Ik heb een LG 32UN880-B ERGO monitor gekocht en wanneer ik bijvoorbeeld een donkere foto op het scherm zet, zie ik duidelijk een soort grid van rode pixels, midden boven van het scherm. Het lijkt wel op een soort mesh met gaatjes waar rood licht doorheen komt. Wanneer ik de kamer donker maak, is dit ook duidelijk te zien als een rode vlek.
Mijn vraag is: waarom is dit? Is dit normaal? Zien andere gebruikers van deze monitor dit ook? Is dit acceptabel voor een monitor uit deze prijsklasse?
Daarnaast valt me ook op dat zwart niet echt mooi zwart is wanneer je een beetje onder een hoek kijkt, vooral in de hoeken. Dan lijkt er een soort waas overheen te zitten. In het donker is dit heel duidelijk te zien, zie onderstaande foto. Is dit inherent aan dit type monitor (IPS)?
:strip_exif()/f/image/ruXe92tCgLEZtSk1LUJpqaBQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn vraag is: waarom is dit? Is dit normaal? Zien andere gebruikers van deze monitor dit ook? Is dit acceptabel voor een monitor uit deze prijsklasse?
Daarnaast valt me ook op dat zwart niet echt mooi zwart is wanneer je een beetje onder een hoek kijkt, vooral in de hoeken. Dan lijkt er een soort waas overheen te zitten. In het donker is dit heel duidelijk te zien, zie onderstaande foto. Is dit inherent aan dit type monitor (IPS)?
:strip_exif()/f/image/ruXe92tCgLEZtSk1LUJpqaBQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VdbN55HGux0Y3hQWhmhIlrvO.jpg?f=fotoalbum_large)