Vraag

• nielsl14
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 11-01-2021
Hallo,

Ik ben op zoek naar een 65 inch smart tv die prijs/kwaliteit goed is. Qua prijs zat ik zo rond de 1000 euro te kijken maar het mag iets meer zijn. Het is vooral om gewoon tv en netflix te kijken, en later misschien ook een ps5 aan te schaffen maar dit weet ik nog niet zeker.

Eerst zat ik vooral te kijken naar de Q60 van samsung maar deze blijkt niet zo goed te zijn. Sony geniet nu mijn voorkeur en ik zat te kijken naar de XH8096 en de XG8505. Er zit wel een duidelijk verschil in prijs, is er ook een duidelijk verschil in beeldkwaliteit? De 85 is dan ook terug een jaartje ouder, maakt dit veel verschil? Ik zou normaal de voorkeur geven aan een 2020 toestel want we zijn al bijna 2021.

De XH90 is dan nog een stuk duurder, is het prijs verschil de moeite deze aan te schaffen?

Ik sta ook open voor andere suggesties.

En het geluid moet niet top zijn, er zal direct een soundbar bij besteld worden.

Dankuwel, Niels

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Connexie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 15:41
Hallo Niels,

Gewoon specs naast elkaar leggen en prioriteiten afstrepen. Een PS5 heeft wel wat aanvullende eisen voor HDMI, iets waar Sony niet helemaal mee "on par" lijkt te zijn.
Beeld is persoonlijk, dus als prijs de drijfveer is kun je het beste op basis van eigen ogen de keuze maken. Er zijn voldoende gebruikerservaringen te vinden van de diverse TV's, dus daar zit het probleem niet.

Kijk zelf sinds een paar weken oled, tegen dubbel budget... ook Sony.