Vraag

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 12:02

MrMarcie

CFMoto 650MT

Topicstarter
Ik heb sinds kort die B550 Tomahawk met een AMD 3700x. En werk met Linux, Fedora.
Ik heb op mijn bureaublas een mooi overzicht gemaakt met Conky met relevante gegevens.

Als ik nu in terminal de 'sudo sensors-detect' doe dan vind ie het een en ander maar in dit geval niet de fans. Hoe los ik dat op? Moet ik wachten op nieuwe kernels of is er nog een andere oplossing.

Met mijn vorige PC's ging dit altijd goed namelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door MrMarcie op 10-12-2020 23:11 ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:08

nelizmastr

Goed wies kapot

Wat heb je zelf al opgezocht en geprobeerd? Er zijn vast ook anderen met dit probleem :)

Ook mis ik gezien je vraag nog je versie van Fedora en de kernel die je nu draait.

Als je nog een 4.x kernel draait wordt het tijd om te gaan bijwerken. In de 5.x kernels zitten veel verbeteringen voor AMD.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 12:02

MrMarcie

CFMoto 650MT

Topicstarter
nelizmastr schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 07:31:
Wat heb je zelf al opgezocht en geprobeerd? Er zijn vast ook anderen met dit probleem :)

Ook mis ik gezien je vraag nog je versie van Fedora en de kernel die je nu draait.

Als je nog een 4.x kernel draait wordt het tijd om te gaan bijwerken. In de 5.x kernels zitten veel verbeteringen voor AMD.
Alles is up to date to laatste versie, kernel 5.9.12, dat is ook de reden dat ik voor Fedora heb gekozen.
Ik lees hier en daar dat het een kernel issue kan zijn, dus misschien is MB te nieuw?

EDIT:
Schijnbaar nog niet verwerkt in de Linux kernel. Dus nog ff geduld hebben. Hoop dat dat snel opgelost is.

[ Voor 12% gewijzigd door MrMarcie op 13-12-2020 17:42 . Reden: EDIT ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi