Kan niet inloggen op 5GHz wifi

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Chapelle
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-12-2020
Mijn vraag

Ik heb onlangs mijn nieuwe glasvezel verbinding in gebruik genomen. Ik heb ingelogd in de modem om wachtwoord en wifi naam te wijzigen. Ik heb 2 verbindingen: 2,4 GHz en 5GHz (beide hetzelfde wachtwoord gegeven). Een tijdje werkte beide verbindingen prima, maar na een tijdje was ik altijd alleen verbonden met de 2,4 ghz verbinding. Nadat ik probeerde in te loggen op de 5Ghz verbinding lukte het niet meer, met geen enkel apparaat thuis. (laptops en android telefoons).
Als ik probeer in te loggen op de 5Ghz verbinding met mijn Oneplus 6 zie ik deze advance options:
Metered: detect automatically
Proxy:none
ip settings: DHCP
privacy: use randomized MAC

Als ik probeer te verbinden krijg ik te zien:
connecting... saved. maar de verbinding wordt niet gemaakt.
Ook lukt het niet om met mijn laptop of android telefoon van mijn vriendin te verbinden met de 5ghz verbinding.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Modem Nokia G 240W-C
Oneplus 6
Windows 10 laptop
Xiaomi android telefoon

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De modem teruggezet naar fabriek. En opnieuw ingelogd en namen en ww van de wifi kanalen gewijzigd.
Daarnaast dubbelchecked of het ww klopt.
Telefoons opnieuw opgestart en verbindingen vergeten en opnieuw ww ingevuld maar het heeft niet geholpen.

Dit is een printscreen van de 5ghz wifi menu van het modem.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YRhzrSu2gnt6FXqjeQYbXcyqm7M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y2sR4JYbIa4aZUiRIGnsJQhe.jpg?f=fotoalbum_large

...

[ Voor 12% gewijzigd door Chapelle op 10-12-2020 20:17 ]

Alle reacties

• Jan Smit
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:20
Kun je eens proberen om voor de 2,4GHz en de 5GHz een apart netwerk te maken.
Dus elk met een eigen SSID.
Kijk eens of je dan kunt inloggen op de 5Ghz.

Homo sapiens non urinat in ventum

• Chapelle
Ow ja dat ben ik vergeten te melden. De 2.4 Ghz is een apart netwerk idd en die werkt wel prima.
Met de speedtests die ik deed toen ze beide nog werkte was deze wel beduidend langzamer

• Pachango Boy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-09 11:37
Kun je eens proberen een eigen channel kiezen in plaats van auto?

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:24
Kan je de bandwidh eens op 20 of 40 zetten ipv 80? Ook zou ik WPS uitschakelen dat is een protocol wat niet zo veilig is :P

[ Voor 42% gewijzigd door HKLM_ op 10-12-2020 20:30 ]

Cloud ☁️

• Chapelle
Oke bedankt voor de tip! Ik heb dus net wps uitgezet, kanaal 104 en op 20MHz vastgezet, maar het heeft helaas niet geholpen.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:36

lier

MikroTik nerd

Start eens met de basis: kanaal 36 (in ieder geval geen DFS kanaal), bandbreedte 40MHz en geen beveiliging. Kan je dan verbinden?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Chapelle
Zojuist aangepast naar kanaal 36 en 40Mhz en ww verwijderd. Helaas geen succes. Mijn telefoon probeerde wel ietsjes langer.. waiting for ip adress.. maar daarna toch geen verbinding.

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-10 15:49

-36-

Trust me. I'm an amateur

hard-reset en opnieuw instellen

• Chapelle
Zojuist factory default gezet vanuit de modem. Is het nog nodig van de stroom af te halen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chapelle
Factory reset gedaan, modem van de stroom gehaald, opnieuw naam en ww gewijzigd van de 5GHz verbinding maar nog steeds lukt het niet om te verbinden (via laptop of telefoon). Ik ga morgen wel met de helpdesk bellen. Bedankt voor het meedenken iig.
Pagina: 1