Typen bij e-mail gaat heel traag

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Mario1811
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 10-12-2020
Mijn vraag
Als ik een e-mail bericht wil versturen en daarin tekst type, dan ben ik allang klaar met typen en verschijnen langzaam aan de eerste letters op het scherm een voor een en heel erg traag.

Relevante software en hardware die ik gebruik
iPad 7 met de nieuwste iOS versie

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Kan nergens iets vinden wat een relevante oplossing geeft

Alle reacties

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:28
Even de Ipad opnieuw opstarten al geprobeerd?

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 803217

Mogelijke oplossingen

Textinput verwijderen voor iCloud-opslag

Voor je het toetsenbord gaat herstellen kun je eerst controleren of je misschien last hebt van de Textinput-bug. Dit is een bestand in je iCloud dat corrupt kan zijn geraakt en daardoor voor problemen kan zorgen. Open Instellingen, navigeer naar je naam en tik op iCloud. Open vervolgens ‘Beheer opslag’ en zoek naar ‘Textinput’. Tik hierop en kies voor ‘Verwijder gegevens’. Het kan zijn dat je geen Textinput bestand in de lijst ziet, dan is dit niet de oorzaak.

Toetsenbord herstellen

Open Instellingen
Navigeer naar Algemeen
Tik op ‘Stel opnieuw in’
Kies voor ‘Herstel toetsenbordwoordenboek’

Volg de stappen op het scherm om het herstellen uit te voeren. Als he ingelogd bent met iCloud, dan zullen de tekstvervangingen niet worden gewist. Als dit niet het geval is, moet je er rekening mee houden dat deze vervangingen gewist kunnen worden. Je zult ze dan handmatig opnieuw moeten toevoegen. Als je in het bezit bent van een Mac kun je een reservekopie van deze vervangingen maken en dan via iCloud synchroniseren.

Mocht het probleem aanhouden, dan is een herstel van de instellingen ook een oplossing.