Ik heb gisteren mijn pc in elkaar gezet. In eerste instantie werkte alles prima. Had alle drivers geïnstalleerd en heb de eerste paar uur van cyberpunk 2077 gespeeld. Windows gaf aan dat de pc opnieuw op moest starten dus dat heb ik toen gedaan, alleen toen begon de ellende. De pc start niet meer op en post ook niet. Op het moederbord (EZdebug led van msi) brand het lampje dat aangeeft dat er iets mis is met de gpu. Ook draaien de fans van de videokaart niet. Heb de pc ook getest met mijn oude videokaart (r9 290) en met die videokaart werkt alles gewoon zoals het hoort. Heb met deze videokaart ook de bios van het moederbord geupdate in de hoop dat dit het probleem op zou lossen. Dingen die ik heb geprobeerd om het te fixen:
Videokaart eruit en opnieuw erin zetten.
Alle randapparatuur loshalen
Bios updaten
HDMI gebruiken ipv displayport
specs:
cpu: Ryzen 5 3600x
ram: Crucial ballistix 3600mhz cl16
mobo: MSI B450m mortar max
gpu: Powercolor red dragon RX 5700XT
psu: Seasonic s12II 520W
Het probleem moet dus haast wel in mijn videokaart zitten omdat de pc wel gewoon werkt met mijn oude videokaart. Volgensmij kan het ook niet aan de drivers liggen omdat de pc niet eens post met de 5700XT en de drivers pas worden geladen als windows boot. Zijn er mensen die hetzelfde probleem hebben gehad? Zijn er nog andere dingen die het proberen waard zijn of is de videokaart gewoon stuk?
Videokaart eruit en opnieuw erin zetten.
Alle randapparatuur loshalen
Bios updaten
HDMI gebruiken ipv displayport
specs:
cpu: Ryzen 5 3600x
ram: Crucial ballistix 3600mhz cl16
mobo: MSI B450m mortar max
gpu: Powercolor red dragon RX 5700XT
psu: Seasonic s12II 520W
Het probleem moet dus haast wel in mijn videokaart zitten omdat de pc wel gewoon werkt met mijn oude videokaart. Volgensmij kan het ook niet aan de drivers liggen omdat de pc niet eens post met de 5700XT en de drivers pas worden geladen als windows boot. Zijn er mensen die hetzelfde probleem hebben gehad? Zijn er nog andere dingen die het proberen waard zijn of is de videokaart gewoon stuk?