geeft een keuze uit de landen. Kies je voor land 02 kan je in Dropdown 02 de regio's kiezen van dat land.
Stel je hebt in Dropdown 1 land 02 gekozen en in Dropdown 2 regio 05
Dit moet dan de uitkomst 0205 geven.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Excel office 365 for mac
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Verticaal zoeken werkt niet omdat de info die gezocht wordt in meerdere kolommen kan staan.