Welke cpu koeler zit mijn ram sticks niet in de weg?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Boemklaas
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-07-2023
Ik zoek een?
Ik zoek een nieuwe cpu koeler voor mijn i5 3570k, geen waterkoeling maar gewoon iets simpels dat de, inmiddels, lawaaierige stock koeler kan vervangen. Het liefste iets dat aan de stille kant zit.

Wat is je budget?
Maximaal 50 euro maar het liefste minder.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Maakt mij niets uit.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik ga het dus gebruiken met een i5 3570k en een MSI z77a g43 moederbord met ram sticks die erg hoog zijn. Ik heb een hele kleine overclock op de cpu maar niets noemenswaardigs. Ik doe tegenwoordig niets meer wat de cpu zwaar belast, alleen licht kantoor werk.

Wat vooral mijn vraag is, wat voor koeler kan ik nemen die redelijk stil is en niet in de weg zit bij mn ram?

Ik heb een foto toegevoegd van de stofboel die mijn pc is.

Alvast bedankt!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H8ajlzO3d-lS2IGFVLa_ozuQ0co=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/80dHIE8kfL637Qb2OnWpr4hI.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via Boemklaas op 11-12-2020 18:29)

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Boemklaas Begin eerst met bankjes opschuiven (in 2en4 vanaf cpu)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 15:12
Scythe Mugen 5 Rev B bijvoorbeeld.

• Boemklaas
Uszka schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 10:41:
Scythe Mugen 5 Rev B bijvoorbeeld.
Als ik wat info op zoek over deze koeler dan zie ik dat deze wat naar achteren buigt om het zo maar te zeggen waardoor die dus niet over de ram slots heen hangt, is dat vooral de reden dat je die specifiek aanraad?

Zou je ook nog in de 30 euro range eentje kunnen aanraden die over dezelfde eigenschap beschikt?

Acties:
  • Beste antwoord

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Boemklaas Begin eerst met bankjes opschuiven (in 2en4 vanaf cpu)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Boemklaas
@Uszka Bedankt voor de aanbevelingen!

@Hackus Ik dacht dat bij dual channel enkel slot 1 en 3 werden aangeraden. Weer wat geleerd zo, bedankt!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:21

MsG

Forumzwerver

Boemklaas schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 18:25:
@Uszka Bedankt voor de aanbevelingen!

@Hackus Ik dacht dat bij dual channel enkel slot 1 en 3 werden aangeraden. Weer wat geleerd zo, bedankt!
Verschilt enorm per moederbord. Vaak is het 1 en 3, of 2 en 4 als setjes. Zie ook pagina 16 van je moederbord-boekje.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Boemklaas
@MsG Net even opgezocht en warempel, MSI raadt slot 2 en 4 aan voor dual channel bij dit mobo.
Pagina: 1