In huis hier in Portugal gebruik ik een airco in reversed mode, om in de koudere dagen het huis op te warmen. Werkt uitstekend, de warmte die eraf komt is heerlijk warm, en het is efficienter dan een oliekachel ofzo. Echter, bij de eerste startup, ik start 'm altijd manueel ivm ontbreken afstandsbediening, draait het ding ongeveer 10 a 15 minuten warm, op waarop die cyclen gaat. Gaat uit, koude lucht komt langzaam erin, gaat weer even aan, warm, gaat vrij snel weer uit, koude lucht weer enz.
Hij houdt niet echt de ingestelde temperatuur vast heb ik het idee. Nu weet ik dat een thermostaat op kan warmen en weer af kan koelen wat dit gedrag verklaren kan, maar kan het ook zijn dat er iets anders aan de hand is? Mag een airco in reversed mode al afslaan binnen 10 a 15 minuten? Dat 'cyclen' is wat me zo'n zorgen maakt. Bij startup vreten die dingen een gigantische piekstroom namelijk om de condensor aan te slingeren.
Buiten gaat de ventilator enorm tekeer en er komt genoeg vocht uit het afvoertje. Vindt het vreemd dat ie niet consistent blijft draaien.
Hij houdt niet echt de ingestelde temperatuur vast heb ik het idee. Nu weet ik dat een thermostaat op kan warmen en weer af kan koelen wat dit gedrag verklaren kan, maar kan het ook zijn dat er iets anders aan de hand is? Mag een airco in reversed mode al afslaan binnen 10 a 15 minuten? Dat 'cyclen' is wat me zo'n zorgen maakt. Bij startup vreten die dingen een gigantische piekstroom namelijk om de condensor aan te slingeren.
Buiten gaat de ventilator enorm tekeer en er komt genoeg vocht uit het afvoertje. Vindt het vreemd dat ie niet consistent blijft draaien.
:strip_exif()/f/image/L1jibQr030fpM3kBFrvK7noE.jpg?f=fotoalbum_large)