Opera en Outlook instellingen kopiëren naar andere gebruiker

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedjejones
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 17:35
Mijn vraag
Ik wil op mijn pc een andere gebruiker toevoegen en deze gebruiker dezelfde instellingen geven als mijzelf in opera, zoals zelfde beginscherm en wachtwoorden zodat die niet allemaal overgetypt hoeven te worden.
Wie weet waar die staan en heten in mijn bestaande gebruikersprofiel (app data) zodat ik dat bestand kan knippen en plakken?
Deze vraag geldt ook voor mijn Outlook instellingen, zodat al mijn mailadressen en accounts ook door de nieuwe gebruiker geopend kunnen worden.

Alvast bedankt voor het antwoord.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Opera, Outlook.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Internet afgespeurd maar het antwoord niet kunnen vinden

Beste antwoord (via tedjejones op 21-01-2022 21:23)

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Ik kwam er gisteren achter dat je in Opera wel standaard je wachtwoorden kunt exporteren, maar niet meer zo maar kunt importeren. das in Chrome ook zo.
Aangezien het weinig zinvol is om dat exporteren uit te voeren...(behalve als backup voor je wachtwoorden, voorzichtig dus...). ... leek het me logisch dat er blijkbaar eerst een tweak gedaan moet worden om de import weer voor elkaar te krijgen.
Yep en dat doe je door in de adres balk dit te pasten:
code:
1
opera://flags/#PasswordImport

En dan kun je die PasswordImport op enable zetten.

Herstart Opera en ga naar:
code:
1
opera://settings/passwords
Hier kun je vervolgens wel weer de wachtwoorden importeren.
Tip: Zorg dat er wel al minimaal een webpagina/wachtwoord al in staat... anders verschijnt de import optie niet!
Dat laatste had ik nog nooit meegemaakt, maar met een educated guess bleek dit toch te kloppen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_PVdaiwz1oXvJA2n2DucehCBHcQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ABXKXU0XfPKXykxd0McopTzn.jpg?f=fotoalbum_large

In Chrome moet je die flags qua import optie dus ook enablen.

@tedjejonesDat kun je dus niet in de app data van de gebruiker regelen, alleen in de browser zelf.
Wat ik wel vaak doe bij een schone installatie om alle tabbladen mee te nemen, zonder dat een extensie daar voor nodig hebt: de app data map van opera copyen naar de nieuwe installatie.
Het gaat om deze locatie:
code:
1
C:\Users\Route99\AppData\Roaming\Opera Software\Opera Stable

Zorg dat de nieuwe Opera minimaal 1x opgestart is, want dan zijn alle "connecties" van Opera actief.
Herbenoem de map
code:
1
Opera Stable

naar :
code:
1
Opera Stable_old

en kopieer deze Opera Stable map uit de oude installatie of uit een backup in de map:
code:
1

Als je dan Opera opstart, de import van de wachtwoorden uitvoert zoals hierboven beschreven, zou je exact dezelfde Opera settings moeten hebben als voorheen.

PS: Uieraard mijn user name in de code vervangen door "die van jou"...

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Ik kwam er gisteren achter dat je in Opera wel standaard je wachtwoorden kunt exporteren, maar niet meer zo maar kunt importeren. das in Chrome ook zo.
Aangezien het weinig zinvol is om dat exporteren uit te voeren...(behalve als backup voor je wachtwoorden, voorzichtig dus...). ... leek het me logisch dat er blijkbaar eerst een tweak gedaan moet worden om de import weer voor elkaar te krijgen.
Yep en dat doe je door in de adres balk dit te pasten:
code:
1
opera://flags/#PasswordImport

En dan kun je die PasswordImport op enable zetten.

Herstart Opera en ga naar:
code:
1
opera://settings/passwords
Hier kun je vervolgens wel weer de wachtwoorden importeren.
Tip: Zorg dat er wel al minimaal een webpagina/wachtwoord al in staat... anders verschijnt de import optie niet!
Dat laatste had ik nog nooit meegemaakt, maar met een educated guess bleek dit toch te kloppen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_PVdaiwz1oXvJA2n2DucehCBHcQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ABXKXU0XfPKXykxd0McopTzn.jpg?f=fotoalbum_large

In Chrome moet je die flags qua import optie dus ook enablen.

@tedjejonesDat kun je dus niet in de app data van de gebruiker regelen, alleen in de browser zelf.
Wat ik wel vaak doe bij een schone installatie om alle tabbladen mee te nemen, zonder dat een extensie daar voor nodig hebt: de app data map van opera copyen naar de nieuwe installatie.
Het gaat om deze locatie:
code:
1

Zorg dat de nieuwe Opera minimaal 1x opgestart is, want dan zijn alle "connecties" van Opera actief.
Herbenoem de map
code:
1
Opera Stable

naar :
code:
1
Opera Stable_old

en kopieer deze Opera Stable map uit de oude installatie of uit een backup in de map:
code:
1

Als je dan Opera opstart, de import van de wachtwoorden uitvoert zoals hierboven beschreven, zou je exact dezelfde Opera settings moeten hebben als voorheen.

PS: Uieraard mijn user name in de code vervangen door "die van jou"...