15' Laptop i.c.m. dockingstation

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Verbosity
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-10-2024
Wat ga je met je laptop doen?
Veelal programma's naast elkaar gebruiken met incidenteel eens wat lichte games. In de praktijk gebruik ik laptops voornamelijk voor browsen met een stream/video ernaast en Spotify op de achtergrond voor wat muziek. Verder wil ik het voor lichte games gebruiken zoals Auto Chess (Battlegrounds) en party games als Among Us, Party Animals etc.

Wat is je budget?
Tussen de €800-1500

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, wil het graag gebruiken met een externe monitor en toch de flexibiliteit hebben om de laptop los te gebruiken in de ochtend aan de tafel of 's avonds op de bank. Ideaal lijkt mij om het daardoor i.c.m. een dockingstation te gebruiken zodat ik makkelijk alle aansluitingen klaar heb liggen voor de externe monitor, audio en stroom.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen voorkeur, tot op heden vooral de bekende merken afgestruind. Een AMD processor heeft mijn voorkeur vanwege de betere prestaties. Echter is hier bijna niks van te vinden op het moment in het 15' segment. Wil een nette en strakke computer en zit niet te wachten op een gamelaptop.

Verwacht wel dat ik gerust 4 á 5 jaar vooruit kan met de laptop. Dus bouwkwaliteit is daarin wel belangrijk en al even bekeken in de Mediamarkt. De Yoga 9i vond ik wat dat betreft perfect samen met het uiterlijk. De budget Ideapads van Lenovo zijn daarentegen weer heel squishy en buigt aan alle kanten.

Tot op heden vooral uitgekomen op de Lenovo Yoga 7i en de HP Envy x360. Maar de Yoga is ondertussen al niet meer verkrijgbaar in 15' met AMD. En de HP Envy heeft weer een slechter scherm. Dus het is overal een compromis sluiten met wat ik gevonden heb.

Suggesties die ik over het hoofd heb gezien of aankomende laptops die precies op mijn voorkeuren aansluiten?

Even kort samengevat wat er sowieso op moet zitten:
Een 15' scherm met 16GB geheugen en een displayport voor monitor en voeding

[ Voor 6% gewijzigd door Verbosity op 10-12-2020 20:27 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-10 14:27
Als ik je use-case zo hoor (voornamelijk docked met af en toe casual gebruik aan tafel of op de bank) zou ik gerust het compromis iets slechter scherm willen sluiten.

Als 't een inchje minder mag zijn is een ThinkPad P14s wellicht ook nog het overwegen waard, hoewel ook daar de levertijd behoorlijk is.

De klassieke T-series is beter leverbaar, over de bouwkwaliteit van die dingen hoef ik geen woorden vuil te maken, alleen zijn die wel wat prijzig in de jouw gewenste config (en inmiddels kun je het geheugen niet meer zelf uitbreiden op deze machines).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyfn126
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 15-10 12:07
Mijn tip zou zijn: gebruik usb C ipv een display port voor je externe monitor.
Zorg er dus ook voor dat je laptop opgeladen kan worden via usb c.

Zorg er dan ook voor dat je externe monitor lekker veel aansluit opties heeft (bijv meersere usb a, ingebouwde speakers)
Dan is je externe monitor direct je docking station. En dan hoef je alleen 1 usb c kabel elke dag in en uit te pluggen.