Toon posts:

Airco pendelt als verwarming

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In huis hier in Portugal gebruik ik een airco in reversed mode, om in de koudere dagen het huis op te warmen. Werkt uitstekend, de warmte die eraf komt is heerlijk warm, en het is efficienter dan een oliekachel ofzo. Echter, bij de eerste startup, ik start 'm altijd manueel ivm ontbreken afstandsbediening, draait het ding ongeveer 10 a 15 minuten warm, op waarop die cyclen gaat. Gaat uit, koude lucht komt langzaam erin, gaat weer even aan, warm, gaat vrij snel weer uit, koude lucht weer enz.

Hij houdt niet echt de ingestelde temperatuur vast heb ik het idee. Nu weet ik dat een thermostaat op kan warmen en weer af kan koelen wat dit gedrag verklaren kan, maar kan het ook zijn dat er iets anders aan de hand is? Mag een airco in reversed mode al afslaan binnen 10 a 15 minuten? Dat 'cyclen' is wat me zo'n zorgen maakt. Bij startup vreten die dingen een gigantische piekstroom namelijk om de condensor aan te slingeren.

Buiten gaat de ventilator enorm tekeer en er komt genoeg vocht uit het afvoertje. Vindt het vreemd dat ie niet consistent blijft draaien.

• atsan
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07:25
Type binnenunit en buitenunit?

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Hoeveel defrosts?

Verwijderd

Topicstarter
Yes.

Behoorlijk bakbeest ook. Houdt het hele huis in de zomer echt superkoel.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:22
Atsan bedoelde wat is de naam van het model?

@Verwijderd vul dit in:

Merk en model naam van binnen unit =
Merk en model naam van buiten unit =

[ Voor 12% gewijzigd door 99ruud99 op 11-12-2020 08:00 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Het klinkt alsof hij op 'auto' staat en niet op 'heat' of 'cool' en hij daarom het met koelen en verwarmen rond het setpoint probeert te houden. Zou toch maar een afstandsbediening regelen zodat je hem gewoon op 'heat' kunt forceren, desnoods een universele als origineel niet meer te krijgen is.

[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 11-12-2020 15:51 ]

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-12 20:29
Dat dus. Alleen de power knop is ongeveer de meest basale stand van zo'n apparaat waarbij hij vaak rond een 'auto' stand bungelt. De afstandsbediening biedt een hele hoop instelmogelijkheden incl vaak timers e.d. Zijn vaak prima verkrijgbaar, dus kopen en instellen.

kleine titelfix

[ Voor 4% gewijzigd door Señor Sjon op 11-12-2020 16:09 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:26

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Hoe warm/koud en vochtig is het nu buiten? Wellicht dat de batterij invriest en dat deze in behoorlijke regelmaat gaat ontdooien? (En daarbij tijdelijk in de ruimte dus moet gaan koelen)

Life is not about specs, it is about joy!

Verwijderd

Topicstarter
Het is de, MSH-18NV. Een outdoor model.

Ik kom wat manuals tegen inmiddels, maar sta gewoon te kijken dat dat ding zowat 60A als starting current nodig heeft, en een avg verbruik van 2KW mits de compressor draait :X

De remote die ik hier liggen heb is een universele, eerst ff uitzoeken welke remote code dat ding heeft of anders opnieuw inleren.
<MSH-18/24>When the indoor coil thermistor RT12 reads 3°C or below, the coil frost prevention mode starts immediately.However the coil frost prevention will not work for 5 minutes after the compressor starts.
Dus blijkbaar haalt ie de 3 graden (buiten) en slaat het vervolgens af voor de duur van 5 minuten, eigenlijk koude lucht blazend wat nergens op slaat als je binnen de boel verwarmen wilt. :D :+

Ik run 'm dus blijkbaar in een emergency operation,
The coil frost prevention circuit operates in this operation, and defrosting operates too.
Nja, helder. Het staat allemaal hier: https://manualsbrain.com/en/manuals/1067339/?page=45

Ik run 'm blijkbaar te lang achter elkaar waardoor het buiten dreigt te bevriezen (de leidingen) en het ding automatisch in een self-protectie slaat totdat het "ontdooid" is weer en het weer van voor af aan begint, met surges van ruim 60A om de compressor te starten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oubHAduVSZx2MdvolQ6JSBlURD0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L1jibQr030fpM3kBFrvK7noE.jpg?f=fotoalbum_large

En uit een video de code reeks eruit gehaald, 551 tot 599. Oke exacte code is 573. Het werkt. Ik kan het nu instellen. Nu houdt ie de woonkamer op een steady 24 graden.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2020 22:59 ]

Pagina: 1