Om leuke herinneringen de woonkamer in te trekken, wil ik voor mijn moeder een 'digitale fotolijst' kopen en die volstoppen met ingescande foto's van vroeger en digitaal geschoten kiekjes. Oude fotoboeken liggen maar te verstoffen, terwijl je op deze manier altijd je geliefden in het zicht hebt. Het gaat in dit geval om een beeldscherm voor op de muur, dus formaat 19-22" is geen probleem.
Het hoeft allemaal niet zo super. Een ondiep scherp (dicht op de muur) en gebruiksgemak zijn de belangrijkste factoren. Desalniettemin wil ik ook geen fortuin kwijt zijn.
Ik heb meermaals een kleine 22" televisie bij mensen aan de muur zien hangen, maar het aanbod TV's in dit segment qua formaat is redelijk beperkt. Een groot onderdeel van mijn vraag in dit topic is dan ook: waarom zou ik wel of niet kiezen voor een computer-monitor? Deze zijn vaak dunner, verbruiken minder stroom en ik vermoed dat ze ook een betere beeldkwaliteit hebben.
Met de TV was het plan om er een USB-stick in te stoppen, maar wellicht dat een Google Chromecast een betere uitkomst zou zijn. Die kan je, als goed is, verbinden met Google Photos bijvoorbeeld en zodoende op afstand de fotocollectie wijzigen. Leuk om, bijvoorbeeld, tijdens een vakantie de TV te updaten met nieuwe foto's.
Samengevat, maar niet gelimiteerd tot, de volgende vragen heb ik:
Als ik een digitale fotolijst zou willen van formaat 19-22"..
Het hoeft allemaal niet zo super. Een ondiep scherp (dicht op de muur) en gebruiksgemak zijn de belangrijkste factoren. Desalniettemin wil ik ook geen fortuin kwijt zijn.
Ik heb meermaals een kleine 22" televisie bij mensen aan de muur zien hangen, maar het aanbod TV's in dit segment qua formaat is redelijk beperkt. Een groot onderdeel van mijn vraag in dit topic is dan ook: waarom zou ik wel of niet kiezen voor een computer-monitor? Deze zijn vaak dunner, verbruiken minder stroom en ik vermoed dat ze ook een betere beeldkwaliteit hebben.
Met de TV was het plan om er een USB-stick in te stoppen, maar wellicht dat een Google Chromecast een betere uitkomst zou zijn. Die kan je, als goed is, verbinden met Google Photos bijvoorbeeld en zodoende op afstand de fotocollectie wijzigen. Leuk om, bijvoorbeeld, tijdens een vakantie de TV te updaten met nieuwe foto's.
Samengevat, maar niet gelimiteerd tot, de volgende vragen heb ik:
Als ik een digitale fotolijst zou willen van formaat 19-22"..
- Kan ik dan beter een televisie of computer monitor kiezen?
- Waarom?
- Hoe verhoudt deze Acer Monitor zich tot deze Salora televisie?
- In hoeverre is een Chromecast een betere oplossing dan een USB-stick met gallerijweergave op een TV?