lenovo-ideapad-3-81w5001rmb

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Genki247
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 09-07-2022
Ik zoek een studiepc voor de dochter(liefst 17 inch), gamen zal er niet op gebeuren en wou het niet te duur maken.
Nu kwam ik deze laptop tegen met ryzen 7-4700u.

https://www.bol.com/nl/p/...0000006193790/?country=BE

Zijn er ook minder goede eigenschappen aangezien de prijs goed meevalt of is dit gewoon een goede laptop? Ik ken er echt te weinig van en wil niet blind iets kopen waar ik spijt van krijg.
Enige hulp zou dus welkom zijn.
Alvast bedankt.

Beste antwoord (via Genki247 op 13-12-2020 15:28)

• antibull
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-10 17:41
https://psref.lenovo.com/...ad_3_17ARE05?M=81W5001RMB

Staat wat meer informatie

1: Scherm is geen Full hd, daarnaast 250 nits, bij velle zon zou dit problemen opleveren, het liefst wil je dan 300+ nits
Ik zie dat Bol.com wel schrijft dat het Full hd is.

2: GPU kan er niet in, daarnaast zou ik niet beginnen aan een extern GPU vanwege kosten, het gezeur er voor en dat je maar een beetje performance uit een eGPU haal. De laptop heeft daarnaast geen usb c of thunderbolt aansluiting dus zou ook niet mogelijk zijn.

3: Met geheugen neem ik aan dat je RAM bedoeld. Er zit 4gb op gesoldeerd en 4 los in. Dit betekent dat je het wel kan uitbreiden maar hoeveel weet ik niet.

4: Zou ik niet weten. Ligt er ook aan wat jij lawaai vind en wat je intensief vind. Ga er van uit bij 100% belasting wel, gezien de meeste laptops lawaai maken

5: Kan niks vinden over de accu.

Alle reacties

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:31
Over wat voor studie gaat het om. Een specifieke studie? ( waarvoor een Laptop bepaalde eisen nodig heeft )

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-08 08:20
Ik zou afraden om een 17 inch aan te schaffen wanneer deze ook mee moet reizen in de tas. Buiten dat het je hele tafel koloniseerd is het ook erg onpraktisch om mee te nemen van a naar b in je tas vanwege het gewicht en formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genki247
corporalnl schreef op donderdag 10 december 2020 @ 23:41:
Over wat voor studie gaat het om. Een specifieke studie? ( waarvoor een Laptop bepaalde eisen nodig heeft )
Gaat gewoon over wat office, beetje fotobewerking en afstandsonderwijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genki247
Hoiz schreef op donderdag 10 december 2020 @ 23:46:
Ik zou afraden om een 17 inch aan te schaffen wanneer deze ook mee moet reizen in de tas. Buiten dat het je hele tafel koloniseerd is het ook erg onpraktisch om mee te nemen van a naar b in je tas vanwege het gewicht en formaat.
Deze gaat weinig mee moeten in de tas, daarom wil ze een groter scherm. Ze wil er ook Netflix en YouTube op kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:35
die link heeft een azerty toetsenbord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Genki247
Tomas_ schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 15:45:
die link heeft een azerty toetsenbord
Klopt, ik kom dan ook uit België.

De vragen die ik eigenlijk nog had en waar ik niet direct een antwoord op vind zijn de volgende :

1. Kan er iemand me iets meer vertellen over de kwaliteit van het scherm? Kan je buiten ook genoeg zien bijvoorbeeld?
2. Kan hier achteraf nog een videokaart aan toegevoegd worden(intern of extern)? Kan hier bv. fm2021 op gespeeld worden?
3. Kan er hier nog intern geheugen toegevoegd worden moest dit nodig zijn?
4. Gaat deze veel lawaai maken bij intensiever gebruik?
5. Hoe lang gaat de batterij ongeveer mee?

Alvast bedankt voor de hulp.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• antibull
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-10 17:41
https://psref.lenovo.com/...ad_3_17ARE05?M=81W5001RMB

Staat wat meer informatie

1: Scherm is geen Full hd, daarnaast 250 nits, bij velle zon zou dit problemen opleveren, het liefst wil je dan 300+ nits
Ik zie dat Bol.com wel schrijft dat het Full hd is.

2: GPU kan er niet in, daarnaast zou ik niet beginnen aan een extern GPU vanwege kosten, het gezeur er voor en dat je maar een beetje performance uit een eGPU haal. De laptop heeft daarnaast geen usb c of thunderbolt aansluiting dus zou ook niet mogelijk zijn.

3: Met geheugen neem ik aan dat je RAM bedoeld. Er zit 4gb op gesoldeerd en 4 los in. Dit betekent dat je het wel kan uitbreiden maar hoeveel weet ik niet.

4: Zou ik niet weten. Ligt er ook aan wat jij lawaai vind en wat je intensief vind. Ga er van uit bij 100% belasting wel, gezien de meeste laptops lawaai maken

5: Kan niks vinden over de accu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:55
@antibull Als je bij je linkje op pdf klikt dan krijg je een pdf met model specificaties samen met de algemene serie specificaties. Deze laptop heeft een 42Wh accu, dit zijn de theoretische waardes:
Battery: Integrated Li-Polymer 42Wh battery or 56Wh battery, supports Rapid Charge (charge up to 80% in 1hr)
Max battery life: MobileMark 2014: 9.8 hr (42Wh), 13.4 hr (56Wh)
* Battery life varies significantly with hardware configurations, settings, usage, & other factors
Pagina: 1