Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroeningen
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 07-02 10:53
Mijn vraag
Ik zoek een digitale fotolijst waarmee ik albums van Google Foto's kan delen met oma.

Gewenste specs
1. Minimale functionaliteit voor oma is een must. De fotolijst hoeft voor oma niet meer te hebben dan een aan/uit knop ;)
2. Bij voorkeur update de fotolijst de collecte zelf als een album in Google foto's nieuwe foto's bevat. In dit geval is interne opslag niet vereist en kan theoretisch volstaan worden met een actieve Internet-verbinding.

Wat ik niet zoek
Mijn gewenste spec bij punt 2, kan volgens mij de Google Nest Hub prima. Verder is de functionaliteit van de Nest Hub zo uitgebreid dat oma hier waarschijnlijk alleen maar van in paniek gaat raken.
Kortom de Nest Hub is een heel mooi apparaat voor een prima prijs, maar voor oma vrijwel zeker ongeschikt.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Zoiets als deze https://www.bol.com/nl/p/...r9R2fYC1VuyxoCaBAQAvD_BwE lijkt mij qua functionaliteit beter geschikt voor oma dan de Nest Hub.

Nadeel lijkt echter dat ik deze fotolijst actief moet bijhouden via een app. Eerlijk-is-eerlijk dat is iets wat ik nog weleens zal vergeten; de fotolijst updaten via de app. Bovendien zal oma de fotolijst lang niet altijd aan hebben staan, dat maakt updaten ook niet makkelijker ;).

Dus vandaar mijn vraag, is er een fotolijst, naast de Nest Hub, die zelfstandig de foto's uit aangegeven albums in Google foto's haalt?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-05 15:28

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Je hoeft van de Nest Hub toch niks te gebruiken buiten de fotofunctie? Microfoon uitzetten (schakelaartje achterkant), kan er weinig misgaan. Stoft ze het scherm af dan gaat ie uiteindelijk toch weer naar het fotoscherm.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:46

darkrain

Moderator Discord

Geniet

SnoeiKoei schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 10:52:
Je hoeft van de Nest Hub toch niks te gebruiken buiten de fotofunctie? Microfoon uitzetten (schakelaartje achterkant), kan er weinig misgaan. Stoft ze het scherm af dan gaat ie uiteindelijk toch weer naar het fotoscherm.
Zo gebruik ik hem momenteel en dat is eigenlijk zo makkelijk als wat.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:22

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ik heb de tag even uit de titel verwijderd. Die was nogal schreeuwerig en de titel zelf is duidelijk genoeg. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-05 10:01
jeroeningen schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 01:17:
Mijn vraag
Ik zoek een digitale fotolijst waarmee ik albums van Google Foto's kan delen met oma.

Gewenste specs
1. Minimale functionaliteit voor oma is een must. De fotolijst hoeft voor oma niet meer te hebben dan een aan/uit knop ;)
2. Bij voorkeur update de fotolijst de collecte zelf als een album in Google foto's nieuwe foto's bevat. In dit geval is interne opslag niet vereist en kan theoretisch volstaan worden met een actieve Internet-verbinding.

Wat ik niet zoek
Mijn gewenste spec bij punt 2, kan volgens mij de Google Nest Hub prima. Verder is de functionaliteit van de Nest Hub zo uitgebreid dat oma hier waarschijnlijk alleen maar van in paniek gaat raken.
Kortom de Nest Hub is een heel mooi apparaat voor een prima prijs, maar voor oma vrijwel zeker ongeschikt.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Zoiets als deze https://www.bol.com/nl/p/...r9R2fYC1VuyxoCaBAQAvD_BwE lijkt mij qua functionaliteit beter geschikt voor oma dan de Nest Hub.

Nadeel lijkt echter dat ik deze fotolijst actief moet bijhouden via een app. Eerlijk-is-eerlijk dat is iets wat ik nog weleens zal vergeten; de fotolijst updaten via de app. Bovendien zal oma de fotolijst lang niet altijd aan hebben staan, dat maakt updaten ook niet makkelijker ;).

Dus vandaar mijn vraag, is er een fotolijst, naast de Nest Hub, die zelfstandig de foto's uit aangegeven albums in Google foto's haalt?
Ben jij al geslaagd in je zoektocht? Ik zoek een vergelijkbaar iets. Ik kom ook bij de Denver uit, maar ik lees tegelijk dat de software er van redelijk ruk is

• MacIsCool
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-05 13:39
Ik zou ook de Nest Hub met uitgeschakelde microfoon aanbevelen. Jij kan erbij op afstand om foto's erin te zetten. Doet hij raar ? stekker eruit en weer erin. Geeft tegelijjk weer info en temperatuur weer bij mij.

Runs everything...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroeningen
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 07-02 10:53
Misha schreef op donderdag 24 december 2020 @ 10:26:
[...]

Ben jij al geslaagd in je zoektocht? Ik zoek een vergelijkbaar iets. Ik kom ook bij de Denver uit, maar ik lees tegelijk dat de software er van redelijk ruk is
Yes, gewoon een Nest Hub gekocht.
Pagina: 1