Mijn vraag
Ik heb onlangs mijn nieuwe glasvezel verbinding in gebruik genomen. Ik heb ingelogd in de modem om wachtwoord en wifi naam te wijzigen. Ik heb 2 verbindingen: 2,4 GHz en 5GHz (beide hetzelfde wachtwoord gegeven). Een tijdje werkte beide verbindingen prima, maar na een tijdje was ik altijd alleen verbonden met de 2,4 ghz verbinding. Nadat ik probeerde in te loggen op de 5Ghz verbinding lukte het niet meer, met geen enkel apparaat thuis. (laptops en android telefoons).
Als ik probeer in te loggen op de 5Ghz verbinding met mijn Oneplus 6 zie ik deze advance options:
Metered: detect automatically
Proxy:none
ip settings: DHCP
privacy: use randomized MAC
Als ik probeer te verbinden krijg ik te zien:
connecting... saved. maar de verbinding wordt niet gemaakt.
Ook lukt het niet om met mijn laptop of android telefoon van mijn vriendin te verbinden met de 5ghz verbinding.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Modem Nokia G 240W-C
Oneplus 6
Windows 10 laptop
Xiaomi android telefoon
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De modem teruggezet naar fabriek. En opnieuw ingelogd en namen en ww van de wifi kanalen gewijzigd.
Daarnaast dubbelchecked of het ww klopt.
Telefoons opnieuw opgestart en verbindingen vergeten en opnieuw ww ingevuld maar het heeft niet geholpen.
Dit is een printscreen van de 5ghz wifi menu van het modem.
:strip_exif()/f/image/y2sR4JYbIa4aZUiRIGnsJQhe.jpg?f=fotoalbum_large)
...
Ik heb onlangs mijn nieuwe glasvezel verbinding in gebruik genomen. Ik heb ingelogd in de modem om wachtwoord en wifi naam te wijzigen. Ik heb 2 verbindingen: 2,4 GHz en 5GHz (beide hetzelfde wachtwoord gegeven). Een tijdje werkte beide verbindingen prima, maar na een tijdje was ik altijd alleen verbonden met de 2,4 ghz verbinding. Nadat ik probeerde in te loggen op de 5Ghz verbinding lukte het niet meer, met geen enkel apparaat thuis. (laptops en android telefoons).
Als ik probeer in te loggen op de 5Ghz verbinding met mijn Oneplus 6 zie ik deze advance options:
Metered: detect automatically
Proxy:none
ip settings: DHCP
privacy: use randomized MAC
Als ik probeer te verbinden krijg ik te zien:
connecting... saved. maar de verbinding wordt niet gemaakt.
Ook lukt het niet om met mijn laptop of android telefoon van mijn vriendin te verbinden met de 5ghz verbinding.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Modem Nokia G 240W-C
Oneplus 6
Windows 10 laptop
Xiaomi android telefoon
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De modem teruggezet naar fabriek. En opnieuw ingelogd en namen en ww van de wifi kanalen gewijzigd.
Daarnaast dubbelchecked of het ww klopt.
Telefoons opnieuw opgestart en verbindingen vergeten en opnieuw ww ingevuld maar het heeft niet geholpen.
Dit is een printscreen van de 5ghz wifi menu van het modem.
:strip_exif()/f/image/y2sR4JYbIa4aZUiRIGnsJQhe.jpg?f=fotoalbum_large)
...
[ Voor 12% gewijzigd door Chapelle op 10-12-2020 20:17 ]